bato-adv
کد خبر: ۱۲۵۹۸۳

ضرب و شتم یک روحانی توسط دختران بدحجاب

برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۱

برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

فریضه امر به معروف و نهی از منکر در آیات متعدد قرآن کریم بسیار مورد تاکید قرار گرفته است. از جمله در آیه 104 سوره مبارکه آل‌عمران برای آمرین به معروف و ناهیان از منکر تعبیری همچون فلاح به کار برده شده که نقطه نهایی یک انسان به شمار می‌رود.

در اصل هشتم قانون اساسی کشورمان نیز تاکید بر این مهم به وضوح دیده می شود. اهمیت این اصل در نظر نویسندگان قانون اساسی، علاوه بر فقدان سابقه و پیش نویس از متن مذاکرات، نبودن مخالف جدی و تصویب فوری آن با پنجاه رأی موافق در مقابل سه رأی مخالف و دو رأی ممتنع در شانزدهمین جلسه (22 شهریور ماه 1358) آشکار می‌شود.

پس با توجه به تاکیدات قرآن کریم و قانون اساسی بر لزوم تحقق فرضیه "امر به معروف و نهی از منکر"، چرا اکثرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده و به سادگی چشمان خود را بسته و از کنار آن عبور می‌کنند.

باز هم ضرب و شتم آمر به معروف و ناهی از منکر!
در روز سی و یکم مرداد ماه سال جاری بعد از تعطیلات دو روزه عید سعید فطر برای چندمین بار متوالی و این بار در شهر کوچکی مثل شهمیرزاد (توابع شهرستان مهدیشهر در استان سمنان) شاهد ضرب و شتم حجت الاسلام سید علی بهشتی، روحانی آمر به معرف و ناهی از منکر بودیم.

این پیش نماز مسجد جامع شهمیرزاد در خصوص چگونگی ضرب و شتم خود توسط دو دختر بد حجاب می‌گوید: خیلی قادر به راه رفتن نیستم اما از آنجایی که قصد داشتم بعد از ماه مبارک رمضان نیز درب مسجد به روی مومنان بسته نشود، برای اقامه نماز ظهر عازم مسجد شدم، دو دختر جوان در حال گذر بودند که یکی از آنها بد‌حجاب بود. محترمانه تذکر دادم: "خانم خودت را بپوش" که در جوابم گفت: "تو چشماهایت را ببند"، این حرف او برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد.

در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهای‌تان را ببندید، دوباره تذکر دادم اما نه تنها خودش را نپوشاند، بلکه به من توهین هم کرد، از او خواستم دیگر توهین نکند اما شروع به فریاد زدن و تهدید کردن کرد، "من را هل داد و به زمین انداخت"، با کمر به زمین افتادم و دیگر نفهمیدم چه اتفاقی افتاد، فقط ضربات لگد این دختر که به جانم افتاده بود و توهین می‌کرد را حس می‌کردم.

 هنوز جای کتک‌ها داغ بود، لذا درد بر من چیره نشده بود، با همان حال نماز جماعت را امامت کردم تا ثوابش برای سایرین ضایع نشود، بعد از نماز از حال رفتم وقتی بحال آمدم متوجه شدم که اورژانس من را به بیمارستان 15 خرداد مهدیشهر منتقل نموده است.

 در بیمارستان عکس، سی تی اسکن و سایر مراحل تشخیص بیماری را طی نموده و چون حال مناسبی نداشتم، شبانه به بیمارستان امیرالمومنین(ع) سمنان اعزام شده و سه روز در آن بیمارستان بستری شدم و در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و ...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند، بنده در حال حاضر برای غذا خوردن و حتی احتیاجات شخصی خود را با کمک همسرم برطرف و انجام می‌دهم.

نباید مسئله برخورد با بد حجابی را کم‌رنگ کنیم
حجت الاسلام بهشتی درحالیکه گفتگو برایش مشکل بود؛ گفت: "...در هنگام حادثه فقط یک جوان مسجدی به همراه همسرش بر بالینم حاضر شد و آن دختران را شناسایی کرد، با اینکه در این روزها از لحاظ روحی و جسمی، بدترین روزهای زندگیم را سپری می‌کنم، اما شکایت نکردم، چون معتقدم که اجر درد کشیدنم در قبال انجام وظیفه الهی و واجب امر به معروف و نهی از منکر با هیچ چیزی قابل قیاس نیست، اما اگر دادستان و مسئولان از جنبه عمومی، خواهان برخورد با این اهانت کنندگان به لباس شریف روحانیت، سادات و از همه مهمتر به دستورات اسلام می‌باشند، حرفی ندارم، البته طوری این مسئله باید هشدار داده شود که مقدمه‌ای برای مقابله با وضعیت اسفبار حجاب در شهمیرزاد شود.

وی ادامه داد: البته این حرف درست است که فقط بد‌حجابی منکر نیست و منکرات دیگری هم مانند دروغ‌ها و غیبت‌هایی که در مجالس گفته می‌شود و فسادهای دامنگیری که وجود دارد و باید با آنها برخورد شود، اما ما نباید مسئله برخورد با بد‌حجابی را کم‌رنگ کنیم.

وی ادامه داد: شنیده‌ام که فرماندهی انتظامی شهرستان مهدیشهر به فرمانده پاسگاه شهمیرزاد چند بار تاکید کرده که برای پیگیری موضوع پیشم بیایید، اما هنوز کسی نیامده است البته تعدادی از مسئولان، روحانیت و بسیجیان شهر به ملاقاتم آمده و جویای حالم شده‌اند که از همه آنها سپاسگزارم، ولی جای تعجب است که از ستادهای امر به معروف و نهی از منکر شهر، شهرستان و یا استان هنوز کسی خبرم را نگرفته است.

وی در پاسخ به این سوال که با این اوضاع، اگر بار دیگر به منکری بربخورید، امر به معروف می‌کنید یا خیر؟ گفت: وظیفه‌ به این مهمی، هیچ وقت از دوش کسی ساقط نمی‌شود.

دادستان مهدیشهر: تحقیقات تمام نشود اجازه اظهار نظر نداریم
دادستان مهدیشهر نیز در خصوص آخرین روند سیر تکاملی پرونده قضایی طرفین، خود را مجاز به مصاحبه با خبرنگار مهر ندانست.

حسین رجبی گفت: نباید انتظار داشته باشید که درباره موضوع محرمانه "ضرب و شتم در انظار عمومی" به شما پاسخگو باشم، حضور شما بعنوان خبرنگار نزد بنده اصلا صحیح نیست، تا تحقیقات تمام نشود، اجازه نداریم هیچگونه اظهار نظر و مصاحبه‌ای داشته باشیم، اما مطمئن باشید که موضوع در مرحله تحقیقات قرار دارد.

انتقاد از به حاشیه رانده شدن امر به معروف و نهی از منکر
چندی پیش آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه پس از مجروح شدن دو طلبه آمر به معروف در تهران با اشاره به اصل هشتم قانون اساسی گفت: اینکه همه دستگاه‌ها از جمله قوه قضاییه در مسئله امر به معروف و نهی از منکر وظایفی بر عهده دارند، قطعی است اما با اینکه قانون اساسی تصریح داشته که حدود و کیفیت امر به معروف و نهی از منکر را قانون مشخص می‌کند، متاسفانه قوه مقننه این کار را زمین گذاشته است.

وی افزود: متاسفانه در طول عمر انقلاب روسای جمهوری آمده‌اند و به قوای دیگر تذکر داده‌اند اما در مورد این اصل زمین مانده به کسی تذکر نداده‌اند، در حالی که این مسئله از مصادیق مهم تذکر قانون اساسی است.

این آخرین ضرب و شتم آمران به معروف نیست
متاسفانه این چندمین باری است که قداست لباس روحانیت آن هم در قامت یک آمر به معروف وناهی از منکر، از بین رفته و شان روحانیت به راحتی مورد توهین قرار می‌گیرد، اتفاقاتی نظیر این حادثه که برای حجت الاسلام سید علی بهشتی در شهمیرزاد (استان سمنان) رخ داد؛ کم نیست، پیش از این حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری در خیابان 30 متری نیروی هوایی تهران، حجت الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران در خیابان شریعتی پایتخت، یک روحانی در منطقه تهرانپارس و حاج آقا خیراندیش مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز و ... همگی بخاطر انجام به تکلیف شرعی خود و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر کتک خورده و در برخی موارد دچار صدمات جبران ناپذیری شده‌اند.

در جامعه امروز ما با توجه به هجوم دشمنان از راه‌های مختلفی نظیر سایت‌ها و ماهواره‌ها، اخبار مشکلات اخلاقی نگران کننده شده و شاید علت عمده آن، نداشتن متولی خاصی برای پیدا کردن راهی علمی و عملی برای حل این مشکلات است.

قطعا اگر به مسائل اخلاقی در جامعه اهمیت داده نشود باعث ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی می‌شود و مفاسدی مانند بدحجابی و زیاد شدن مواد مخدر در جامعه به مرحله بحرانی خواهد رسید، پس مسئولان، مردم و کارشناسان، چاره‌ای بیندیشند وگرنه فردا خیلی دیر است.

باید به این اعتقاد برسیم که امر به معروف و نهی از منکر نیاز به یک عزم ملی دارد، ما امروز نیازمند یک نهضت همگانی در کشور هستیم تا به وسیله آن بتوانیم همان گونه که نسبت به نماز و روزه حساس هستیم، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر نیز حساس باشیم.

پس باور کنیم که اگر تذکر لسانی بعنوان بخشی از فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه شود، هیچ منکری در جامعه باقی نمی‌ماند. "به امید آن روز"
منبع: فرادید
arbab
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۹
حاج اقا کسی که ذات کثیفه نمیشه کاریش کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
ما تو کشورمون مشکلات بزرگتری داریم، اختلاس داریم درگیری های داخل دولت و مجلس رو داریم که دودش تو چشم مردم میره چرا یه نفر اون ها رو هدایت نمیکنه ؟ چرا کسی نمیتونه به دولت مردان تذکر بده؟
نویسنده این متن با مهارت و فن ادبی خواسته حمایت کنه از این روحانی، ولی مگر هر انسانی حق داره به حریم افراد وارد بشه و دخالت کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
تا حالا فک می کردن امر به معروف در این زمینه خطری نداره اما حالا می فهمن باید مثه قضیه اختلاس سکوت کنن...
بی نام
UNITED STATES
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
این مسئله باید در دادگاه ویژه روحانیت بررسی بشه!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
از نظرات دوستان اینجوری متوجه شدم که دخنرا خوب کاری کردن.چطوره یه مدال افتخارم بهش بدیم؟
به کجا چنین شتابان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۳۸
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
چقدر ظالمانه! یاد حکایت "کتک خوردنای دانشجو های حزب لله توی دانشگاه بدست دانشجو ها" در اوایل انقلاب افتادم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دوستانی که منفی داده اند منظور رفیقمان را نفهمیده اند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
احتمالا این چیزی که حاج آقا گفتن تمام ماجرا نبوده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
باید جریمه سنگین مثل جریمه ماشین برای بی حجابی بگذارند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
نیت نهایی و هدف نهایی امر به معروف و نهی از منکر هدایت به سمت پروردگار و نزدیکی به دین است. اگر امر به معروف و نهی از منکر به صورت صحیح و به جا صورت بگیرد نباید شاهد چینی اتفاقاتی باشیم. امر به معروف و نهی از منکر شرایط زیادی دارد و اینطور نیست که هر جا و همه وقت لزوم انجام داشته باشد. درضمن امر به معروف و نهی از منکر همیشه تذکر دادن نیست.
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
بله . وقتی امر به معروف و نهی از منکر میکنید لازمه اش این نیست که تذکر آمرانه بدهید . من هم باشم بهم بر می خورد . جوان غرور دارد پس نباید این غرور را بشکنیم .
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
درسته که امر به معروف و نهی از منکر همیشه تذکر دادن نیست، اما بالاخره جزو امر به معروف و نهی از منکر هست و به درجه ای رسیده بود که حتما نیاز بوده تذکر داده بشه.(با توجه به وضع کنونی)
رها
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
پس از این به بعد هرکس به یکی چیزی گفت و طرف بهش بر خورد می تونه کتکش بزنه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
تو غلط می کنی که بهت بر می خورد. امر به معروف امری است اتفاقا نه توصیه ای
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
باتوجه به کوچک بودن شهر اون حاج آقا اول یا خانواده محترمه صجبت میکردن وبا دلیل منطقی خانواده وآن جوانان راقانع میکردند واین جنجال را راه نمی انداختند
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
هيچكس با حجاب مخالف نيست ولي با چماق هيچي رو نميشه به كسي تحميل كرد يا بايد به كسي زور بگيد يا انتظار حرف شنوي داشته باشيد اين دو يكجا جمع نميشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
سلام دوست من انقدر از این حرفها و لزوم این کار صحبت شد که الآن وضع اینه ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
امر به معروف و نهی از منکری که این آقایون ازش حرف میزنن، مصداق دخالت در حریم شخصی آدم هاست، پس باید یاد بگیریم که در دوران فعلی چنین کاری درست نیست. امروزه مصداق صحیح امر به معروف و نهی از منکر در برخورد با دوستان و آشنایان و خانواده می تواند معنا داشته باشد. تا جایی که خاطرم هست اولین شرایط امربهمعروف، امیدواری تذکردهنده به تاثیرگذاری و همچنین کلام مهربانانه است، اما آنچه من در حافظه خود از تذکردهنده ها سراغ دارم، به هیچوجه اینچنین نیست. این را هم اضافه کنم که در برخی موارد، آقایان تذکردهنده خود نیز چندان چشمان پاکی ندارند و این برای دخترها بسیار آزاردهنده است
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
امر به معروف و نهی از منکر با وجود برخی شرایط واجب می‌باشد و در صورت نبود آن شرایط تکلیف ساقط می‌شود و آن‌ها عبارتند از:

کسی که امر یا نهی می‌کند، بداند آنچه را که دیگری انجام می‌دهد حرام است و آنچه را ترک کرده، واجب است، پس هرکس نمی‌داند این عمل که او انجام می‌دهد حرام است یا نه جلوگیری واجب نیست.
احتمال بدهد امر یا نهی او تاثیر دارد، بنابراین اگر می‌داند تاثیر ندارد امر و نهی واجب نیست.
شخص گناهکار اصرار بر ادامه کار خود داشته باشد، پس اگر معلوم شود، یا گمان کند، یا احتمال صحیح بدهد گناهکاری بنای ترک عمل را دارد و دوباره تکرار نمی‌کند، یا موفق به تکرار نمی‌شود، امر و نهی واجب نیست.
امر ونهی، سبب ضرر جانی یا آبرویی یا ضرر مالی قابل توجه، به خودش یا نزدیکان و همراهان، یا سایر مومنان نباشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
چشم پاک یک مساله است و پوشش مناسب مساله ای دیگر. لطفا خلط بحث نفرمایید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اگر همه تذکر دهند حتما موثر خواهد بود. شک نکنید. این شک از ضعف اراده و ایمان است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
وقتی شما توی خونه خودتی و با بیرون ارتباطی نداری حریم شخصی خودته اما وقتی کارهات به هر طریقی به اجتماع و زندگی اجتماعی ارتباط داشته باشه دیگه فقط به خودت ربط نداره چون بقیه رو هم درگیر کردی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
خیابون حریم شخصیه؟؟؟ پس مردم بیان توی خیابون قضای حاجت بکنن؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
چطوره که آمرین به معروف فقط بلدن تو بحث حجاب امر به معروف کنن. چطور تو مساله دزدی و اختلاس و رشوه و هزار جور گناه کبیره دیگه که مملکت رو فاسد کرده، بی خیال شدن و چشماشون رو بستن؟؟؟؟..
لیلا
UNITED KINGDOM
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
جوابشون اینه:"میدونیم که این چیزها هم بده ولی چون تذکر ما باعث ریختن اب به آسیاب دشمن میشه پس در شرایط بحرانی کنونی(شمابخون همیشه!)این فزیضه دینی در الویت نیست !من:ا ملت :آ
دکتر حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
همینو بگو! ممنون!
یالثارات الحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
ناشناس جون ما فقط به بد حجاباش گیر میدیم تو میخوای جلومونو بگیری پسر جون...
دلم واسه این دختره میسوزه که بعدا چه بلاهایی در انتظارشه....
اگه بی حجابی تمدن محسوب میشه پس حیوانها از همتون با تمدن ترن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یا لثارات جون فرزندم اگر درست فرهنگسازی میکردیم اگر الگوی ها خوب بودند اگر ازدواجها فراهم میشد اگر بد خوب جامعه از ظاهرشان قابل تفکیک بود و.... خیلی چیزهای دیگر امر به معروف معنی داشت ولی اینجوری خیر
ایرانی‌
CANADA
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آفرین به دقت شما، واقعاً حرف دل‌ همه را زدید.
یکی‌ نیست به این حضرات بگه که با این همه دزدی و اختلاس که نتیجه‌ای جز اختلاف طبقاتی نداره و به تبع آن باعث گسترش فحشا می‌شه چرا مبارزه نمی‌کنید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آقای یالثارات بااین تیپ حرف زدن مردمو نسبت به دین متمدن اسلام بدنکن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
گل گفتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
به به
خواستم یک جواب بدهم
دیدم تو ناشناس عزیز، لب مطلب رو نوشتی
فقط یک چیز می گم، اگر امروز کسی این رفتار رو می کنه باید علت را در گشت های محترم ارشاد جست
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
((طلبه سیرجانی)) این دو کلمه رو یه سرچ کنید می فهمید به زمین خوار خوار واختلاس چی هم گیر می دن.ولی قبول دارم خیلی کمه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
برای دزدی و اختلاس قانون داریم و قوه قضائیه. اگه پلیس بی حجاب ها رو مثل دزدها دستگیر و بازداشت کنه دیگه نیازی به امر به معروف نیست.
اگه به یه دزد یگی دزدی نکن اون هم دزدی نمی کنه.
همین که شما بی حجابی یا بدحجابی رو با دزدی و اختلاس همردیف می دونی مشخصه که چیز بدیه.
میترا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
کار دخترا غلط بوده اما یه مرد مسلمان هم حق ندارد به زن نامحرم نگاه کند؟؟ دارد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
یعنی آقایون چشم بسته و با عصای سفید راه بروند توی کوچه خیابون؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
احسن
سید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
نه عزیز اما به اندازه کافی خانم هست که بخواد امر به معروف کنه. آقایون چشمشونو پایین بندازن و فقط آقایونو امر به معروف کنن که این اتفاقات نیوفته
unkown
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
لازم نیست نگاه نکنی ولی برای لذت نگاه نکنی واسه هیچکس مشکلی پیش نمیاد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
با چشم بسته نه ولی با چشم پاک فقط جلو خودشون رو نگاه کنند
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
وقتی دختر خانم، اونجوری میاد بیرون، یعنی داره به همه میگه که منو نگاه کنید.این حاج آقا هم نگاه حرام نکرده.
به قول معروف: کافر همه را به کیش خود داند...
امیدوارم منظورم رو فهمیده باشید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
میترا خانم، مرد مسلمان حق ندارد به زن نامحرم نگاه بد بکند. هر نگاهی که نگاه بد نیست
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
در اسلام هر جا به حجاب زنان اشاره شده به نگاه مردان و توجه به آن هم اشاره شده و عفت تنها مخصوص خانم ها نیست و آقایان هم باید عفت نگاه داشته باشند. و امر به معروف همیشه با کلام نیست، شما از داستان حسنین(ع) سلام که می خواستند نحوه صحیح وضو گرفتن به پیرمردی را بیاموزند این مسئله را درک خواهید کرد. گاهی ما با عمل خود می توانیم امر به معروف و نهی از منکر کنیم. و مومن باید کیض باشد.
میثم +
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اخه پسر نادان چطور انتظار داری ، خانمها با بد ترین نوع پوشش و با کلی آرایش برای خود نمایی برای مرد ها میان در انزار عمومی ؟
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
همین اشاره به حجاب در قرآن کجاست؟
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
حرف شما درست.اما هر نوع امر به معروف و نهی از منکر، مال موقع خاصی هست.و با توجه به شرایط الآن، دیگه نمیشه با عمل کردن وضع رو درست کرد و امر به معروف و نهی از منکر کرد.بلکه باید تذکر داد.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اگر این فریضه واجب الهی جدی گرفته نشود مطمنا آتش آن دامن همه را خواهد گرفت و سبب نزول قهر و غضب الهی خواهد شد . اگر جرات درگیر شدن ندارید حداقل با نگاه و طرد و عدم تایید افراد بد حجاب و هنجارشکنان محیط را بر آنان تنگ کنید . متاسفانه گاهی اوقات دیده می شود مردم مثل ماست نظاره گر در برابر ناهنجاری ها هستند . غیرت و همت مردان خدا کجا رفته ؟ و الله باید در آخرت پاسخگوی بی تفاوتی خویش باشیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
در مورد دزدی و دروغ هم حکمی هست نه؟
ساشا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
تو اگر باغه بونی باغچه خود بیل میزدی.از فک و فامیل خودت شروع کن ببینیم چندتاشونو میتونی درست کنی!!!در ضمن جناب رضا این کار احتیاج به فرهنگ سازی،بررسی تخصصی داره نه صرف اینکه قانونی وضع گردیده باید صحیح اجرا شه!!!
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
احسنت.آفرین.حرف شما صحیحه.من هم یک مثال میزنم تا آقایونی که منفی دادند، سر عقل بیایند:
شهری بود که مردمش در آبادی و رفاه زندگی میکردند.این شهر، دو گروه داشت.گروه خدا پرستان و گروه بت پرستان.و هرگروه به گروه دیگر کاری نداشت و هر کس سرش در کار خودش بود.روزی عذابی نازل شد و تمام مردم شهر بر اثر آن از بین رفتند.گروهی که خدا پرستبودند، در آن دنیا از خداوند پرسیدند: ما که تو را میپرستیدیم، چرا بر ما هم عذاب فرستادی و ماهم همراه بت پرستان کشته شدیم؟
خداوند در جواب گفت: چون که شما آنان را " امر به معروف ونهی از منکر" نکردید.

این حادثه که واقعی است، اهمیت " امر به معروف و نهی از منکر" را میرساند.
رضا
UNITED STATES
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
باید امربه معروف توسط اهلش وان هم بارعایت شرع مقدس اسلام انجام پذیرد،باهدف تاثیرمثبت وبازبان نرم وارشادی ،حالا خوب است نحوه عملکردحاج اقا بررسی میشد وسپس قضاوت کرد،یادمان نرفته که تحکم وزور واهانت درهمه جا جواب نمیدهد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بابا الان میبینی مامانه با چادر و دستکش و مقنه است دخترش حجاب درستی ندارد اصلا در راهپیماییهای 22 بهمن نظاره کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
شما اگر در راهپیمایی 22 بهمن حجاب نداشته باشی هیچ ایرادی ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
امر به معروف اگر بطور موثر و با توجه به شرایط و محیط صورت نپذیرد زور گویی بنظر می آید. لطفا توجه کنید.
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
در کشوری که پسوند اسلامی را به یدک می کشد واقعا زننده است که رفتارهای مثبت و ارزش های آن این چنین تحقیر شود .
این اتفاق امروز برای این روحانی افتاد ممکن است فردا به نوعی دیگر برای من وشما پیش بیاید کسانی که می توانند و از دست شان بر می آید اگر کوتاهی کنند به نسلهای آینده ی این کشور خیانت کرده اند هر چند بودن افرادی نظیر این چند دختر بی حجاب خود معلولی است بر علتهایی که می توانسته اند باعث اتفاقات زیبایی باشند.
باید پذیرفت که متاسفانه از ایران ما با آن ادب و فرهنگ متاسفانه فقط نامی مانده است و بس و کسانی که دست اندرکار فرهنگ و آموزش هستند در پیچ و خم سیاسی کاری های خود محبوس مانده و کشور را در سراشیبی سقوط اخلاقی قرار داده اند حال چگونه می خواهند وجدان خود را آرام کنند خدا می داند هر چند اگر وجدانی مانده باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بله... اگه من و شما هم بلد نباشیم درست و اصولی امر به معروف کنیم حتما کتک خواهیم خورد!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
در روانشناسی؛ بحثی هست با مضمون "آستانه تحمل"!!!! از آن طرف هم نگاه کنید. چه شد که آستانه تحمل یک دختر تمام شد و اقدام به ضرب و شتم کرد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
احسنت .
با شما 100 در 100 موافقم .
خنده تلخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
حتما آستانه تحملش پایین بوده.
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
درسته
اما چرا آستانه تحمل دختر مذکور تمام شد؟
شما که با بحث " آستانه تحمل " آشنا هستید، حتما با علتهای وقوعش هم آشنا باشید.آیا تمام عواملی رو که باعث شده " آستانه تحمل " این دختر خانم تموم بشه رو میشناسید و از همشون خبر دارید؟اصلا تا بحال با این دختر خانم صحبت کردید و ایشون رو میشناسید که اینطوری صحبت میکنید؟
نجفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اصولا افراد هنجار شکن آستانه تحمل ندارند.
saied
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
به کجا چنین شتابان؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
آقا این به کجا چنین شتابان رو یکی برای ما معنی کنه در هر خبری یکی از این کامنتها میبینیم.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اولين مرحله امربه معروف
اين است كه اگر در كسي اثر ندارد ديگر امر به معروف واجب نيست. در عين اين كار اين دختر زشت بود
ولي اين روحاني نبايد تذكر دوم را مي داد
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
مطمئنا این دختر هم مثل دیگر جوان ها غرور دارد . حتما این آقا کاری کرده که بهش برخورده . هیچ وقت نباید یک طرفه به قاضی رفت . ما فقط حرف های این آقا را خواندیم اما راست و دروغش رو نمیدونیم .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یک ناهی از منکر باید بپذیرد که ممکن است نهی شونده دستورش را فورا اجرا نکند اصرار حاج اقا موردی نداشته اینکه میگوید جواب دختره برام سنگین اومد محل بحث هست . چرا باید سنگین بیاید؟ ادامه ندادن حاج اقا تاثیرگذارتر بوده تا اینکه چنین بحرانی برای خود و اون جوانان که از سر جوانی خطا کردند درست بشه.
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
اولین مرحله امر به معروف و نهی از منکر پاک کردن ذات از رفتار ها و گناهان است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اگر به مسائل اخلاقی در جامعه اهمیت داده نشود باعث ناهنجاری‌های سیاسی و اقتصادی می‌شود و مفاسدی مانند بدحجابی و زیاد شدن مواد مخدر در جامعه به مرحله بحرانی خواهد رسید،? نتيجه كار در طول 33 سال انقلاب رضايت بخش است يا خير اگر نيست روش اشتباه بوده و يايد به اعمال خود مراجعه كنيم.
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
خوب چرا چیزی نمی دونی همین طوری می پرونی ما در اعتراضات انقلابی زنان بی حجابمون بیشتر از با حجابا بودن مشکل اینه که تو فقط با حجاباشو دیدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
مطمئن هستید که فقط امر به معروف و نهی از منکر بوده و مسئله دیگری در بین نبوده که با عث واکنش دختران شده؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
خدا می دونه.
ناشناس
GERMANY
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یک دختر اینطوری با حاج اقا برخورد کنه حتما کل موضوع این نبوده الله اعلم
ناشناس
BELGIUM
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
گل گفتی
به درستی که مساله دیگه ای بوده
amir
UNITED STATES
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
واقعا تاسف باره که کارهای اشتباه خود را به دین متصل کنیم... در کتاب خدا خیلی چیزهای دیگه هم اومده که شماها به اون عمل نمیکنید و باعث بدنامی دین شدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اشتباهی منفی دادم
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
ای آمریکایی منحرف شما ها که دین خدا را تحریف کردین چی میگین ها؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
چه جمله ای این حاج اقا گفتن (( در آن لحظه متاسف شدم که بد‌حجاب‌ها خواسته باشند به افراد متدین امر کنند چشمهای‌تان را ببندید)) اولا خب راست گفته این بنده خدا ایشون نبایدنگاه میکرده دوما این حاج اقا چطور خودش را انسانی متدین نامیده ؟؟؟؟ خیلی خیلی جالبه
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ببخشید مگه شما با عصای سفید راه میری؟ وقتی راه میری جلوت رو هم می بینی دیگه.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
با ارزوی بهبودی برای حاج اقا.به حاج اقا و دیگر حاج اقایان یادآوری میشود فرضیه امر به معروف و نهی از منکر را در مسایل دیگر کشور از جمله اقتصاد را نیز انجام دهند و تنها در پی هدایت خواهر و مادران ما نباشند
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اینا دارن فقط از نظر اخلاقی ارشاد میکنن، شما ها جنگ جهانی سوم راه انداختید؛ اگه وارد مسائل دیگه بشن دیگه شما چیکار میکنید...؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
واقعا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
کلامت گلاب
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
حضرات آخوند كمي هم خودشان را امر به معروف كنند كه دين و دنياي مردم را به باد دادند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
گل گفتی
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
مگه چیکار کردند؟بگید ما هم بدونیم تا دین و دنیای خودمون رو پس بگیریم؟!
ناشناس
UNITED STATES
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اشتباه مجريان دين ربطي به خود دين و بنيانگذارانش نداره البته عملكرد اونها صد درصد روي برداشتي كه از اون دين ميشه تاثير داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
دمت گرم
100 سال زنده باشی با این پیغامت.
عجیبه فرارو منتشرش کرده!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جوجه های بعد انقلاب که با شرایط فعلی محشور شده اند درک کافی از جامعه ندارند و حق هم دارند باید با کسانی که قبل از انقلاب 20 ساله بوده اند یعنی به سربازی رفته باشند بحث کرد.
اصلان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
شيخنا راستشو بگو چي بش گفتي
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
از تیترتون معلومه یک طرفه به قاضی رفتین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
هر جوري فكر مي كنم اين داستان منطقي به نظر نمي رسد.
جلو مسجد روز روشن يك دختر به يك آقايي حمله كند و اورا آنقدر بزند كه در بيمارستان بستري شود. كسي هم به داد حاج آقا نرسد.!!
و اين همه فقط به خاطر يك تذكر محترمانه حاج آقا صورت گرفته باشد!!
اين قصه حداقل براي ذهن ناتوان من قابل درك نيست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
واقعا متاسفم که در این شهر، مردم نه فقط امر به معروف و نهی از منکر نمی کنند، حجاب رعایت نمی کنند، نماز اول وقت هم نمی خوانند. حاج آقا بلافاصله رفتند نماز برگذار کردند، ولی فقط یک پسر جوان در مسجد بوده! وا حسرتا واحسرتا
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
1.وقتی کسی شما رو بطور ناگهانی هل بده و با کمر بخورید زمین، راهی بیمارستان نمیشید؟چه برسه به اینکه بعدش با لگد از شما پذیرایی بشه؟!
2.امثال همون دختر خانم تو جامعه زیادند.چرا باید به یه روحانی که روی زمین افتاده کمک کنند؟
3.بله.در نظرات قبلی یه این مسئله پاسخ داده شد.
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
کاش من بجای حاج اقا بودم هی کتک میخوردم ای چه حالی داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
انگار فقط نظرات موافق منتشر شده اند. تعداد نظرات منتشر نشده خیلی معنی داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اتفاقا برعکس بیشتر نظرات مخالف منتشر شده
انصاف نداری چشم که داری مرد حسابی.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
سردبير محترم حداقل رعايت اخلاق رسانه اي حكم ميكند كه زمان خبر در زمان اتفاق باشد نه اينكه موضوعي در يك ماه پيش اتفاق افتاده بعد از يك ماه طرح كردند وا نهم با اين شيوه به نظر منصفانه نيست وهمچينن بيان اينگونه مساله معناي ديگري ميدهد براستي كه خدا با راست كرداران است
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
ایشان چطور نتوانسته اند از خود در مقابل یک دختر مقاومت کنند در ضمن بنده خود پزشک هستم و چیزی به اسم کوفتگی مهره که با سی تی اسکن بشود تشخیص داد و منجر به بیهوشی شود را نه دیده ام و نه در جایی خوانده ام کاش اظهارات ایشان کمی دقیقتر بود شما هم به عنوان یک مرکز خبر رسانی آیا بهتر نیست با تحقیق بیشتر این گونه اظهار نظر ها را درج فرمایید
سیدجمال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
عزیزان من !اگر همه شرایط امر به معروف ونهی از منکرکه اسلام گفته رعایت شود آمر به معروف پاسخی جز احترام وتاثیرکلامش نخواهد دید
ashaqe.parsiblog.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
آها یعنی پیامبر اسلام شرایط امر به معروف ونهی از منکر نمی دونسته که بهش توهین می کردن
یا آقا امام حسین از این چیزایی که جنابعالی می فرمایید خبر نداشتن که شهیدش کردن.
واقعا بعضی حرف های روشن فکرانه چقدر خاموش هستند.
nemat
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
حاج آقا این کتکی که خوردی اجرت را بیشتر کرده است. آدم اجرشو از مردم بگیره چطوره؟!
mahyar
UNITED STATES
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
مسلماً کار دخترها درست نبوده.. ولی بطور قطع به یقین حرکت این روحانی محترم هم در تذکر مجدد و اطمینان از اینکه آنها قادل به امر به معروف نیودند منطقی و بجا نمی باشد. همینقدر بدانید که آمر به معروف سلسه مراتبی را باید طی کند.
جوادزاده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
شیوه کار امر به معروف کننده هرچقدر هم که بد باشد سزایش فحش و کتک و بیمارستان نیست ! لارج بودن بیش از حد شما هم در تحمل فساد نتیجه تاسف باری دارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
عزيز من ايشون در نهي از منكر افراط كرده، اونها هم نهي ازافراطش كردن. به همين سادگي
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
" خواسته باشند به افراد متدین امر کنند " اينهمه غرور و تکبر؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
کاش من جای حاج آقا بودم‏!‏
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
یاد حوادث کوی دانشگاه افتادم افراط ها اموز به تفریطها منتهی شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
عجب داستان جالبي بود!!
سید جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دوره آخر الزمان که میگویند...خیلی هم دور نیست در جامعه ای که برخی حاکمان داخلی و خارجی حقوق ملت را میشناسند و عمل نمیکنند در جامعه ای که مردمانش غلام حلقه بدوش شبکه های بیگانه فارسی و غیر فارسی هستند اتفاقاتی ازین دست عجیب نیست،این جریانی است که همه با آن همراهیم چه بخواهیم چه نخواهیم ، درگیر نظم نوینی هستیم که نسخه اش سالها پیش نوشته شده است...اما منتظریم تا بیاید و پایان بخش تمام آلام باشد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
سید کوتاه بیا غلام حلقه بگوش چیه به شبکه خارجی چه ربطی داره یک کم داخلو بنگر .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
سید جلال جان چرا از این طرف نگاه نمیکنی؟؟؟ چرا حکومت نباید کاری کنه که ما غلام حلقه به گوش اسلام شیم نه به قول شما شبکه های بیگانه فارسی و غیر فارسی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
باید حرف های طرف مقابل را هم شنید
تلنگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
ظاهرا طرف های مقابل زیاد اهل حرف نیستن بیشتر اهل کتک کاری هستن،پس اگه خواستی حرفهاشونو بشنوی مواظب خودت باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
احسنت
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
تلنگر خان اونجا بودی دیدی چه اتفاقی افتاده که نظر میدی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اگر امر به معروف و نهی از منکر کرده بودیم الان بعضی ها سر کار نبودند و وضع مملکت بهتر بود.
امر به معروف نهی از منکر فقط برای بدحجاب نیست برای دروغگو و تزویرگر و ریاکار و دزد هم باید نهی از منکر کرد!...
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دوست عزیز حرفت کاملا درسته ولی انصافا نباید خطر سقوط یک جامعه در انحرافات فرهنگی رو هم فراموش کرد.
جلوی انحراف رو باید گرفت در همه بخش ها چه اقتصاد چه فرهنگ
سهراب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آشناي عزيز درست ميگيد اما امر به معروف و نهي از منكر اگر اصولي انجام شود نتيجه مثبتي دارد از بالا تا پايين را ببين چقدر اين حاج آقا منفي گرفته اين چه امر به معروف و نهي از منكر اسلامي است كه نه تنها خيري نداشته بلكه آن حاج آقا هم كتك خورده و هم مورد تمسخر ديگران قرار ميگريد واقعا اگر امر به معروف ميكنيد و حقيقتا به دنبال اصلاح هستيد فقط اصولي عمل كنيد نه بجاي اينكه ابروشو درست كنيد بزنيد چشمشم كور كنيد بخدا اين امر به معروف نيست اين خود گناهي بالاتر از بدحجابي دختران داشته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
حالا اینقدر بدحجابی کنید تادوباره خشکسالی بشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
خشکسالی که به تعبیر معاون محیط زیست رئیس دولت مربوط به استکبار جهانی بود نه بدحجابی...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
به نظر من بدحجابی دلیل گرانی کالاها میباشد...خوب رعایت کنین دیگه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
از شرایط امربه معروف و نهی از منکر آن است که فرد خود را عاری از گناه و برتر از گناهکار نبیند.
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
مسأله 2789- چند چيز شرط است در واجب بودن امر به معروف و نهي از منکر :
اوّل : آنکه کسي که مي خواهد امر و نهي کند ، بداند که آنچه شخص مکلّف بجا نمي آورد واجب است بجا آورد ، و آنچه بجا مي آورد بايد ترک کند و بر کسي که معروف و منکر را نمي داند واجب نيست .
دوّم : آنکه احتمال بدهد امر و نهي او تأثير مي کند ، پس اگر بداند اثر نمي کند واجب نيست .
سوّم : آنکه بداند شخص معصيت خود را تکرار کند ، پس اگر بداند يا گمان کند يا احنمال صحيح بدهد که تکرار نمي کند ، واجب نيست .
چهارم : آنکه در امر و نهي مفسده اي نباشد ، پس اگر بداند يا گمان کند که اگر امر يا نهي کند ، ضرر جاني يا عشرضي و آبروئي يا مالي قابل توجّه به او مي رسد واجب نيست ، بلکه اگر احتمال صحيح بدهد که از آن ترس ضررهاي مذکور را پيدا کند واجب نيست ، بلکه اگر بترسد که ضرري متوجّه متعلِّقان او مي شود واجب نيست ، بلکه با احتمال وقوع ضرر جاني يا عِرضي و آبروئي يا مالي موجب حَرَج بر بعضي مؤمنين ، واجب نمي شود بلکه در بسياري از موارد حرام است .

آيا اين روحاني محترم اين موارد را رعايت كرده است؟
رضا گودرزی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
پسرم نماز بر پا دار و {دیگران را} به رفتار شایسته فراخوان و از ناپسند باز دار و {در این راه} بر آنچه {از سختی و مصیبت} به تو می رسد شکیبا باش که این نشان قدرت اراده است.
سوره ی لقمان، آیه ی 17
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اگر کسی به حاج اقا بگوید. درست نیست اینقدر با غرور صحبت کنیید، چه برخوردی با او میشود. به قول دوستان ایکاش در مورد سایر مشکلات هم اقایان امر به معروف می کردند
صبا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
چقد وحشی بودناااااااااااااااااااااااااااااااا
ناشناس
FRANCE
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
آقایان بر سر منبر همیشه گفته اند که امر به معروف و نهی از منکر به شرط اثر، در این جریان می بینیم که این اصل در نظر گرفته نشده است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
باید ببینیم "حقیقتا" چی بینشون گذشته که این اتفاق افتاده.
در ضمن "کوفتگی مهره کمر" یعنی چی؟!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اگر راست باشه یعنی قطع نخاع .چون استخون کوفته یعنی خرد شده تیزی اش نخاع را پاره کرده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
قوم ثمود همه بدنبودندتازه افرادخداترس وعابد ریاد بودن وخداونددرقران علت عذابشان راانجام ندادن امربه معروف ونهی از منکر بیان فرمود .یادمان باشداتش که بیاید خشک وتر نمیکند.
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
عزیز من سالی 25هزار نفر تو جاده های ایران تلف میشن فشار اقتصادی و بقیه چیزا هم بذاری کنارش عذاب از این بالا تر ؟؟ یعنی تو الان بدون عذاب زندگی میکنی ؟!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یعنی فک می کنی با این دلار 2450 تومنی هنوز آتش نیومده؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
بعضی دختران از حد گذراندن، بحث حجاب و بی حجابی نیست، لباس تنگ که همه اندام طرف پیدا بشه خیلی زننده و زشته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
عجب نگاه ژرفي داري شما!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خوب تو نگاه نکن
یکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
واقعا که !!!خوبه یه کم تاریخ بخونیم اسپانیا یه زمانی دولت مسلمون داشت.میخواستن سر نگونش کنن رفتن به جووناش راه رسم شراب و می ومعشوق یاددادن بعدش به یه ضربه از بین رفت ...کسی که فکر میکنی همه باید مثل خودت !!!نگاه نکنن یادت باشه همه مثل خودت با اطلاع نیستن اینا همه باعث از بین رفتن بنیاد خانواده که تو غرب میبینیم میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
هرچندبی حجابی انحراف است ولیکن امربه معروف آدابی دارد و آمربه معروف نیز.حاجی از اینکه مسئولین بلندمرتبه نزدش به عیادت نشتافته اند ناراحت است!!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
دوستان فرارویی مگه شما اون دوتا خانم رو دیدید ک تیتر زدید دختران بدحجاب............. تا کی میخوای قضاوت بیجا کنید...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
اگه قرار باشه امر به معروف ونهي از منكر كنيم چرا در مورد اراذل واوباش و پسران شرور اين كار را نمي كنيم؟؟
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
لا اکراه فی دین...
در دین اجبار نیست هدایت از گمراهی مشخص است
آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
برای چی وقتی تفسیر یه آیه رو نمی دونی در این مورد صحبت می کنی.
این آیه هیچ ربطی به این برداشتی که شما و امثال شما می کنند نداره.
آیات قرآن شوخی نیست که هرجور دلت خواست استفاده کنی.
برو به تفسیرها رجوع کن یا به سخنرانی شهید مطهری در مورد این آیه گوش بده.
والسلام علی من اتبع الهدی
ashaqe.parsiblog.com
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آخه چرا وقتی در مورد یه چیز اطلاع نداری نظر می دی.
این آیه منظورش اینه که دینداری که از روی اجبار پذیرفته شده باشه رو خدا قبول نمی کنه.
و این هیچ ربطی به واجب بودن نهی از منکر و اصلاح جامعه نداره.
نازنین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
امیر جان هیچ اکراهی در دین نیست ....خدا فرموده در دین من حتی اکراه هم جایز نیست چه برسه اجبار......امر به معروف امری مقدس است درست ،اما باید دید نوسط چه کسانی اجرا میشود حتی پیامبر(ص)هم در باره این امر خیلی دقیق بودند(مثالشم جریان خرما خوردن پسر بچه...)
masoud
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
متاسفانه فساد هر روز بیشتر تز دیروز و بدتر تصویر خوبی در ذهن مردم نسبت به تذکر دهنده در ذهن مردم نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
تمام داستان ايشان پر از تناقض مي باشد.از نوع برخورد با به قول ايشان بدحجابان تا زمين خوردن و اين كه ديگر هيج جيز نمي فهميدن جز كتك خوردن و توهين ها!!! تا سي تي اسكن و كوفتگي مهرهاي كمر آنهم بعد از گرفتن نوار قلب!!خوشمزه انجاست كه بقول خودشان شكايت نكرده اند اما اگر مدعي العموم بخواهد بخواهد با توهين كننده گان به لباس شريف روحانيت!! بر خورد كند ايشان حرفي ندارد!!!از نظر بنده ايشان فقط دنبال نمدي براي كلاه خود و مطرح كردن خودشان هستند .واكنش هاي اين چنيني در جامعه نشانه از موضع بالا نگاه كردن امثال اين آقا به مقوله هاي اجتماعي است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
احسنت
حرف دل ما رو زدی . قربون دهنت .
امیدوار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
با سلام ، قراره دین اسلام دینی آزاد باشه ، آیا هیچ کدام از آمران به معروف از طرف مقابل پرسیده اند که اون مسلمان هست یا نه ، شاید طرف مسلمان نباشه و نخواد مثل ما رفتار کنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اصلا شايد مسلمان هم باشه اما يكي از واجبات را نخواد انجام بده عقوبتش هم باخودش . براي بي حجابي كه در اسلام مجازات تعريف نشده .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
سلام . درسته ولي در يك جامعه بايد قوانين رعايت بشه . ظاهرا حجاب هم يك قانونه .
فرامرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
بايدپس ازسى وسه سال كه ازانقلاب مى گذرد تمامى روانشناسان وبزرگان به دورميزى جمع شوند براى اين مشكل فكر جديدى ارائه بدهند.
درضمن مردم انقدرمشكل دارند كه هركس بخواهددراين موردسخن بگويد انرااز سرسيرى مى گويند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
میونید طرف کی بوده؟؟آبجی کوچیکه جکی جان بوده.حرف حالیش نمیشده.کاشکی منو میزد.اونا قلب هاشون مریضه باید جور دیگه مداوا بشن.
بهراد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
متاسفانه نویسنده این خبر یک طرفه به قاضی رفته اما عمل اون خانم هم در هر حالتی زشت بود
علی ذوالقدری
GERMANY
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
قبل از هرچیزی بایستی بدانیم که برای رسیدن به هدف غائی اصلاح از چه شرط لازمی برای اشاعه فرهنگ مطلوب استفاده می کنیم .یغینن رویکرد عامرانه و تهدید گرانه نتیجه عکس خواهد داد اما هر آینه که با بالبخندی مهرآمیز و مسئولانه و در نغلطیدن در خشم و عصبیت اقدام به راهنمائی و ارشاد نمائیم قطعن به هدف نزدیک شده ایم.میبایستی سازوکار مصلحانه را از مجرای روانشناختی آن فرا بگیریم و با مهرورزی و صداقت اقدام نمائیم . چه بسیار انسانهائیکه پس از دانستن حقانیت و صداقتهای ملموس آمری مصلح ،از عتاب خویش شرم کرده و به اصلاح رفتاری خویش می اندیشد .بایستی شیوه های تاثیر گذاری و غیر مخرب اینگونه اقدامات بنیادین فرهنگی را بیاموزیم و در همه ابعاد زندگی اجتماعی بگونه ای بایسته سود ببریم که زیانش بسی فراتر از فراخوان یکسویه و غیرمسئولانه است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
یقینآ، نه یغینن.
آمرانه، نه عامرانه.
قطعآ، نه قطعن.
بینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
ماجرا به این سادگی نبوده ببین چه برخوردی شده که این دختر جوان این کار را انجام داده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
به نظرم شما هم داريد ساده ميبينيد . تو جامعه ما كم نيستن آدمايي كه بدون دليل موجه اقدام به كاري ميكنند
ناشناس
TURKEY
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
متأسفانه معمولا در شهرستانها عیوب طرف مقابل زیر ذره بین بزرگ می شود و طرف آمر خود را فرشته نشان می دهد
ناشناس
UNITED STATES
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
آیا جایی هم برای درج توضیح اظهارات طرف مقابل هم هست؟
ایمان
NETHERLANDS
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بنده خودم یکی از روحانی های همین مملکت اسلامی هستم به نظر بنده کار این روحانی اشتباه بوده و نباید درگیر میشد دخترها حرف درستی به ایشان زدن که چشماتو ببند و برو و ایشان هم گوش نکرد به جای گیر دادن به دختران این مملکت. بگردن و ریشه یابی کنید که علت چیست جوانان همه بیکار هستن گرانی بیداد کرده این روحانی هم نفسش از جای گرم میاومد بیرون و فکر این نبود که مردم گرفتار هستن به جای به زور بردن مردم به بهشت به داد این جوانان برسید وسلام...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
چرا ما فقط در مورد دختران امر به معروف و نهي از منكر مي كنيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اصل امر به معروف ونهي ازمنكر عبارت است از تذكر مردم به مسوولان كه البته عوارض داره.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
متاسفانه فقط تذكر براي بدحجابي رو اين آقايون امر به معروف و نهي از منكر ميدانند . اين همه حق خوري ها ، بي عدالتي ها ، سوء استفاده هاي شخصي از موقعيت هاي دولتي ، ناكفايتي دولت در برقراري عذالت ، بدبخت كردن مردم ، رشوه ها ، اختلاص ها ، مردم فريبي ها ، احمق پنداشتن مردم از سوي مسئولان و هزاران مشكل ديگه كه از سوي برادران خودشون كه در پست هاي مهم و دولتي و مذهبي قرار گرفته اند كه اكثرشون هم لياقت اون پست رو ندارن امر به معروف و نهي از منكر محسوب نمي شه !!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
به راستی اینچنین است ای کاش امر به معروف اینقدر محدود و حقیر نمی شد امر به معروف حقیقی امر به معروف مسئولان و حاکمان است که متاسفانه کسی آنرا برنمیتابد
ناشناس
UNITED STATES
۰۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
3000میلیارد مثبت!
میترا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
عالی بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
این آقا و امثال اون تا حالا فکر کردن چرا مردم به حرفشون گوش نمیدن؟ به این مثال دقت کنین: تو زمان شاه، خطاب اصلی امر به معروف و نهی از منکر به ریشه اصلی هرزگی و فساد سیاسی و اقتصادی یعنی حکومت فاسد بود. آمرین به معروف و ناهیان از منکر، مسئله اصلی رو فراموش نمیکردن که به زنان بی حجاب تذکر بدن. این شد که بانوان ایرانی خودشون وقتی رفتار درست از آمرین و ناهیان دیدن به سمت اسلام و در نتیجه حجاب رو آوردن.... این مثال رو مقایسه کنین با حالا. اونوقت این دخترها خیلی هم گناهکار نیستن...
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
امر به معروف و نهي از منكر فقط گفتن چهار تار حرفي كه معلوم نبوده چه حرفهايي بوده نيست به دوتا دختر بد حجاب ، اگر راست ميگويند يك مقدار نهي از منكر به غارتگران بيت المال در مفسده اقتصادي 3000 ميليارد تومان كه از داخل حكومت بودند كنيد و كفن بپوشيد و غوغا كنيد اين دختركان بد حجاب بواسطه اين دزديها و دروغگوييها از دين برگشته اند اگر ثروت درست توزيع ميشد و همه جوانها امكان ازدواج مسكن و شغل داشتند و اخلاق درست از مجريان و مدعيان اسلام ميديدند هيچ بد حجاب و بداخلاقي در جامعه مشاهده نميشد.
منصور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بنده یک برقکار ساختمان هستم شغلم رفع عیب ازاتصالات ساختمان میباشد.
حاجی اقا هم شغلش امر به معروف ونهی از منکر است.ایرادی بنده نمیبینم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
بهشتی تو هرچه میگویی هستم اما تو انچه مینمایی هستی !!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
حاج آقا.. امر میکردن مردم آشغال نریزن بهتر بود ! ماشا.. در جامعه ما فقط و فقظ.. امر به معروف به حجاب اطلاق میشه.. فکر می کنین جامعه ما مریض جنسی نیست؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
دقیقاً همینطوره
سام
UNITED STATES
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
یاد مومنین قدیم به خیر که سرشون را حتا بالا نمی کردند که به صورت خانومها نگاه کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
به نظر من کمر درد روحانی محترم دلیل دیگری دارد- ایشان کمی باید جانب اعتدال را رعایت نماید تا وسط نماز از کمر درد به بیمارستان نروند- افراط در هیچ کاری خوب نیست-
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
امام زمان بیاد معلوم میشه امر به معروف باید باشه یا نه. البته با این وضع بی بندو باری بعیده حالا حالا ها
Miss Z
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من که نمی فهمم .... تذکر دادن درسته اما توی قرآن اومده که اول مرد چشمشو بپوشونه.... حالا این وضع که همه ی دخترای جامعه انقدر بد حجاب هستن رو میشه با تذکر درستش کرد؟؟؟؟ به نظر من که مرد تو هر شرایطی باید مراقب باشه به گناه نیافته... نمیشه که همه همون جوری لباس بپوشن که مبادا آقا به گناه بیافته..... البته این جور دختر ها هم نباید به خودشون اجازه ی توهین به علما رو بدن... نه به خاطر دین بلکه شعور انسانی حکم می کنه که آدم به افراد بزرگتر از خودش احترام بذاره
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
با رفتار و کردارتان مردم را به اسلام دعوت کنید نه فقط با گفتارتان.
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
واقعا چرا اینقدر به مسئله بد حجابی گیر می دهند و به فساد اخلاقی و سیاسی و مالی برخی سردمداران هیچ نمی گویند؟؟؟؟؟؟
الله اعلم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اميدوارم كسي بخاطر اعلام نظر آزاد در سايتتون مورد تعقيب قرار نگيره. من كه چند تايي حرف دلم رو نوشتم. البته شك دارم منعكس كنيد
ناشناس
SWITZERLAND
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
به جای تذکر به این دختر ، این آقا برود جلوی قوه قضاییه بسط بنشیند تا پرونده فساد مالی یکی از دولتیان به فراموشی سپرده نشود .
فربد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
اولا هرکسی که لباس روحانی پوشید که واقعا روحانی و عاری از گناه نیست پس نگاه این برادر هم می تونه گناه باشه. در ضمن برای اینکه برادران اسلامی ما نخوان گناه و نگاه آلوده به کسی بکنن که راه حلش پاک کردن صورت مسله و صلب آزادی خانم ها و آزار آنها نیست راه حلش تزکیه نفس است. به قول سهراب : چشمها را باید شست ، جور دیگر باید دید.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
امر به معروف ونهی از منکر در جایی کاربرد دارد که احتمال تاثیر داشته باشد. نه در اینجا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
فکر نکنم همه حقایق توسط این آقا بیان شده باشه در ضمن شهر شهمیرزاد دارای مردم مومنی است به نظر نمی رسه خانم های این شهرستان به قدری بدپوشش باشند که نیازی به تذکر دادن بوده باشه
الله اعلم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
عضی دختران از حد گذراندن، بحث حجاب و بی حجابی نیست، لباس تنگ که همه اندام طرف پیدا بشه خیلی زننده و زشته
سعید
CANADA
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
این حاج آقا اگر یک پسر یا مرد قوی هیکل در حال خلاف میدید هم اینطور پشت سرهم امر به معروف و تذکر میدادند؟
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
من خودم تو سمنان زندگی می کنم واقعا از خوندن این مطلب متاسف شدم و ناراحت شدم اما بجای این روحانی بودم ازشون شکایت می کردم و حسابی به حسابشون می رسیدم دخترهای گستاخ.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
در نهایت تشخیص پزشکان کوفتگی مهره‌های کمر بود که بعد از گرفتن نوار قلب و ...، راه درمان را در استراحت مطلق دیدند!!!!!!

کوفتگی مهره؟!!!!دی:
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
شمایی که به چنین دخترانی حق میدید...من هم یک دختر ولی گاهی از همجنسان رفتارهایی میبینم که از دختر بودنم شرمنده میشوم...حتما تابحال صحنه کولی گری چنین دخترانی را توی کوچع وخیابان دیده اید که متاسفانه نشان از تربیت و فرهنگ غلط آنهاست...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
به نظر من قراره یه مبارزه جدی با بد حجابی صورت بگیره برای همینه که این جور خبرها رو پخش میکنن تا کارشون توجیح داشته باشه و کسی اعتراضی نکنه .
عبدالمجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جامعه بدون انگل نمیشه .همین طور که بدن انسان بدون میکروب انگل نیست .یکشان متخصص پزشک دارد ودیگری متخصصش خانواده است .پس مشخص میشود که پدرومادر.فرمانده خوبی برای سربازان تحت امرشان نبودند .که امروز باکوچکترین نصیحت بی زارند وپرخاشگرهستند .شاید شما دریک کشور زندگی کنی که از اسلام والگوی سالم انسانی خبری نباشد .تکلیف شما چیست .میخواهی جواب دهی گرنخواهی شوی رسوا هم رنگ جماعت شو .پس توایران که زندگی میکنی وقانون مقرارتش میدانی چراهم رنگ جامعه اش وقانونش نمی شوی .قانون بتو ومن واو گفته این این مهیار رفتار شما درجامعه است .اگرپسندیدیم زندگی میکنیم واگرخیر .جهان هستی بزرگ است بروگوشه دیگرش زندگی کن .ما تابع دین خدا هستیم نه دین تابع ما .لااکرافدین ازآن چه میدانی .که ازآن سخن میرانی .دعا کنیم تاخدا ماراکمک کند تایک انسان عاقل وکامل شویم تادرروزحساب شرمنده رفتار وکردارخود نشویم .آزاده وجانباز هشت سال دفاع مقدس ازبوشهر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
امر به معروفی که منجر به درگیری فیزیکی شود ذره ای ارزش ندارد
شهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
مطمئناً قضیه به همین سادگی نبوده
باید به حرف های خانوم ها هم گوش داد تا بشه نتیجه گیری کرد
بسیجی قدیمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
امتیاز داده شده به کامنت ها به خوبی نشان دهنده برآیند افکار عمومی و نظر اکثریت قاطع مردم بوده و مبین این است که این رفتارها حتی در داخل کشور چقدر انعکاس منفی دارد.
یه ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
سلام
واقعا براتون متاسفم!
آخه مگه حجابم زورکی میشه؟!!!
بهتره یه سر به نظرسنجی شیعه آنلاین بزنین و ببینین که مردم با گشت ارشاد و امثالهم مخالفن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
اکثر نظراتی که مطرح شده بود غیر منطقی و از روی هوای نفس بود خواهش می کنم یک بار هم که شده پیام وجدان خود را منتشر نمایید واقعا حرف حق را بزیند حتی اگر برخلاف میل شما باشد
فردی امر به معروف کرده به هزارو یک دلیل حق راباطل جلوه میدهیدو بد حجاب را که براساس آیات قرآن کریم گناهکار می باشد را حق جلوه دادید متاسفم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
حتما حاج اقا چیزی گفته به جز امر کردن که کتک خورده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خودتون رو مسخره كرديد نظر اتي كه خوشتون نياد رو موكول ميكنيد به بررسي تا 24 ساعت آينده و الكي مينويسيد به علت حجم زياد نظرات در 24 ساعت آينده بررسي خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
سئوالی دارم از این آقا و اونم اینه که واقعا شما در درگیری با یک خانم حتی نتونستین فرار کنین؟؟...یعنی تا دلش خواست اون شما رو زد و شما رو زمین همینطور مظلومانه افتاده بودین و کتک می خوردین؟؟...یه جای این قصه مشکل داره...!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
امر به معروف و نهی از منکر باید زمانی انجام بشه که میدونی اثر داره.
یه ایرانی
UNITED STATES
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
چشمها را باید شست جور دیگر باید دید...
کاش ما طرز فکرمونو اصلاح می کردیم.
اگه به دخترای داخل خیابون مثل ناموس خودمون نگاه کنیم ...
اگه علایق دخترای ایرانی بشناسیم ...
اگه به دخترا و زنها به چشم یک عضوی از جامعه و یک انسان معمولی نگاه کنیم...
فکر نمی کنم دیگه نیازی به امر به معروف نهی از منکر بود.
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
من يه سري بانك رو مي شناسم كه كلا بر مبناي ربا كار مي كنند ليستشون هم تو جيبمه، اگه مايليد تا اسماشونو بدم و بريد نهي از منكشون كنين!
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
عزیزان من چندین و چند سال است که این روش امر به معروف و نهی از منکر را دیده ایم .ایا نتیجه مثبتی دیده شده است؟ایا این برخوردها اثر بخش بوده است؟ پس چرا اصرار در تکرار ان وجود دارد و ایا بهتر نیست اصلاحاتی دراینگونه برخوردها ایجاد شود؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
جالبه تقریبا اکثر نظرات عمل آن دختران را تحت عناوین آشنا نبودن با روش امر بمعروف و نهی از منکر و امثالهم از سوی آن روحانی ، توجیه می کنند بگذارید بی غیرتی و بی ناموسی جامعه را به گند بکشاند آن وقت ما خودمان را تحت عنوان اینکه امر بمعروف نمیدانیم در اصلاح جامعه دخیل ندانیم دختری که تا این حد بی شرم و حیا میشود که نزاعی در خیابان براه می اندازد اصولا قابل اصلاح است که از راهش وارد شویم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
خیلی ساده لوحانه ست که غیرت !! رو خلاصه کردید تو بی محلی به بی حجابی!!
يك دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
آفرين!
دقيقاً دوستان همينو گفتن. وقتي قابل اصلاح نيست، امر به معروف واجب نيست.
ضمناً اسلام به شما اجازه نميده كه وقتي اونجا نبوديد و فقط از حرفهاي يك طرف رو شنيديد، قضاوت كنيد و انگ بي غيرتي و بي ناموسي و بي شرم و حيايي به ديگران بزنيد.
واي كه چه بهشتي ميشد اگر اسلام رو اونطور كه هست مي فهميديم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
آفرین که شما حرف دل اکثر این مردم را زدید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
بزرگترین نهی از منکر، نگاه نکردن به دختران و زنان بد حجاب و بی توجهی به آنان است و این حکم قرآن در این مورد است که در مرحله ی اول مرد نباید نگاه کند و در مرحله ی بعد زن باید حجاب داشته باشد(چون زن ذاتا علاقه به تبرج دارد)
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
احسنت.
مشکل اینجاست که ما فقط یاد گرفتیم "امر" کنیم. چه وضعیتیه! ای کاش یاد میگرفتیم به جز امر به دیگران کمی خودمون رو اصلاح کنیم.
میترا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
ممنون که برای آقایون مسلمونی که فکر می کنند زنا باید با حجاب باشند تا اونا به گناه نیوفتند حکم قرانیش را نوشتید
مجتبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
خدا لعنت کنه کسانی که عامل این رفتار های افراطی هستن. کار ما به جایی رسیده که در مملکت امام زمان (عج) به روحانی دین در محضر مردم اهانت می شه. یا بن زهرا برس به داد دین زهرا
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
کاری به این بحثو قضیه ندارم،متاسفانه اینقد بدحجابی رواج پیداکرده!حالت عادی بخودش گرفته.چجوری جلوشو میخوان بگیرن خدا میدونه!!!!!فرقی نداره چه دختر چه پسر.
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
واجب دینی و حکم الهی نباید بر زمین بماند ولی... برای هر امری روش های روشن و بینی هست. برای مواجهه با پدیده بد پوششی نیز هم شرایط عقلی هم شرعی هست. حرف آن خانم ولو بد پوشش از منظر نهی از منکر درست که تو هم چشمت را بپوشان و این عبارت آمر محترم نیز(در جایی که سیره امیرالمومنین در غلبه بر خشم در نبرد با عبدود را نصب العین داریم) از دایره فهم من خارج است که در این گزارش می فرمایند:
"این حرف او _تو چشمت را بپوشان-برای من بسیار سنگین و ناراحت کننده تمام شد"
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
لعنت خدا بر بدحجابان و فاسدان و فاسقان و معاندان اسلام
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
بهترین راه کار دراین راستا و جلوگیری از بدحجابی وفساد و بی حرمتی ها ، قانون محوری و عوامل اجرای همانند ضابطین قضایی و اجرایی کشور هستند که می توانند برای اولین بار توجیه و ارشاد،سپس چند تا شلاق حسابی بازهم آدم نشد زندان تعلیقی وتعزیری برایش در سابقه ش ثبت کنند بعد انشاء الله آدم خواهد شد تا با یک سید روحانی و آمرین اینطوری برخورد ننمایند
محمد بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
امر به معروف ونهی از منکر دارای مراتبی است وفردی که امر می باشد باید خیلی با دقت ورعایت جمیع جوانب اقدام به این کار بکند به نظر می رسد این دقت صورت نگرفته است
سالار
KENYA
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
در یک زمانی شهمیرزاد جایی بود برای متدینین. زنان ومردانی داشت والبته دارد که به حجاب و زیبارویی شهره بودند ولی حالا شده پاتوق وتفریحگاه برخی بی اخلاقها و ولنگارها.هجوم گردشگران بی اصالتی که آنجا را محلی برای خوشگذارانیهای بی قید وبند می بینند.مردم محلی بشدت از این مسئله رنجورند ومسوولان محلی برای کسب درآمد از هر چیزی چشم پوشی میکنند.شهمیرزاد دیگر مثل گذشته با صفا نیست.تیرگی بر شهر چنبره زده.مسوولان مملکتی بداد این شهر برسند.
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
واقعا براتون متاسفم فقط انگار نظر مخالف ها رو تو سایت درج می کنید خوش باشید با این سایت و همفکرای خودتون.
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
یه بار پیامبر اکرم صلوات الله علیه به حضرت علی علیه السلام فرمودند: در آخرالزمان طوری میشه که اگه کسی امربه معروف کرد مردم ازش ایراد می گیرن. آخونده مودبانه تذکر داده بعد هم کتک خورده در حد لالیگا. اونوقت رفقای ما از دخترای بی حجاب حمایت می کنن. این حمایت گری طبق کدوم قاعده ست؟!؟؟؟؟!!!!؟منطق قرآن یا پیامبر میگه از بی حجابی دفاع کنید؟؟!!؟؟ بابا دمتون گرم! انصافتون کجا رفت؟؟!!؟؟
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
متاسفانه چنين روحانيوني كم پيدا مي شوند.خدابه اين طلبه اجر وپاداش بدهد......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
الحمد لله
آیین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
سلام
ببنید امر به معروف فکر نکنم این روزها با زبون اثر کنه
شما به این فکر کنید که این بی حجابی چطوری ئارد کشور شد
با زور و چماق؟
یا با تبلیغات غیر مستقیم
چطور میشه استفاده از لوازم آراریشی تو ایران رتبه دوم جهان رو داره .
مطمئن باشید کاری که گشت ارشاد میکنه کار بیهوده ای هستش
در باره ماهواره هم همینه
آیا ماهواره رو پلیس آمریکا آورد گذاشت رو پشت بوم که پلیس ایران میاد به زو برش میداره
یه ذره منصف باشیم
salman
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
من فقط یک اتفاقی که برای خودمون افتاد میگم. پارسال رفته بودیم آبگرم محلات. ما یک گوشه خیابون سفره انداختیم ناهار بخوریم. اون اطراف یکی یه خونه اجاره کرده بود. با همون وضعی که تو خونه بودن بدون پوشش اومده بود بیرون جلوی ما گرفت نشست. ما هم با خانواده بودیم. وقتی گفتیم خانوم برو تو این خونه ای که اجاره کردی هر جور می خوای باش اینجا بزار ما هم راحت باشیم شروع کرد به فحش و یقه گرفتن. تازه شوهرش هم اومد و گفت شما چشاتون رو ببندید به شما ربطی نداره!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
خوب دخترها هم حاج آقا را امر به معروف كردند به ايشان گفتند چشمت را ببند والبته از مرحله لساني پا را فراتر گذاشته و براي تاثير امر به معروفشان از زور هم استفاده نمودند.در آيه سوره نور ابتدا از مردان مومن خواسته شده كه چشمهايشان را از ديدن اين صحنه ها محروم كنند(به قول امروزي هادرويش كنند) سپس از زنان مومن جوان(كه به سن يائسگي نرسيده اند) خواسته زيبائي هايشان را آشكار نكنند(يا طوري حركت نكنند كه آشكار گردد) مگر برهمسر، پدر خويش و پدر همسر خويش فرزندان خود، برادران خود برادرزادگان خود خواهر زادگان خود،فرزندان همسر خويش،دايي و عموي خويش، افرادي كه قدرت عمل جنسي ندارند(شامل بچه هائي كه به سن بلوغ نرسيده اند و خواجگان) و ... تا به پاكدامني شناخته شده وافراد غير مومن در آنها طمع نكنند.خود پيامبر و امامان معصوم كه با اين چنين صحنه هائي روبرو مي شدند ابتدا از فرد خاطي روي برميگرداندند سپس مي فرمودند كه زن مسلمان بالغ نبايستي اين كار را انجام دهد نه مانند بعضي ها كه چشم از ناموس ديگران بر نمي دارند و با لحن آمرانه توام بافحاشي و پرخاش از آنها تقاضاي حفظ پوشش را مي نمايند ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
من کاری به ظاهر و حجاب اون دختر ندارم ولی رفتار اون نشان از سر درونش میدهد...حتی اگر واکنش اون دختر در حد جیغ وناسزا بوده بازهم شرم آوره...
صابر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
یکی از شرایط امر به معروف و نهی از منکر این است که بدانیم تاثیر گذار است، وظیفه ما درگیر شدن با دیگران نیست.
{در گیری و برخورد با مجری قانون است} اما در صورتی که بدانیم در گیری اثر دارد، نباید از درگیری بترسیم.

اگر خانم ها می دانستند که حجاب توصیه ی دلسوزانه ی خدا برای آنها ست، هیچ گاه بی حجاب در معرض دید نامحرمان و نانجیبان حاضر نمی شدند.
ستاره آبی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
این آدمها یک مشت حیوونن به حیوون تذکر دادن هیچ فرقی نداره تاثیری هم نمیذاره کسی که دلش میخواد مثل حیوون برهنه باشه آینده سیاهش هم پای خودشه ارزش نداره بخاطر درست کردن همچین عوضی هایی خودتون رو بخطر بندازید امر به معروف در جایی که مفسده دارد لازم نیست ایت حاج آقا هم نباید خودشو به خطر مینداخت بخاطر این آشغالها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
ماشاالله به این ادبیات!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
چه خطری! داداش اگه طرف مقابل دختر نبود ایشون جرات خطر کردن نداشت.
يك وكيل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
بنام خدا
سلام و درود خدا بر آمران بمعروف و ناهيان از منكر
اين وظيفه بسيار مهم و بر همگان تكليف است.البته همانند بيحجابي دروغ و تهمت و تضعيف نظام و و...نيز حرام است و بايد با آن مقابله كرد.حدود اين مقابله در فتاواي علما و مقررات مشخص است
بنص منابع شرعي ما اينكار بايد از مسئولين شروع شود!.اينهمه تعلل و سستيو بيتوجهي به امور شرع و مردم و...همگي منكرند و بايد جلويشان گرفته شود.واقعيت اين است كه يك بدحجاب خواهي نخواهي در مبارزه با دوستر صذيح حضرت حق است و بدبخت.
منكراتي كه از باب تجري انجام ميشوند همانند بدحجابي يا شرب خمر در ملا عام يا عربده كشي و...از نظر شرعي موجب تعزير و...هستند
ولي كاش مسئولين بدانند خيلي از اين رفتارها بخصوص از نسل جوان در تقابل با رفتارهاي خلاف شرع و منكرانهئ آنان صورت ميگيرد.واقعا كيست كه نداند كه بدحجابي بخصوص در بالاشهر تهران در بخش مهمي بمنظور تقابل با نظام است!.منكر در تمام وجوه آن بايد مطرود باشد و معروف در تمام وجوه آن مطلوب
مخلص اينكه قانونمداري و اعمال بدون تبعيض قانون چارهء اصلي كار اين كشور است مخصوصا در مورد مسئولين.يا حق
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
ادم وقتی نظرات رو میخونه انگار توی یه مملکت غیر اسلامی زندگی میکنه واقعا تاسف اوره همه ادعای تمدن میکنن و ادای روشنفکری درمیارن اخرشم واجب رو اشتباه و اشتباه چند دختر لاابالی را توجیه میکنند. وااسفا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
تو اونجا بودی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
چراپیامهای مارو نمیذارید تاببینین
حقیقت جو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
این دختران اصلا کار درستی نکرده اند...و این طلبه بیچاره هم قصدی بدی نداشته فقط متاسفانه موقعیت این کار(امر به معروف و نهی از منکر) خوب نبوده که این چنین مورد بیحرمتی قرار گرفته...باید بگم که شماها هم دختر و خواهر و مادر دارید...پس باید یکی باشه که سلامت جامعه رو نگاه داره که این زنان و دختران ما بتونند به راحتی در خیابونا قدم بردارند...به خدا من میدونم که طلبه بیچاره قصد بدی نداشته و مطمئنم که این دو دختر رو عین دختر و خواهر خودش همسان میدونسته که چنین تذکری رو داده...شما نمیدونید که این خیابونا چقدر آدمای کثیف و هوسبازی رو داره...اگر زنان و دختران ما نتونند خودشونو حفظ کنند اسیر این افراد کثیف و بدبخت میشند.مگر چه عیبی دارد که یکی برای حفظ آبرو و حثیت کسی دیگر تلاش کند؟!! درسته جامعه ما مشکلات زیادی داره اما هر جامعه ای برای خودش فرهنگی دارد هویتی دارد و نمیشه به سادگی از کنارش رد شد.و این مشکلات تنها تو کشورما نیست.از کشورهای اروپایی بگیر تا کشورهای شرقی همشون مشکلات خاص خود را دارند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
مسئله اینجاست که آیا این روحانی محترم اینقدر که برای !!!! برای رفع این همممممه مشکل موجوددر جامعه هم تلاشی می کنه یا نه؟؟؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
این حاج آقا اگه راست میگه چرا نمیره مسئولین و مقامات مملکت رو امر به معروف کنه ؟
آذر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
با سلام. ای کاش همچنان که به دختران از همان کودکی آموزش میدهندکه نگاهش را به زمین بدوزد و سر به پایین راه برود به پسران نیز همین آموزش را بدهند من الان 42 سال عمر دارم یادم نمیاد وقتی تو خیابان راه میروم صورت و اندام مردی رو نگاه کرده باشم راه خودم رو می رم و کار و کسب خریدم رو تو این جامعه انجام میدم بدون اینکه توجه کنم مردها چی پوشیدن که شکلی موهاشون درست کردن یا غیره...
نتیجه اخلاقی تربیت دینی که تا یادم میادم به هم گفته شده دختر نباید سرش رو اینور و اون ور کنه به این و اون نگاه کنه. کاش اینارو هم یاد پسراشون بدن تا این مشکلا پیش نیاد. در جواب اون آقا که گفتن مگه میشه آدم چشاشو ببنده و با عصای سفید راه بره. میبینه که میشه از مادر خواهر بپرس بدون اینکه به امثال شما مردا نگاه کنه داره چطوری تو اجتماع زندگی و کار میکنه. کاش اول خودمونو اصلاح کنیم نه روش رعایت اخلاقیات رو بخاین به دیگرون یاد بدیم. همیشه تو مملکت ما ایراد مال دیگرونه خوبی ها مال ماست. برخورد دختر خانم خوب نبود اما بگید بینم آقای جونی که لجاجت پدر و مادرش و که نمی تونه تحمل کنه این هم دراین شرایط مملکت ما چطوری می تونی سرزنش روحانی تحمل کرده اونم روحانی که با این سن و سال جواب اون دختر جوون و به قول روانشناس در سن تهاجم هستش رو تحمل نکرده و براش سنگنین تمام شده حال بفرمائید منطق چی مگه کدوم حرکت درسته روحانی دنیا دیده یا جوان خام و سرکش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۲
خیلی خوشحالم که آدمایی مثل شما هنز تو این مملکت هستن آذر جان
منطقی و مودب
سپاسگزارم :-)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
ایران مملکت همه ملت ایران است . یعنی ما حق نداریم در سرزمین مادرزادی خودمان آن طور که می خواهیم درباره مسائل اجتماعی اظهار نظر ودرباره ی مسائل شخصی تصمیم گیری کنیم؟
دوما در قرآن ابتدا به نگاه پاک مردان اشاره شده و سپس به پوشش زنان پس ابتدا مرد باید نگاهش را حفظ کند ،چه زن پوشیده باشد یا نه.
سوما شما که فقط سخنان حاج آقا را منعکس کردهاید!یک طرفه به قاضی می روید راضی هم بر می گردید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۳
یعنی از فردا هرکی بهمون حرفی زد بگیریمش زیر کتک؟؟
مجله فرارو