bato-adv
کد خبر: ۱۲۳۱۷۹

اظهارات عجیب رییس دانشگاه علامه درباره اثرات تفکیک‌جنسیتی

رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با جداسازی کلاس ها دردانشگاه علامه طباطبایی آمارمشروطی ها کمتراز نصف شده به طوری که از 1200نفردرسال گذشته به 600 نفردر امسال رسیده است.
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۱
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با جداسازی کلاس ها دردانشگاه علامه طباطبایی آمارمشروطی ها کمتراز نصف شده به طوری که از 1200نفردرسال گذشته به 600 نفردر امسال رسیده است. 
 
 حجت الاسلام سیدصدرالدین شریعتی در گفت و گو با ایلنا با تاکید بر اینکه عده ای از جداسازی کلاسهای درس در دانشگاه علامه طباطبایی عصبانی هستند، افزود: وقتی می خواهیم فضای انسانی برای دختر و پسر فراهم کنیم تا درس بخوانند برخی ناراحت می شوند. 
 
وی با اشاره به اینکه از زمان جداسازی کلاسها با رشد علمی فوق العاده ای در دانشگاه مواجه هستیم، افزود: از زمان جداسازی کلاس ها دختران می گویند که دیگر می توانیم به راحتی سر کلاس کنفرانس بدهیم.
 
 رئیس دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: برخی از پسران دچار یک مشکلاتی هستند که ما نمی توانیم آنها را مطرح کنیم به طوری که نمی گذارند دختران درس بخوانند و سوال بپرسند. 
   
به گفته وی کلاسهای همه رشته ها جداسازی شده اند مگر آنکه ظرفیت برخی از آنها دو تا سه نفر باشد.  
   
شریعتی با اشاره به اینکه 3 هزار و 220 کلاس با ظرفیت نرمال در دانشگاه علامه طباطبایی جداسازی شده اند، افزود: در گذشته ظرفیت کلاس ها 50 تا 70 نفر بود اما اکنون به 30 نفر کاهش پیدا کرده است. 
   
وی افزود: اکنون دیگر دانشجویان می توانند آرام و بدون حاشیه سوال های خود را از استاد بپرسند و به همین دلیل دانشجویان بسیار از این موضوع ابراز رضایت می کنند. 
   
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اینکه عده ای نسبت به مسائل دینی دانشگاه علامه طباطبایی حساسیت دارند، افزود: این درحالی است که جداسازی کلاس ها تاثیر بسیار مثبتی بر دانشجویان گذاشته است و دختران آنقدر احساس رضایت می کنند که دیگر حد ندارد اما برخی می خواهند هر سال برای این دانشگاه یک چیزی را علم کنند. 
   
شریعتی خاطرنشان کرد: عده ای متاسفانه از کارهای خوب خوششان نمی آید و می خواهند دانشگاه آن مسیر خاص خود را پیش نبرد از همین رو یک چیزی را بهانه می کنند همانند سال گذشته که یک حاشیه ای را برای دانشگاه درست کردند. 
   
وی افزود: هر سال دنبال این هستند که جوی را برای دانشگاه علامه طباطبایی بسازند و این ما هستیم که راه خودمان را باید درست پیش ببریم. 
   
رئیس دانشگاه علامه طباطبایی خاطرنشان کرد: عده ای همین طورنشسته اند، دانشگاه علامه طباطبایی پایش را یک سانت و یک میلیمتر کج گذاشت یا یک سانت و یک میلیمتر راست گذاشت، من نمی دانم با این کارها چه هدفی را می خواهند دنبال کنند. 
علی میر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
بنازم عالمی از جنس خدا را که نگاهش انسانی است نه مردانه یا زنانه!!جنس دانشگاه فرهنگ و علمو شناخت و تجربه است.ای که دستتون میرسد بجای جدا کردن ما از هم مراکز مشاوره صمیمی تر و باسوادتر بهمون ارائه بدین تا به در کنار هم بودن دختر و پسر با کارای فرهنگی جهت بدن نه اینکه خانوم ها و آقاهای کماندو رو وارد فضاهای علمی و فرهنگی کنن و نه با برخوردهای مستقیم بلکه با برخوردسازی در هر فرد مرد و زن علمی و هنری بسازن که علاوه بر گرفتن مدرک هنر زندگی با هم جنس و غیر هم جنس هم بلد باشه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
بنظرم قدم بعدی ایجاد ادارات زنانه و مردانه یا کارخانه های زنانه و مردانه باشد.
آبیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
تفکیک جنسیبی درواقع همان انحلال تدریجی زندگی اجتماعی و موازین اخلاقی که پایه و مبنای روابط اجتماعی است که متاسفانه از دههاسال پیش به صورت پروژه وازکودکستان وآموزشگاهها آغاز شد واکنون دانشگاههاودر آینده بیمارستانها پارکها ادارات کارخانجات وتمامی نهادهاوموسسات اجتماعی رادرخواهدنوردیدودرنهایت بنیان خانواده راازبین خواهدبرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
متاسفانه میسولین ما تنها کاری که بلد هستند پاک کردن صورت مسیله است . با پاک کردن صورت مسیله که مشکل حل نمی شود. تفکیک جنسیتی دانشگاه که مشکل را حل نمی کند. برای حل مشکل دانشگاه باید به محلی برای افزایش ظرفیت های فکری اخلاقی و اجتماعی دانشجویان مبدل شود. متاسفانه بعد پرورشی دانشگاه ها در سال های اخیر روز به روز که رنگ تر شده و می شود.
اگر در کنار آموزش به پرورش نیز اهمیت داده می شد اکنون بعد از 33 سال به این فکر نمی افتادیم که دانشگا ها را دخترانه و پسرانه کنیم.

اشکال کار اینجاست که در مملکت ما هیج کس در جای خود خدمت نمی کند . معلم ما راننده تاکسی است دکتر ما بساز و بفروش است روحانی ما سیاست مدار است .,,,
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
پس فردا میان خونمون میگن خواهر برادر و زن شوهر باید از هم جدا باشن... بعد میان میگن طبق آمار اینطوری دعوا های خانوادگی کمتر شده و آمار طلاق کاهش یافته...

متاسفم.
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۱۶
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
كاري كه دردانشگمه علامه صورت گرفته قابل ستايشه به نظربنده اين كاربايدتوي كل دانشگاه هاي كشوراجرابشه اظهارات رييس محترم دانشگاه مبني برپيشرفت رشدعلمي براثرتفكيك جنسيتي كاملا درسته وتوي خيلي ازكشورهاي غير اسلامي هم به اين نتيجه رسيدندواين كارروانجام ميدن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
میشه بفرمایید کدوم دانشگاههای خارج این کار رو کردند؟
روح اله
UNITED KINGDOM
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
حضرت امام به صراحت با جداسازی جنسیتی در دانشگاه مخالف بودند که میتونید به صحیفه نور مراجعه کنید
از طرفی دانشجو قرار هست برای زندگی در جامعه و ساخت جامعه اخرین درسها رو فرا بگیره و اگر قرار باشه ظرفیت حضور جنس مخالف رو نداشته باشه اصولا بدرد جامعه نخواهد خورد و بهترین جا برای تعلیم و تمیرین حضور در کنار جنس مخالف در حالی که تعلیمات دین و عرف جامعه شکسته نشه دانشگاه هست مگر این که شما جای بهتری رو برای اینکار طراحی کنید
یک نکته دیگه این هست که امار ازدواج داره به شدت پایین میاد و از طرفی امار طلاق بالا میره که دو جنسیتی بودن دانشگاه کمک میکنه این مشکل کمتر بوجود بیاد در تایید این مسئله میتونید به امار ازدواج و طلاف زوجهای دانشجو رجوع کنید و اون رو با امار کلی جامعه مقایسه کنید
بهتر هست که کمی مسولان فکر کنند بعد عمل کنند بالاخره حضرت امام با اون درجه از درایت و دوراندیشی ملاحضاتی مد نظرشون بوده که مخالف این تئوری بودند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
اقای مهدی به نظر شما این دختر های بی گناه کجا باید همویگر و ببینن.. این دختر ها کی باید بزرگ بشن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
کار غیر اسلامی؟ اسلام کی گفت درس نخوندید؟ کی گفت دختر ها اینور پسر ها اونور... این کاهش امار ازدواج کجاش غیر اسلامیه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من که خجالت کشیدم.. ما از 5 صبح تا 11 شب میریم از تهران قزوین دانشگاه.. یک بار صبح شاید به هم بگیم سلام همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
اقایان چشماشونو ببندن .. خانمها میخوان درس بخونن.. خانم ها میخوان کار کنن
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
خدا رو شکر ما درسمون تموم شد.. توی همون دانشگاه ازدواج کردیم.. کارمون هم غیر اسلامی نبود.. جلوی 500 نفر هم میتونم کنفرانس بدم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
واقعا که.. اون دختر ی که 2 نفر روبروش باشه نمیتونه کنفرانس بده به چه درد این اجتماع میخوره
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
چند سال ديگه كه ما پير شديم براي نوه هامون اينجوري تعريف ميكنيم : شماها يادتون نمياد يه زماني تو خيابونا مرد و زن قاطي بود!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
چرا همین رییس دانشگاه علامه پسرشو فرستاده اروپا برای تحصیل؟
s
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
]قا رضا گل گفتی دیگه چیزی نمونده که تو کل شهر یه دیوار بکشن و زنا و مردا رو از هم جدا کنن. در ضمن آقا مهدی این دوستان نسخه هاشونو واسه مردم میپیچن نه بچه های خودشون!!! بچه های خودشون هر... که بکنن هیچ ایرادی نداره مردم باید خویشتندار باشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
ادمیزاد از هر چی منع بشه حریص تر میشه.. زمان ما کلاس تنظیم هم قاطی بودیم اینقدر خشته و درگیر درس بودیم به هیچی نمیرسیدیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
مملکتی که توش برای کسب علم باید به فکر این چیز ها باشی .. ای وای من
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
این طرح به درد دختر های بدون اعتماد به نفس خیلی میخوره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
با این کار تنها مکان مناسب برای آشنایی دخترها و پسرها به طور سالم از بین میرود و باید منتظر آمار طلاق بالاتر و فحشای بیشتر در جامعه بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آقای روح الله. آدرس الکی نده. کجای صحیفه نور همچین مطلبی عنوان شده؟
Ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
فقط ميتونم بگم يك دقيقه سكوت!!!!!!!!!
حسنی از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
کجای مطالب ایشان عجیب بود . دانشگاه امام صادق علیه السلام تک جنسیتی است و موفق هم بوده است بنابراین کجای این حرفهای رئیس دانشگاه علامه عجیب است. یک مقدار انصاف داشته باشید و برای خدا فکر کنید . دنیایتان تمام شد . نمی خواهید دست بردارید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
معیار شما برای موفقیت چیه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دانشگاه امام صادق اصلا دانشگاه است؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
معیار شما برای عجیب بودن چیست آقای یا خانم ناشناس ؟
يك دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بله!
در باب دانشگاه امام صادق (ع) و موفقيتهاش و وزرايي كه در كابينه فارغ التحصيل اين دانشگاه هستند بسيار شنيده ايم.
باتیس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بله اما موفقیت این دانشگاه به خاطر آموزش سرسخت اصول دینی است که در دانشگاههای دیگر نیست!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
دانشگاه امام صادق شریعتی و الزهرا جز دانشگاه های موفقی هستن وبا این که امکانات دانشگاه های خیلی بزرگ رو ندارن دانشجویانشون با دانشجویان این دانشگاه ها رقابت علمی دارن...پس تک جنسیتی بودن دانشگاه ضربه ای به هدف دانشگاه وارد نمیکنه
mashan
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اينكه كل دنيا يه راهي ميروند و ما هم راهي ديگه ‘ اين عجيب نيست؟ مگه ما نوبرشو آورده ايم ؟خدا آدم و حوا را با هم آفريد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
رئيس يك دانشگاه نبايد مثل تبليغاتي ها صحبت كند. صحبتها و نتيجه گيري ها بايد مبتني بر پژوهشهاي علمي باشد.كاهش مشروطي دانشجويان به استناد كدام روش تحقيقي به تفكيك جنسيتي ربط داده شده؟بنظر مي رسد از روش تحقيق علي مقايسه اي استفاده شده . آيا متغييرهاي كنترل و تعديل كننده را درنظر گرفته اند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
محیط وقتی اختصاصی شد آسایش بیشتری به همراه دارد . اگر دانشجو دختر باشد و استاد هم زن باز هم بهتر می شود . بالعکس هم . . .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
مگه مدرسه است... پس دختر ها و پسرها کی بزرگ شوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
منظور از محیط اختصاصی و آسایش چیه؟ مگه میخوان سرکلاس درس چیکار کنن که آسایش ندارن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
مشک آن است که ببوید، نه اینکه عطاااااااااااااار بگوید!
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
عده ای دنبال حاشیه سازی برای دانشگاه هستند!!!
برخی از پسران دچار مشکلاتی هستند که این مشکلات را باید به نهاد پاک خانواده آینده خود منتقل کنند و نسل خود را دچار مشکل کنند چرا این مشکلات اصولا در دانشگاه باید سرریز شود؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
این مسئله ای ابتدایی و کاملاً قابل فهم است که حواس انسان در یک لحطه در یک جا می تواند باشد یعنی به درس و استاد باشد یا به پسرهای موجود در کلاس
علی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
رییس دانشگاه علامه طباطبایی نمی داند که ما در جامعه ای زندگی می کنیم که به خاطر تفکیک جنسی از سنین بسیار پایین، زن ها و مردها در محیط های اجتماعی از هم دور بوده اند و هیچ گونه اطلاعات و آشنایی نسبت به یکدیگر ندارند و وقتی در محیطی اجتماعی مثل دانشگاه به یکدیگر می رسند تازه مشکلات یک عمر دوری شروع می شوند .
اگر زن ها و مردها در دانشگاه با یکدیگر آشنایی پیدا نکنند شهر نشینی و دانشگاه دنیای مدرن تبدیل به جزیره ای دور افتاده می شود که جای علم نیست جای ارضای نیازهای جنسی یا جلوگیری از آن نیازهاست ناتوانی در فهم اجتماعی ایشان باعث سرافکندگی است.
متشکرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
دانشگاه هدف والاتری دارد
دانشجوی علامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
ایشان نگفتند روزی که این آقایون و خانم ها سر کار میرن چجوری میخوان با همکاران مرد و زن تعامل داشته باشند؟؟؟ یا توی این جامعه چجوری میخوان زندگی کنن؟ فکر نمیکنید اگه اون دختر یا پسر نمیتونن سوالات خودشون رو به راحتی از استاد بپرسن بخاطر همین جداسازی های بی مورد بوده؟ آیا بهتر شدن معدل دانشجویان معلول این علت بوده که ایشون گفتن؟!
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دانشجو یا دانشجو نما شما نمیدونی خانم ها 7 برابر اقایون حیا دارن . شما نمی دونی خانم ها چند برابر اقایون احساساتی هستن . شما نمی دونی که دانشجو نیاز به ارامش داره نه استرس حفظ حجاب سر کلاس و استرس سوال بی مورد نپرسیدن و هزار چیز دیگه که سر کلاس ها داره اتفاق می افته.
یکی دیگه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
روی این 7 برابری که آقا میثم می گه کار علمی طاقت فرسایی صورت گرفته و کاملا دقیقه، یعنی در این حد که 6.999999 هم نیست. گفتم که یه وقت خدای نکرده شک نکنین. در مورد چندبرابر بودن احساسات هم پروپوزال تحقیق آماده هست اگه تصویب شد ان شالله نتیجه اون تحقیقات هم خدمتتون ارائه می شه به زودی
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
میثم جان
تو تا حالا پای مبارکت رو توی دانشگاه ملی گذاشتی؟
فکر میکنی همه توی کلاس درس دارن عاشقانه حرف میزنند؟
میدونی درس سخت و استاد سخت گیر چیه؟
این عدد 7 رو کجا آوردی دقیقا؟
چه قدر به این زن جماعت توهین میکنین؟
زشته به خدا اینطوری حرف نزنید عزیزم
هفت یرایر؟! آخه تو نورولوژیستی روانشناسی چی هستی؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آقا میثم. خودت داری میگی استرس سوال بی مورد نپرسیدن. چرا به خانومها توهین می کنی ؟یعنی خانومها فکر ندارند که سوال بی مورد می پرسند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اگه هدف دانشگاه فقط درس ریاضی و فیزیک و... خوندن باشه حرف آقای میثم درسته. نتیجه هم میشه مثل فارق التحصیلان دبیرستان. ولی اگه هدف پرورش یه آدم(زن یا مرد) باشه که بتونه در جامعه، محل کار و حتی تو خونه خودش بدون استرس و مثل یه آدم بالغ رفتار کنه باید یه جایی اینو یاد گرفته باشه. حتی این مشکلاتی که شما میگید توی دوره های پایین تر باید حل میشد اما چون مدارس تک جنسیتی هستن تا دانشگاه ادامه پیدا کرده. باید یاد بگیدن احساساتشونو کنترل کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
برخی از پسران دچار یک مشکلاتی هستند که ما نمی توانیم آنها را مطرح کنیم
روزبه
UNITED KINGDOM
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
و بر فرض درست بودن ادعای این آقا ایشان به جای حل مسئله صورت مسئله را پاک کردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
تکلیف ما که الان کلاسهامون به سختی به حد نساب میرسه چیه ؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
آقای شریعتی اگر اینچنین است که شما میگویید چرا در بین دانشگاههای مطرح جهان نام هیچ دانشگاهی از ایران دیده نمی شود؟
پیمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
خوب قشنگ معلومه دلایل سیاسه وقتی دانشگاه شریف توی المپیاد بین دانشگاهها رتبه 3 رو میاره و همین دانشگاه توی رده بندی رتبه خیلی پایینی واسش میزنن نظرت دلیلش چیه؟
abu
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
نخیر آقا پیمان، هزار و یک فاکتور رو برای این رده ابندی در نظر می گیرن که آمار المپیادیا یکی از اونا میتونه باشه یا نباشه! فضای سبز و تعداد هیئت های علمی و متراژ آزمایشگاهی و .... اینا رو هم در نظر گرفتی!!!؟؟؟؟
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
رده بندی المپیاد ملاک اصلی و مهمی در مقابل حجم تحقیقات و امکانات آموزشی و بین المللی بودن دانشگاه نیست. دانشگاههای ما به دلیل وجود چنین مسوولان ناآگاهی که اولویتشان مثلا جداسازیست، اصولا ارتباطی با صنعت ندارند.
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
خوشتیب داشتن دانشجویان واساتید خارجی،تحقیقاتISI،امکانات آزمایشگاهی و خیلی موارد دیگه تو این مسئله کاربرد دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آقای پیمان چند کلاس سواد داری؟ اولا مگه رتبه بندی دانشگاهها در جهان به کسب مقام المپیاده؟! مقام آوردن به نبوغ ایرانیا برمیگرده. اونا براساس کیفیت رتبه بندی می کنند.
بعدشم حالا با یه مقام المپیاد که دانشگاه شریف نباید بهترین دانشگاه بشه. خیلیها تو دنیا از این مقامها میارن.
دانشجوی علامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
ایشان نگفتند روزی که این آقایون و خانم ها سر کار میرن چجوری میخوان با همکاران مرد و زن تعامل داشته باشند؟؟؟ یا توی این جامعه چجوری میخوان زندگی کنن؟ فکر نمیکنید اگه اون دختر یا پسر نمیتونن سوالات خودشون رو به راحتی از استاد بپرسن بخاطر همین جداسازی های بی مورد بوده؟ آیا بهتر شدن معدل دانشجویان معلول این علت بوده که ایشون گفتن؟!
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
به شرط اینکه رییس دانشگاه هم یک خانم باشه تاماراحت تر مشکلاتمونو به رییس دانشگاه بگیم. وآمار مشروطی ها ازاین هم پایین تر بیاد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
دو تا رییس بذارن برای دانشگاه یک خانم یک آقا D:
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
خب این کجاش عجیب؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
فریبرز
UNITED KINGDOM
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
چرا خیال ملت و خودتان را راحت نمیکنید و خیابان جدا ، اداره جدا، بیمارستان جدا، هواپیمای جدا و ..... جهت جداسازی جنسی درست نمیکنید؟! با پاک کردن صورت مسئله هیچ چیزی حل نمیشود! وقتی در فضای مجازی صدرنشین بازدید از سایت های پورنو در دنیا هستیم، وقتی اولین مصرف کننده مواد مخدر در دنیا هستیم، واقعا بدنبال چه میگردید؟!خیلی حرفها و درد دلها میشود زد ولی وقتی جزء نظرات غیرقابل انتشار میشود چه فایده؟!
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
می ترسم ازدواج هم تفکیک جنسیتی بشه! زن تو یه ساختمون مرد توی ساختمون دیگه!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
مواظب این نابغه ها باشید!!!!!
دانشجو
UNITED STATES
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
چرا تيتر عجيب را انتخاب كرده ا يد. اين حرف يا حقيقت دارد يا نه كه حقيقت موضوع با كمي صرف وقت در واحد اموزش كاملا مشخص ميشود بهتر نيست كه در نوشتن تيترها كمي هم انصاف داشته باشيم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
خیر ... شما در نظرتان انصاف داشته باشید
ناشناس
GERMANY
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
كاش يك گروه بيطرف مأمور بشن و وضعيت علامه را بررسي كنن.
دانشجو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اظهارات ایشان اصلا عجیب نبود و بلکه با واقعیت همراه بود . حالا چه خوشمون بیاد چه بدمون بیاد باید قبول کنیم که در کلاس دختران و پسران راحت نیستند .
مريم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بله راحت نيستن چون براي زندگي اجتماعي وتعامل موثر با هم جنسان وغير هم جنسان تربيت نشده اند .پسر نگاه ميكند دختر تصور ميكنه نظر داره دختر نيگا ميكنه پسره سه ترم دنبال ميدوه فكر ميكنه خاطر خواش شده..بيچارگي زندگي ما ..توي جامعه ومحل كارهم همينطوره.. اصلن براي زندگي تربيت نميشويم...خجالت آوره اين زندگي ...
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بالاخره کی و در چه سنی مرد و زن این جامعه باید یاد بگیرند که با هم به پیشرفت جامعه کمک کنند، مثلا 80 سالگی خوب است؟
از هیچستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بله برادر دانشجو راحت نیستن !! مگه قرار ادم همه جا راحت باشه برادر دانشجو ادم که فقط باید رو مبل راحت باشه کلاس یه جو کاملا رسمیه بلکه وقتی که جدا باشه کلاس راحت میشه جک های اونجوری گفت و به استاد و بقیه تیکه پروند بله برادر اینه که دانشجو نمی تونه راحت باشه چون و نمی تونه دیگه سر کلاس مزخرف باشه
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اگه کلاسا جدا بشه احتمال تبدیل جو کلاسای پسرونه بجو ورزشگاه های فوتبال دور از دسترس نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
دانشگاه علامه يكي از بهترين ها بود... حيف و دو صد حيف....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اگر کسی در حد دانشگاه برای سوال پرسیدن مشکل داشته باشد باید به روانپزشک مراجعه کند تا درمان شود...توجیه مذخرفی بود...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
دراینکه دختران درکلاسهایی که دران پسرنباشدراحت ترندشک نکنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من یک دخترم و شک می کنم چون تجربه من کاملا خلاف ادعای شماست ، لطفا تجربه شخصی خودتون رو تعمیم ندید!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من هم به عنوان يه دختر نظرتون رو كاملا رد ميكنم
مشكلات شخصي و روحي بعضي ها رو كه نميشه به همه تعميم داد
مگه پسر را لولو خرخره ان؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من دختر ام و دقیقا بر عکسه.. چون سر کلاسی که پسر ها بودن بیشتر درس میخوندم
ناشناسي ديگر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
چرا اين سه دختر ناشناس اسم ندارند؟!
شما هم شك مي‌كنيد يا نه ؟!!!!!!!!!!!!!!
سجاد(پسر)
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
خانم منم با رکابی راحت ترم دلیل می شه با رکابی بیام دانشگاه آدم بعضی وقتا به خودش سختی بده بد نیست والا
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
احتمال قوی شما یک پسر هستین و با قاطعیت از زبون دحترا نظر میدین.!! درسته؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
من پسرم و اسم هم دارم: بهزاد.هر جا خانوم ها باشند از نظر اخلاقی سالم تر است،حتی اوباشی که در دانشگاه ما هستند و روزشان را با دشنام های ناموسی آغاز می کنند سر کلاس مختلط مواظب گفتارشان هستند.افرادی که با دیدن جنس مخالف و یا دیده شدن توسط آنها دچار مشکل می شوند قطعا دچار ناهنجاری رفتاری هستند،در ظمن پسران احترام گذاشتن به جنس مخالفشان را در محیط های اجتماعی می آموزند،من مطلقا هیچ تعلق خاطری به مذهب ندارم اما آشنایی من با رفتار و طرز برخورد دو دختر کاملا محجبه تاثیر مهمی در مورد قضاوت در باره اقشار مذهبی داشته،پسر قطعا از دختران هم سنشان چیزهای زیادی خواهند آموخت،اگر همسرتان را در دانشگاه پیدا نکنید یا در فیس بوک و یا در مراکز همسر یابی خواهید یافت که البته فکرش هم دلهره آور است.هرگز فراموش نمی کنم که سه نفر از دختران موفق کلاسمان برای من الگوی خوبی بودند و با قبولیشان در کنکور کارشناسی ارشد انگیزه من را برای شرکت در این آزمون به شدت تقویت کردند.
سعید
CANADA
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اسمشان هم میذاشتند شما میگفتید اینها هم یک نفر هستند شما دنبال بهانه هستید
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
"وقتی می خواهیم فضای انسانی برای دختر و پسر فراهم کنیم تا درس بخوانند برخی ناراحت می شوند."
پس بقیه دارن تو فضای حیوانی درش می خونن؟؟ یه کم شرمم خوب چیزیه والا!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
تنها ضررش اینه که دختر و پسر توی یک محیط سالم با هم بزرگ نمیشن ... و همدیگرو توی محیط دیگه ای پیدا میکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
خب معلومه نمی خوان بیشتر از این توی یک کلاس داغون و تنها بمونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
دختری که نمی تونه جلوی 4 تا پسر کنفرانس بده.. میخواد به کدوم رشد علمی برسه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
به عنوان يك پسر ميگم كنفرانس دادن بدون حضور دخترها مزه نميده =)
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
آفرین!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اخه شاهکار.. این دنشگاست یا مدرسه.. چرا نمیذارید همدیگرو توی یک جای سالم پیدا کنند .. دختری که نمی تونه جلوی 2 تا پسر کنفرانس بده میخوام به هیج جا نرسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اگه یه خانمی نمی تونه در حضور هم کلاسیهای پسرش کنفرانس بده این نشانه اعتماد به نفس پایین و سایر مشکلات روانیه که این ادم داره و باید درمان بشه . نه اینکه کلاسها رو جدا کنند. ایا این خانم پس فردا در جامعه با هیچ مردی روبرو نخواهد شد. اونجا باید چیکار کنه؟ باید منتظر باشه جامعه رو هم تفکیک جنسیتی کنند؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
به نظر من مشکل روانی نداره بلکه آموزش و پرورش ما نتونسته اونو برای این کار آماده کنه. یا تو دانشگاه باید یاد بگیره و یا اصلا مشکلش حل نشه.
دی دی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
پس با این حساب در غرب همشون شاگرد تنبلند ! من رشتم زبان و ادبیات انگلیسی بود. توی کلاسهامون حداکثر 10-15 پسر و حدود 35-40 نفر دختر بودیم.هیچ وقت هم نه دختر ها و نه پسر ها مشکلی برای سوال پرسیدن از استاد و یا کنفرانس نداشتند.همش بستگی به خود دانشجوها داره.
alireza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اين كه دختران دانشجو با نبودن پسر ها خوب كنفرانس مي دهند خوبه؟
زندگي و اجتماع رو چكار مي كنين؟!
علی
UNITED STATES
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
جای تاسف است دانشگاه بجای تقویت اندیشه و عقلگرایی ، احساسات و عوام گرایی را در پیش گرفته است.
عاطفه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
باعث تاسفه که یه دختر بیاد بگه چون پسرا نیسن بهتر میتونم کنفرانس بدم! اونوقت من موندم ایشون هدفشون از رفتن به دانشگاه چیه؟! خب اگر شاغل بشه و بخواد در جلسه ای شرکت کنه باز باید آقایون برن بیرون تا ایشون بتونه کاراشو توضیح بده؟ این منطقه؟ این شعوره؟ چی بگه آدم؟
لطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
منظورشان از اینکه دانشجویان اظهار رضایت میکنند چیست؟ کدام دانشجو؟ ایشان چطور به این زودی این امار را دادند؟
آیا امکان دارد جامعه را تفکیک جنسیتی کنیم؟ و آیا با اینکار مشکل حل خواهد شد؟
مگر در دبیرستان ها و راهنمایی ها مشکلات حل شده است؟ چرا جند نفر بدم مطالعه و تحقیق کشور رو دچار بحران میکنند؟
بهتر نیست به عملکرد کار خود بیندیشیم و ببینیم چطور شده که الان در جامعه مشکلات اخلاقی زیاد شده.
آیا اگر دین درست بر جوانان عرضه شود باز هم گریزان می شوند؟
اگر خانه کعبه در ایران بود من مطمئن به دو بخش زنانه و مردانه تقسیم میشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
کلا در این مملکت همه از جانب مردم حرف میزند..
آرش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
كجاش عجيبه فرارو! انگار تنت مي خواره....
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
خدا یه عقلی بهت بده انشالله... که در مورد مسائل به جای خاروندن تن کسی یه کمی هم از عقل این نعمت عالی الهی استفاده کنی... آمین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
آقای شریعتی اگر راست میگی اجازه بده یک نظرسنجی آزاد بین همه دانشجویان در دانشگاه برگزار بشه. نتایج اون صدف و یا کذب حرف شما را اثبات خواهد کرد
unkhnow
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
حالا این اظهارات چیش عجیبه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اگر یکی از متغیرهای افزایش کیفیت نظامهای آموزشی جدا سازی جنسیتی است پس چرا در هبچ یک از یافته های تحقیقاتی 50 سال گذشته در سراسر جهان به چنین متغیری تا به حال اشاره نشده و از طرفی دیگر اگر چنین متغیری باعث افت کیفیت آموزش میشود پس باید در تمام دانشگاههای جهان بویژه دانشگاههای مشهور شاهد از هم پاشیدگی آن دانشگاه ها باشیم .در ضمن این متغیر تا بحال کجا بوده است که علیرغم دهها هزار مقاله به تازگی انهم بدون ذره ای پشتوانه علمی توسط غیر متخصصین و غیر محققین برنا مه ریزی آموزشی کشف شده است
یک دانشجوی حقیقت بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دوست عزیز در کشورهایی همچون آمریکا که برای پوشش محدودیت ندارند هم در دانشگاهها نوع پوشش را برای بهتر شدن وضعیت تحصیلی دانشجویان محدود میکنند ضمنا آنها اگر برایشان مقدور باشد نیز از تفکیک جنسیتی استفاده میکنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
حقیقت بین عزیز بیراهه رفتی عزیزم هر چیزی سر جای خودش بله سر کلاس باید لباس رسمی باشه هیچ کس با تیپ کوچه بازاری یا تیپ مخصوص کلوب شبانه سر کلاس نمی ره چون زشته نه بخاطر اون چیزی که تو فکر ناقص امثال تو هست
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
من خودم تا کاردانی در دانشگاه پسرانه بودم باورکنید که انقدر ها هم بد نیست جو خوبی داره ولی بعد از کاردانی که رفتم به دانشگاه مختلط فرقی احساس نکردم فقط فرق در اینه که به خاطر رقابت با دخترها بیشتر درس می خونن شایدم دانشگاه ما که این طور بود
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
خوب دانشگاه رو جدا کردین و اونجا تونستن راحت سوال بپرسن و بحث کنن , تو جامعه رو میخواین چیکا کنین؟اونجا هم دختر به دختر جنس بفروشه پسر به پسر یا کلا بعد دانشگاه بحث علمی نکنن دیگه ...
ناشناس
UNITED STATES
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
در این رابطه حتما توصیه میکنم مقاله جدید دکتر زیباکلام رو بخونید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
اگر دختری نمی تواند پیش پسر حرف بزند به دلیل این است که از بچگی مدارس را جدا کردند و از پسر لولو خور خور درست کردن. به جای این کارها از ریشه باید اصلاحات انجام شه و از بچگی پیش هم حرف بزنن یاد بگیرند
فرامرز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۴
جناب اقاى شريعتى دورازشان يك رئيس دانشگاه مى باشد اينگونه نظر بدهيد. دانشجويان كه فرزند ما هستند غير ازانكه دردانشگاه بايددرس بخوانند بايد با فرهنگ واداب دانشجويان ديگر كه ازمناطق مختلف ايران مى ايند اشناشده يادبگيرند كه ريشه مادرخاك ايران قرار داشته دختروپسربايدبراى بزرگى اين كشور تلاش نمايند روابط نادرست انها دوراز شان دانشجويان مى باشد.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دمش گرم. ایشاللا تو همه ی دانشگاهها رواج پیدا کنه.
مژگان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من موافقم با تفکیک جنسیتی ایشالله همه دانشگاهها اینجوری شن
ناشناس
UKRAINE
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
خب شما چرا معطل این هستید که دانشگاه ها همه تفکیک بشن برید اون دانشگاه هایی که تفکیک شدند ... هم سطح علمی شون بالاتره! هم محیط شون دوستانه تر و سالم تر!!
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
حتی اگه نمرات دانشجویان افزایش پیدا کرده باشه باز هم نمیتونه ملاک باشه! باید یک تحقیق کامل صورت بگیره. اگر فقط بخوایم یک عامل رو در نظر بگیریم آخرش به جمله "هدف وسیله را توجیه میکند میرسیم". اون موقع میتونیم بگیم هرکی مشروط بشه بلافاصله اعدامش میکنیم و بعد شاهد پیشرفت چشمگیر نمرات دانشجویان باشیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
امام خمینی در زمان حیاطشون با این کار مخالفت جدی کردن ولی حالا کسی جرئت مخالفت ندارد . کجا میرود عاقبت این مملکت
سام
UNITED STATES
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
اصولا بسر و دختر كجا ميتونن از هم شناخت بيدا كنند؟بابا دمتون كرم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
در زمینه جدا سازی یا با هم بودن دختر پسر بایستی یک کار تحقیقی انجام داد و در شرایط مساوی گروه گواهی را منظور نمود آنوقت در پایان ارزیابی کرد و نتیجه گرفت . باید دلایل منطقی را پذیرفت نه احساسی و شعاری را .
مهدیه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
نظرم در مورد تفکیک کلاسها کاملا مثبته اما یک عدع بی جنبه با این کار میان در برخی دانشگاهها سهمیه دخترا رو چه در کارشناسی چه ارشد صفر میکنن چون میخوان کلاس کمتری داشته باشن. مثل دانشگاه علم و صنعت که در مقطع ارشد ورودی 90 سهمیه رو برای بعضی رشته ها برای دخترا صفر کرده بود.
طوریکه رتبه های خیلی بهتر که دختر بودن جای پایینتری از پسرانی شکه رتبشون بدتر بود قبول شدن.
اگر به قشری ظلم نشه طرح خوبیه امااگر نتیجش میخواد این بشه خیر.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دانشگاه آخرین ایستگاه و بهترین فرصتی است که دختران و پسران می توانند با شناخت همدیگر بسوی ازدواج قدم بر دارندو ما نباید این فرصت طلایی را از بچه هایمان دریغ کنیم. در اوایل انقلاب امام خمینی(ره) در مقابل کسانی که این افکار را ترویج می کردند ایستاد و مانع از تفکیک جنسیتی در دانشگاهها شد.
دکتر مهدی کریم پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
ایشان درست میگویند بیش از نیمی از وقت وانرژی بنده سر کلاس صرف مقابله با دانشجویانی می شود که برای خنداندن دختر مورد نظر خود سعی در کنف کردن یا کوچک کردن استاد را دارند. در حالیکه تجربه 24 سال تدریس بنده در دانشگاههای مختلف بزرگ وکوچک نشان میدهد اجرای الگوهای روش تدریس برتر واستاندارد در ایران در کلاسهای تک جنسیتی آسانتر وبازدهی در میزان یادگیری ویاد دهی بیشتر است .تجربه ایران با هیچ کشور دیگری قابل مقایسه نیست .اگر به چنین متغیری تا کنون در دنیا اشاره نشده بدلیل این است که رفتار دانشجویان جهان سر کلاس با هم یکی نیست.کلاس مختلط قطعا برای دانشجویان تجارب بهتر ومتنوعی در یادگیری در پی دارد ام نه در کلاسی که اکثر دانشجویان آن به دنبال حاشیه ها هستند و نه تعلیم وتعلم. داخل جامعه هم ربطی به درون کلاس ندارد در جامعه الگوی قالب روابط اجتماعی است ام در کلاس دانشجو به دنبال رفتار علمی است . لطفا واقع گرایانه وعلمی به این بحث بنگریم .
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
آقای دکتر! در عجبم که از صحبت علمی میگویید اما تجربه شخصی خود را ملاک قرار میدهید. شما که بعد از 24 سال تدریس باید بدانید "تجربه شخصی" نخستین راه شناخت و "روش علمی" بالاترین و بهترین راه شناخت میباشد. متأسفانه به نظر میاد مانند اغلب اساتید منظور شما از بازدهی فقط نمرات پایان ترم دانشجویان است؛ در حالیکه نمره پایان ترم تنها یکی از معیارهای ارزیابی روش تدریس است.
ضمناً باید توجه شمارو به صحبتهای خودتون جلب کنم که در جایی فرمودین الگوهای استاندارد و برتر روش تدریس و در جایی دیگر اشاره کردین به کلاسی که اکثر دانشجویان آن به دنبال حاشیه هستند و نه تعلیم و تعلم! جسارتاً باید خدمت شما عرض کنم که در چنین کلاسی که شما اشاره کردین، الگوهای استاندارد جوابگو نخواهد بود، بلکه باید متناسب با آن الگوها را تغییر داد و به اصطلاح بومی سازی کرد.
اینکه داخل جامعه ارتباطی به درون کلاس ندارد را در کدام منبع و مرجع جامعه شناسی مطالعه نموده اید؟ و اصولاً در کدام منبع و مرجع جامعه شناسی یک محیط آموزشی فارغ از کل جامعه در نظر گرفته شده است؟
شما استاد این کشور هستین و اگر بخواین روش علمی را اینطور تعریف کنید و به صورت تک بعدی به استقبال مسائل بروید پس وای به حال دانشجویان این مملکت.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دانشگاهی که با سیستم جامعه همخوان نباشد اصولا به چه دردی می‌خورد؟ دانشگاه محلی برای یادگیری روابط اجتماعی و کار گروهی و آمادگی برای خدمت به اجتماع هم باید باشد و گرنه مکتب خانه است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
ما با استاد های عزیزمون که اتفاقا سن کمی دارن از این مشکل ها نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
جناب آقای دکتر میشه بفرمایید دلیل تیکه پراندن و به قول شما کنف کردن استاد و معلم در کلاس های دبیرستان چیه؟؟!! اونجا که دیگه کلاس ها مختلط نیست!!!
فکر نمیکنید مشکل از نحوه اداره کلاس توسط شماست؟؟!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من یه عنوان مدیر گروه یکی از رشته های تخصصی در یکی از دانشگاه های تهران با این کار موافقم و امیدوارم زمینه این کار در دانشگاه ما هم فراهم شود مشکل این کار فقط تعداد کم آقایان د رکلاس ها است که ممکن است کلاس آنان به نصاب نرسذ ضمنا تفکیک کلاس ها مستلزم این نیست که دانشجویان در دانشگاه هیچ ارتباطی با یکدیگر نداشته باشند.
ر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
با این اظهار نظرت من به مدیر گروه بودنت هم شک می کنم. نکنه جناب مدیر گروه فکر می کنید دانشجو باید فقط درس بخواند و نمره 20 بگیرد. نه آقا جان! دانشجو باید بیش از درس در مهارت های اجتماعی ارتقا پیدا کند. واقعا برای خودم تاسف می خورم که با شما در یک کشور زندگی می کنم.
سپيده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من فكر مي كنم نحوه ارزيابي هم در مدارس و هم در دانشگاه هاي ما ايراد دارد. به خاطر همين آقاي رئيس فقط نمرات را در موفق بودن طرحشون در نظر گرفتن. در اين محيط ها مي بايست رشد شخصيت ، ايجاد جامعه متعادل ، بلوغ اجتماعي و مسائل روانشناسي و مسائل از اين دست هم دركنار پيشرفت علمي قرار گيردند. علاوه بر اين در مسائل علمي هم من فكر مي كنم ابعاد مختلفي وجود دارد كه بايد موازي هم رشد كنند تا در ارتقاء سطح جامعه كارآمد باشند وگرنه نمره فقط يك پوسته ظاهري است كه حتي مي توان براي وانمود كردن و ظاهر سازي موفق بودن طرح تفكيك جنسيتي از استادان درخواست شود با دانشجو راه بيايند.
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
به نظر من وقتی در دانشگاه خانم ها نمی توانند جلوی آقایان به راحتی کنفرانس دهند و وقتی جداسازی باعث راحتی آن ها شده ، پیشنهاد می کنم آقایان و خانم ها در کل جامعه جدا سازی شوند تا یه همه جا بتونند راحت کنفرانس بدهند . مثلا تو همایش ها ، سمینارها ، جلسات و ... آخه مرد حسابی دانشگاه محلیه که جوون ها می تونن خودشون رو برای آینده و در جامعه آماده کنن . این که نشد حرف که می گی در دانشگاه دختر ها و پسرها جدا باشند تا راحت تر کنفرانس بدهند و راحت باشند . تو جاهای دیگه چی کار می کنند ؟ مثلا کنفرانس های خارجی . دانشگاه یه جامعه کوچیک باید باشه تا جوون ها خودشون رو برای وارد شدن تو یه جامعه بزرگ تر آماده کنن .
از قیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دختری که نتونه جلوی دو تا دانشجو کنفرانس بده همون تو خونه بشینه بهتره
یک دانشجوی حقیقت بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
کسی که از لحاظ علمی آدم پری باشه و واسه هم جنس خودش کنفرانس داده باشه محاله نتونه واسه کس دیگه کنفرانس بده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
دانشجوی حقیقت .. دخترای ما تا یک پسر میبینن دچار لکنت میشوند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بهتر نيست كل مملكت رو زنونه مردونه كنيم؟؟؟!!!!!!!!
اينطوري خيلي بهتره!!!!!!! چون تمام مشكلات هم حل ميشه!!!!!!!
رفیق خوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
از یه جهت با رییس دانشگاه موافقم، خیلیا فرهنگشو ندارن که کنار جنس مخالفشون بشینن و درس بخونن. هی .... میریزن. ولی یه سوال پیش میاد که اگه دختر و پسر تو دانشگاه از هم جدا بشن، آخرش چی؟ سر کار چی؟ جاهای دیگه چی؟
پس باید اون دسته که مزاحم درس خوندن جنس مخالفشون میشن رو فرهنگ سازی کرد که بی جنبه نباشن.
نه مثل بی سوادا و بی فرهنگا جداشون کرد، اینجوری به شان یه انسان توهین میشه. که معنیش اینه : تو ظرفیتشو نداری کنار جنس مخالفت بشینی ما برات تصمیم می گیریم.
این کار، اصولی نیست.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
همین مشکل فرهنگی هم که عده ای دارند عمده اش بخاطر جداسازی از مقاطع پایه و سنین پایینه که جنس مخالف براشون غیر طبیعی جلوه می کنه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
فرهنگشو ندارن؟ از کجا بیارن؟ آموزش ریرن و ندارن یا باید موقع تولد از اون دنیا با خودشون میاوردن؟ به هر حال باید یا د بگیرن یا نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
خیلی خوبه همه چی رو تفکیک کنید . دانشگاه دخترانه ، دانشگاه پسرانه ، دلار دخترانه ، دلار پسرانه ، رییس جمهور دخترانه ، رییس جمهور پسرانه ، قبرستون دخترانه ، قبرستون پسرانه .
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
فرارو نشان دادی به عنوان یک رسانه که چه عرض کنم به عنوان یک سایت مغرض داری عمل می کنی اگه شما بی غیرتی و بی دینی رو دوست داری حق نداری با درج اینجوری برخی اخبار و ارائه این نظرهای کم ارزش تو فضای مجازی تشویش ایجاد کنی
فرداد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
احتمالا اگه همینطوری پیش بریم ، 10 یا 20 سال دیگه باید در شهر تهران همه زنان و از مردان جدا کنیم تا بازده شهر بره بالا ،
مثلا بگیم ، تهران از خیابان ولیعصر به سمت شرق فقط آقایون حق تردد دارند ، در سمت غرب هم فقط خانمها ، البته میدانید که بخاطر پیشرفت علم و مسائل دینی است ، همه اش هم تقصیر بعضی از آقایونه که نمیزارن خانوما راحت باشند
کلا تو این ایران همه چی برای راحتی مشکل دار ها تنظیم میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بمیرم برای دخترای دانشگاه هاروارد و کمبریج و آکسفورد و ... که در چه شرایط سختی کنفرانس میدن!!!!
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
پاره ای مقررات شرعی داریم که رعایت آنها موجب سعادت انسان است و شکی در آن نیست، منتهی مشروط بر اینکه این مقررات یا بگوئیم واجبات در جامعه ای اسلامی به اجراء گذاشته شود. یکی از آن مقررات هم میتواند این جدائی زن و مرد در محیطهای تحصیلات عالی و تحقیقات علمی باشد.
تصورکنید، مردی 27 ساله، دوسال است ازدواج کرده و همسر خودرا دوست دارد، کارخوبی دارد، مالک یا مستاجر، بابت مسکن کوچکترین نگرانی ندارد و سایر شئون زندگی مادی هم بهمین نحو. این شخص میخواهد ازساعات آزادخودبرای ارتقاء تحصیلات یا دانش حرفه ای خود استفاده کند. آیا وجود یا عدم چند زن یا دختر در محل تحصیل برای او، یک مرد خانواده ای راضی از زندگی خود، میتواند تاثیرسوئی در برنامه پیشرفت علمی و موقعیتی او داشته باشد؟ در جامعه ای که همه شئونش اسلامی یا بطور متوازن حتی نیمه اسلامی نشده، از این برنامه ها نتیجه مطلوب بدست نمی آید و این شکست را هم اصلاً نباید بپای اسلام نوشت، بلکه باید به حساب سیستم اجرائی نوشت که درپیاده کردن قوانین و مقررات اسلام فوراً سراغ نواهی میرود و به امور سلبی بیشتر توجه دارد. همه اینها به اجرای صحیح امر به معروف و نهی از منکر برمیگردد، و همه حرف روی همین صفت " صحیح " است، که این از حوزه اطلاعات حقیر فراتراست.
پارسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
به نظرم اگه این طرح (تفکیک جنسیتی) رو تو مجلس و هیئت دولت هم اجرا کنند مطمئنم با توجه به نتیجه حاصله از دانشگاه ،کشور مسیر پیشرفت رو با سرعت نور طی کنه
nik
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
ببخشید پس کی و کجا قرار است ، این د جنس نامتجانس با هم آشنا شوند؟ تعامل سازنده داشته باشند؟ نحوه برخورد سالم را با هم یاد بگیرند، همسر آینده خود را انتخاب کنند و....
راستی به نظر شما این در تناقض اساسی با سیاست حمایت و ترویج ازدواج داشنجویی نیست؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
در خیابان لابد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
اگر جامعه درست شکل بگیره ،دخترها و پسرها به دانشگاه به چشم فرصتی برای پیدا کردن دوست دختر و دوست پسر نگاه نمی کنند و می فهمند که محیط علمی محل بحث و کار علمیه و محیط های شخصی و تفریحی محل شکل دهی به زندگی شخصی .. اما وقتی هیچ چی سرجاش نیست نباید از دانشجوها انتظار داشت رفتار اون ها متناسب با موقعیت باشه ... نمونه واضح اینکه هیچ چی سرجاش نیست هم دادن پست ریاست دانشگاه به فردی با این سطح استدلال و منطقه!
فاطمه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
واللا زمون شاه که کلاس ها این همه تفکیکی و اسلامی نبود این همه برای انقلاب و جنگ شهید دادیم حالا چی ؟ به سن جوونایی که در زمان انقلاب و جنگ شهید شدند نگاه کنید همه در سیستم آموزشی و دانشگاهی بی بند و بار آن دوره تحصیل کرده بودند و و مشکلات مگو باعث انحراف آنها از درس و مملکت نشده بود !
یک دانشجوی حقیقت بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
آخه اون موقع هدف تحصیل بود نه دوستی
ناشناس
LUXEMBOURG
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
@ حقیقت : از کجا فهمیدی الان هدف دانشجو دوستیه؟ شما تازه دانشجو هم هستی. از این به بعد به جای دوستی های خیابانی بگیم دوستی های دانشگاهی خطرناکه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
والا الانشم همینه.. ما صبح میریم سر کلاس تا 9 شب به همکلاسی هامون میگیم سلام .. خداحافظ .. همین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
الان هم همچین خبری نیست... با این جدا سازی جوان ها بیشتر حریص میشن
abbasali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بسمه تعالی
با این باورکه رئیس دانشگاه داره حتما باید عوض بشه چون با اساتید و مرد و زن و دانشجوی پسر و دختر ارتباط است بنظر میرسه که دانشجویان پزشکی باید پس از سن 26 سالگی همدیگر را شناسائی و یا بعد از گذرانیدن طرح و گرفتن تخصص در 32 سالگی با همسر آینده اشان آشنا بشوند و در سن 35 سالگی صاحب بچه مونگول و یا معلول بشوند
اصلا زندگی دیگر چه ارزشی دارد تازه بهد ازتخصص هم باید با شوهرشان بفاصله دور از هم زندگی بکنند والا آخر
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
فقط ممکنه سال اول واسه دختر پسر ها یه کم جالب باشه و بخوان تو کلاس شیطونی کنن وگرنه سالهای بعد انقدر عادی می شه که کسی حس نمی کنه جنس مخالف سر کلاس نشسته. اون دختری هم که نمی تونه کنفرانس بده به خاطر اعتماد به نفس پایینه که همین جامعه باعثش شده که اگه تفکیک جنسیتی تو دانشگاهها انجام بشه اون دختر و پسر با همین مشکل می رن تو جامعه و این خیلی تاسف باره!
ارمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
خیلی دروغه چون اگه احساس نمیکنن که جنس مخالف سرکلاسه و قصد وغرضی ندارند وعمدی در ایجاد اختلاط ندارند چرا برای یک تفکیک ساده اینقدر جیغ میکشید و یقه چاک میدهید حکایت بچه ای که با ننه اش قهر کرده بود ومثلا میخاست غذا نخوره وقتی ننش داشت غذا میکشید گفت من که نمیخورم ولی برای هرکس میکشی خیلی کم کشیدی
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
جیغش بخاطر اینه که این کار تفکیک جنسیتی خیلی کار غلطیه... و بخاطر اینه که طرفداران این تز بخاطر مشکلات روحی و فکری به یه همکلاسی جنس مخالف بجای دید طبیعی به انسان به دید جنسی نگاه می کنن.. ما که زمان دانشجویی اصلا این نگاههای جنسیتی به ذهنمون نمیومد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اقای ارمان برای اینکه به انسانیتومون توهین میشه.. و از مدرسه خسته شدیم می خواهیم وارد یک محیطی بشیم که بزرگ بشیم و تفاوت ها و تجربه ها رو بفهمیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
افرین ببینم میتونین تا اخر این ریاست جمهوری همین قدر اشنایی و اذدواجیم که از این طریق صورت میگیره از بین ببرین
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
بمطلب مهمی اشاره کردید، هرچند که ازدواج را با ذال نوشته اید که نمیدانم چه نوع ازدواجی است.
اما، در حدود یکسال اخیر حقیر به 7-8 جشن عروسی دعوت شده ام که در 5 مورد آن زوجین همکلاسی های دانشکده بودند و در دانشکده با یکدیگر آشنا شده و طرح تشکیل زندگی مشترک ریخته بودند، که خدا انشاء الله آنها را خوشبخت کند، هم در دنیا و هم در آخرت. مطمئن باشید تفکیک جنسیتی در دانشکده ها، با اینکه قلباً آنرا مفید می بینم، تاثیر کاهشی خودرا در تعداد ازدواجها خواهد داشت.
انسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من براتون توضیح میدم که این قضیه اصلا بد نیست.ببینید ما دوازده سال دوران مدرسه رو که احساساتمون به نسبت دوران دانشجویی رقیق تر هست به جنس مخالف مخصوصا دوران دبستان بطور جداگانه درس میخونیم.حالا یکدفعه توی هجده سالگی میریم میشینم با یه جنس مخالف سر کلاس.این موضوع اونقدر که میتونه برای ما بد باشه برای یه امریکایی یا اروپایی که از اول با جنس مخالف بزرگ شده بدتره.چرا؟ چون یکدفعه در اوج شهوات خودش رو مقابل جنس مخالف میبینه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
اونوقت از نظر شما این دختر و پسر بدبخت کی باید همو ببینن
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
قسمت آخر مرقومه تان را نفهمیدم، گمانم نظرتان را درست منتقل نکرد اید.
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
به این میگن بهترین نوع پاک کردن صورت مسئله و عذر بدتر از گناه...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
من نمی فهمم من و همسرم در دانشگاه اشنا شدیم ازدواج کردیم..هیچ از این احساسی که شما میگید نداشتیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
فرارو؟ چقدر بدجنسي!
چرا نظر هاي منو ترخيس نميكني؟
چرا نميزاري؟ هان؟
خداييش حق بچه هاي اكو رو خورده ! بزار حد اقل اينجا جيغ بزنيم!
ناشناس
LUXEMBOURG
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
انشا ا... که جواب بده. و موجب رشد و پیشرفت علمی و اجتماعی شود. اما اگه فردا این سیستم آموزشی نتیجه برعکس داد. امثال آقای شریعتی باید پاسخگو و مسئول این تصمیماتشون باشند.و مثل خیلی کمسئول های دیگه فرافکنی نکنند.
با تشکر از اطلاع رسانی تان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من با نظر رییس دانشگاه علامه کاملا موافقم
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
رئیس دانشگاه نظر نداده اند، این فرمایشات در حقیقت قرار است گزارش ماوقع باشد، نه نظر ایشان.
مینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من خودم دانشجوی علامه هستم و باید بگم که هیچ گونه تغییری در وضعیت درسی بچه ها نمی بینم و برعکس یک جور حس سرخوردگی و بی انگیزگی تو دانشجوها به وجود اومده، واقعا دونم این حرفا از کجا درومده
می خوام بدونم مگه دانشجو ها تو حیاط با هم نیستن؟ دست نمی دن؟ نمی گن؟ نمی خندن؟ به خصوص که از وقتی تفکیک شدن قرارهای دسته جمعیشون تو پارکا و کافی شاپا خیلی بیشتر شده!
تازه اگر این طوری باشه که دانشجوهای خارجی همه باید با افت تحصیلی رو به رو باشن و یا حتی این قدر اعتماد به نفس و شهامت نداشته باشن که یه سئوال جلوی هم کلاسی های خود بپرسن که البته این موضوع تو جامعه ما از همین جداسازی ها ریشه می گیره که دو جنس مخالف اینقدر از برخورد با هم ترس و واهمه دارن که حتی نمی تونن یه سئوال بپرسن !! در ضمن پاک بودن زمانی ارزش داره که شرایط انجام گناهی محیا باشه و طرف انجام نده نه اینکه طرف رو بذاری تو یه چهاردیواری بعد بگی گناه کن !
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
بله سرکارمیناخانم،
بلندازشاخه گو کوتاه کن دست
که کوته خود ندارد دست برشاخ

ضمناً، مهیا را با ه هوشنگی مینویسند نه با ح حسینی. نکند شما هم در اثر جداسازی افت سواد کرده ای؟
یک بنده ی خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
والا ما هم بچه مذهبی هستیم و معتقد، اما تو این چند سال عمری که از خدا گرفتیم و نصف بیشترش به تحصیل گذشته، هیچ وقت به جنس مخالف به چشم لولو خرخره نگاه نکردیم!!!!!!!!!!!!
ایمانی که قراره با بوی عطر یه دختر و یقه ی باز یه پسر به فنا بره، همون بهتر که بره...
همین کارارو میکنن که همه از دین و مذهب متنفر میشن! اینا خودشون بیشتر دنبال حاشیه ان تا ما دانشجوها!این همه سال تو این دانشگاه درس خوندیم کنارهم،هیچوقت نه حواسمون پرت شد نه از خجالت سوالامونو قورت دادیم! درد اینجاست که بعضی ها کمبودها و عقده ها و مشکلات روحی و روانیشون رو به جمع تعمیم میدن!!! باشه بابا اصلا غربی ها اخن و ما شرقی ها بویژ] ایرانی ها،ته بهشت...
Meek
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
مخلص با حرفهای جنابعالی موافقم. ولی شما که بچه مذهبی هستی، که هستی و خیلی هم خوبه، توجه کن " والله " است بمعنای سوگند به خدا، نه "والا". میبخشید، انشاء الله.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
ما هم.. حتی یک سلام هم نگفتیم
مهدی
GERMANY
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
مساله اینه که اینجا با تمدن جدید و توسعه و علم و درک رابطه انسانی بر پایه برابری انسانها مشکل اساسی وجود داشته و وجود داره. و این دانشجویانی هم که این مشکلای دارن تو همین فضا بزرگ شدن. ظاهرا مشکل ما افراط و تفریطه.اشکالی نداره اختیاریش کنن، تا نتیجه معلوم بشه و حق و حقوق کسی هم پایمال نشه. زنده با برابری
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
سلام این مسئله کجایش عجیب است یعنی کار فرهنگ ما به جایی کشیده شده که توجه یک مقام فرهنگی به ارزشهای اسلامی عجیب شناخته می شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
اونجاش عجیبه که این کار اسلامی نیست وو توهین به انسانیته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
ای بابا اگه میدونستم جداست تو انتخاب رشته نمیزدم...لااقل ارشد رو جدا نکنید...آخه رشته من داوطلبای خانمش کم هستند پارسال یک دانشگاه غیر مختلط قبول شدم اما خانمها به حد نصاب نرسید و تشکیل نشد...بعدشم مگر بده آدم مخصوصا در مقطع ارشد از نقطه نظرات آقایون آگاه بشه من به عنوان یک زن هیچ ترسی از صحبت کردن در مقابل آقایون ندارم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من و شوهرم 12 سال پیش در دانشگاه با هم اشنا شدیم شریع هم ازدواج کردیم. خیلی هم راضی هستیم .. با هم درس خوندیم با هم پیشرفت کردیم.. الان این کجاش بده
sina
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
من به عنوان دانشجوی علامه سخنی با خوانندگان دارم:
ایشان گفتند مشروطی ها دقیقا به 600 یا نصف کاهش پیدا کرده است ممکنه این حرف صحیح باشه حداقل برای دانشجویان پسر دانشکده ما. چون حتی برگه سفید هم تحویل اساتید در ترم گذشته می دادی هیچ استادی شمارا رد نمی کرد . ورودی 87 دانشکده ما کلا به این صورت بود. پس امار به این صورت می تواند کاهش یابد. کلاسهای 5 نفره در کارشناسی چه بازدهی می تواند داشته باشد. ایشان گفتد کلاسها به 30 نفر تقلیل پیدا کرده که اصلا این طور نیست برای پسرها کلاسها 5 ای 8 نفر اکثر ا هستند و دخترها هم 40 تا 55 نفر می باشند. سخن کوتاه می کنم . ضربه ای که از لحاظ علمی این آقا و ایادیش به کشور می زنند غیر قابل جبران در اینده خواهد بود.
ناشناس
GERMANY
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
بهتره بجای این کارها شرایط قبولی تو دانشگاها رو درست کنید که هر کی که بیکار بود پا نشه بیاد دانشگاه تا وقت الافیشو با مسخره کردن دیگران پر کنه
ناشناس
UNITED KINGDOM
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
این گفته ها نشان می دهد که چقدر ایشان صلاحیت رئیس دانشگاه بودن را دارد.
الهه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
سلام دوستان
1)دانشگاهی مثل امام صادق والزهرا ماهیتی دارن که از همون ابتدا تک جنسیتی بودن واین دو ربطی به موضوع بحث ندارن
2)موضوع تفکیک جنسیت رو نباید به کل دانشگاه های کشوروارد کرد.
3)این که روابط دختر وپسر درحد شرعی محدود باشه راهش اصلا این نیست.
4)وقتی توی یک محیط علمی که مناسب ترین مکان برای تعامل هست روابط رومحدود میکنن مطمئن باشی این رابطه ها بیشتر به کوچه وخیابون میکشه
5)اگر مصادیق زیادی برای روابط نامشرع دانشجوها وجود داره از اون بیشتر کسانی هستن که شریک ایندشون رو توی همین محیط پیدا کردن.
حقیقت بین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
؟؟؟؟؟؟؟؟به عنوان دانشجو یه سوال دارم؟خدایی کلاه خودتون رو قاضی کنید.فقط هم اونایی که پسر هستند و دانشجو هستند روش فکر کنند.
چرا 90 درصد پسرا از دخترا جزوه میگیرند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
دختر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
چون تنبلن و مثل دختر ها با هشت رنگ خودکار جزوه نمی نویسن .. همین
Sara
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
اقاي دكتركنجي -استاددانشكاه علامه طباطبايي-دردهه ٧٠درخصوص سطح علمي دانشكاههادرزمينه علوم انساني تحقيقي إنجام دادكه نشان مي داددانشكاه الزهرا به جهت اينكه فقط تك جنسيتي مي باشدازنظرعلمي دربايين ترين رده بود خوب است اقاي رييس دانشكاه سري به اين تحقيقات دردانشكده روانشناسي بزند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
دقیقا
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
من با خوب یا بد بودن این نظر کاری ندارم فقط میخوام بگم که بهتره یه نگاه به نظریاتی که سال هاقبل در اندیشه غرب گرایان و شیفتگان روابط به ظاهر معقول جنس مونث و مذکر که حاصل کرسی های علوم انسانی (روانشناسی،جامعه شناسی و..) در غرب بوده است و در دوران دولت اصلاحات ولو به صورت غیر رسمی نمود عینی و عملی پیدا کرده توجه داشت باشیم، بعنوان نمونه عرض میکنم در رابطه با ارتباط دختران و پسران و در گام اول گفتگو بین این دو جنس را امری(که از نگاه دینی با حفظ شرایطی مثل رعایت عفاف در رفتار و کلام زن و غض بصر برای مردان) مباح و بدون مفسده دانسته اما گام های بعدی به تبع گام اول و حتی بدون تجویز هیچ فرد و گروهی دیده میشود آیا این روابط به همین جا ختم شد نه در گام بعد مشاهده میگردد روابط جدید دوستی بین دو جنس مخالف در جامعه شایع و به عنوان امری مباح شناخته میشود در مراحل دیگر این روابط صمیمانه (که در ابتدا بدون مفسده قلمداد میشده)منتهی به روابط جنسی گردیده تا جاییکه در یک آمار در شهر تهران ازمیان دو هزار دختر قریب به نود در صد دختران در روابط دوستانه شان رابطه جنسی را تجربه میکنند و متعهد ترین آنها بعد از دو سال تن به روابط جنسی داده اند اما نتیجه های جدیدتر را میتوان به آمار طلاق ، دختران فراری خیانت های جنسی و ازدواج ضربدری در شهر تهران اشاره و دیگر شهرها اشاره کرد که بنده بدون هیچ شکی میگویم که تنها دلیل و مهمترین دلیل این حوادث چیزی نیست جز برداشتن اهرمی چون رعایت حفظ حریم جنسی از زیر گوی غریزه قوی جنسی که بر نوک قله ای قرار گرفته و این نتیجه ای ندارد جز حرکت کوه به اعماق دره نابودی جامعه، در انتها قابل توجه دوستانی که از محیط دانشگاه و لکنت زبان گفتند ، نه شما به قطع یقین در دانشگاه بودی اما اتفاقات واقعی دانشگاه نه لکنت زبان بلکه زبان درازیست به یاد دارم کلاس زبان تخصصی ،استاد به مزاح گفت این جلسه آخرین جلسه است اونایی که نمره میخوان باید فردا کله پاچه ای نزدیک دانشگاه حاضر بشند تا یه شکم سیر کله پاچه بخوریم مثالهایی از این دست رو به حافظه شما دانشجویان امروز و دیروز می سپرم و در انتها شاید یه تعدادی از شما هم به فقر اشاره بکنید که این رو هم میخوام نظرتون رو به امار شصت و پنج در صدی طلاق که مراسم ازدواجشون در بهترین هتلهای تهران رخ داده و کمترین آمار طلاق در دارالمومنین یزد جلب کنم.یا علی(ع)
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
به این میگن فاجعه . خب دختر و پسر کجا باید با هم آشنا بشند و ازدواج کنند ؟ چه جایی بهتر از دانشگاه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
تو خیا بان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
بنده پیشنهاد میدم تعطیلش کنین مساله ریشه ای حل بشه . اصلا چه دلیلی داره تو کشوری با وجود مدیران جهانی کسی خودشو خسته درس کنه . مدیران جهانی ما جهان رو مدیریت میکنند و بقول اقای ترقی شانه به شانه امریکا بلکه جلوتر هستند در این مورد ، ما هم به 30 لیتر بنزین عیدانه فکر میکنیم و این مسائل عوام !!
عابدینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
مشکل از آنجا شروع میشود که ما بچه ها را از اول ابتدایی تفکیک جنسیتی میکنیم و تفاوت جنسیتی را برای آنها یک معما میکنیم و در اوج هیجان و انرژی جنسی و سن ورود به دانشگاه که نوعا" 18 - 19 ساله میشوند کنار هم می آوریم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
جدیدا دارن از مهد کودک جدا سازی میکنن
ابراهیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
با این برنامه ریزیها نمیدونم شاید جوری جامعه پیش بره که زن ها و مردا فقط برای نیازهای حیوانی به هم نزدیک شن
فاطمه ايماني
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
سلام
من دانشجوي ارشد علامه هستم
احتمالا اين اقاي رييس وكيل وصي ما دخترا هستن كه از جانب ما نظر ميدن. واقعا بايد تاسف خورد به حال اين ادم متحجر
من به عنوان كسي كه علامه درس ميخونم ميبينم كه اكثر دانشجويان ناراضي هستن از اين طرح.جداي از انتقادهاي اساسي كهبه اين طرح وارده بايد بگم متاسفانه تفكيك باعث شده به ما به خاطر كمبود كلاس واحداي كمي ارائه بدن و عملا ما تا ترم چهار بايد واحدامونو پاس كنيم و جالبه دروس اختياري رو هم عملا بايد اجباري برداريم. وپايان نامه هم ميفته ترم پنج كه اين يعني درمقايسه با دانشگاههاي ديگه ديرتر فارغ التحصيل ميشيمو و عمرمون تلف ميشه. واقعا خدا نگذره از اينا كه انقد با اعصاب جوونا بازي ميكنن
فرارو لطفا نظرمو بزار چون اين حرف دل خيلي از دانشجويان علامه س
دکتر مهدی کریم پور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
آقای ! حامد
اولا بنده نگفتم ارزشیابی در پایان ترم ملاک است و این برداشت شماست دوما صرف انرژی که عرض کردم برای همان کاری است که شما اسم آنرا بومی سازی گذاشته اید .سوما تجربه راهیچگاه کمتر از علم نگیرید این تجربه است که به علم کمک میکند.چهارما بحث بنده این است آیا دانشجوی ایرانی ظرفیت استفاده از آزادیهای اجتماعی در دانشگاه را به مانند سایر کشورها دارد؟چرا ما در المپیادهای دانش آموزی همیشه در بین 5کشور اول هستیم اما در المپیادهای دانشجویی جایگاهی نداریم وگاه گاهی یک فرد استثنا مقامی کسب میکند؟بیش از 70سال است کلاسهای مختلط در دانشگاهها را تجربه کرده ایم چه ایرادی دارد 5 سال هم به کلاسهای تک جنسیتی را تجربه کنیم آنوقت کیفیت فارغ التحصیلان را ببینید .در حال حاضر روز به روز میزان دانسته های دانشجویان ما نسبت به میزان تولیدعلم کم میشود و یکی از راههای بهتر کردن این روند منفی تفکیک جنسیتی است.بومی سازی در روش تدریس علوم انسانی واجتماعی امکان پذیر است در علوم تجربی و ریاضی اگر روش تدریس را بومی سازی کنیم نتیجه همین میشود که الان هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
آقای دکتر ؟! در المپیاد اولیم اما هنوز جوانان ما تحمل حضور هم را ندارند و ما میخواهیم تفکیک جنسیتی بکنیم تا خودمان راحت تر باشیم. پس رشد اجتماعی چه؟ چندمیم؟ آهان! هنوز المپیادی برای آن درست نکرده اند؟ در ضمن در تمام دنیا دانشگاه ها مختلط هستن چرا در علم آموزی عقب نیستند و تازه پیشرو هم هسنتد. به نظر میرسد تدریس ضعیف و عدم استفاده از اساتید مجرب و با مطالعه و با تبحر در علو آموزی میتواند یک دلیل خوب باشد. واقعا مضحکه که ما هنوز در یک ارتباط ساده اجتماعی مشکل داریم و بهونه درس و علم رو مطرح میکنیم. متاسفم و امیدوارم رشد بکنید.
ناشناس
UKRAINE
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آقای کریم پور .. شما فرموده اید "بیش از 70سال است کلاسهای مختلط در دانشگاهها را تجربه کرده ایم چه ایرادی دارد 5 سال هم به کلاسهای تک جنسیتی را تجربه کنیم آنوقت کیفیت فارغ التحصیلان را ببینید" ... بر مبنای شیوه پیشنهاد دهی شما من هم پیشنهاد می کنم برای رفع مشکل فرهنگی که شما به آن اشاره کرده اید یعنی کم جنبه بودن دانشجویان در استفاده از آزادی های اجتماعی ، در ازای همان هفتاد سال سیستم آموزش و پرورش تفکیک شده 5 سال مدارس رو به شکل مختلط برگزار کرده و نتیجه اش را ببینیم ! شما که مشکلی با این پیشنهاد ندارید نه؟ چون همانطور که فرمودید ما با باقی کشورها فرق می کنیم و تجربه پدر علم است پس بیایید این را هم تجربه کنیم!
ناشناس
UKRAINE
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۸
آقای کریم پور ... دلیل اینکه ما در مقطع دانش آموزی نتایج بهتری می گیریم تا مقطع دانشجویی از نظر من که در مدرسه با چندتن از این المپیادی ها هم کلاس بودم این است که اولا ما هنوز مدارس خوبی داریم که گزینش معلم های شان را بر مبنای رزومه علمی و حرفه ای معلم ها انجام می دهند اما در دانشگاه ها متاسفانه به دلیل عدم رقابت جدی میان دانشگاه ها معیارهای دیکته شده غیرعلمی - عقیدتی، سیاسی، ...- از خارج محیط آکادمیک نقش پررنگ تری دارد.
ثانیا بچه ها در سطح دبیرستان هنوز پرانگیزه هستند و به آینده خوش بین و فکر می کنند به صرف داشتن توانایی می توانند در بهبود وضعیت خود و جامعه موثر باشند خوش بینی که در برخورد با واقعیت ناهنجار سیستم دانشگاهی که نمودی از سیستم ناکارامد اجتماعی است به یاس تبدیل می شود و سبب ضعف انگیزه و مهاجرت و یا افسردگی می شود .... توصیه می کنم پیش از تئوری پردازی بر اساس ذهنیات شخصی حداقلی با تعدادی از همان المپیادی های سابق صحبت کنید و از آن ها راز عدم موفقیت سیستم دانشگاهی را جویا شوید و گرنه با این شیوه می توان میان گرم شدن کره زمین و رشد اسلام گرایی در نیم کره جنوبی هم رابطه برقرار نمود!
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
با سلام من دانشجوی دانشگاه علامه هستم وبا طرح جداسازی کاملاً موافقم. یکی از آثار عدم تفکیک همون قتل دختر دانشجوی دانشگاه علامه بود که سال قبل یکی از همکلاسی هاش اون رو به خاطر جواب ردّ دادن بهش، کشت.
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
اگر ایشان به دلیل جو دانشگاه قاتل شد، چطور شما و بقیه کسی را به قتل نرساندید؟ عزیز استدلالت درست نیست.
ناشناس
GERMANY
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
فلاسفه ی جهان در پی شنیدن استدلال ایشون دسته دسته در حال خودکشی هستن!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
من هم دانشجوی علامه هستم و خودم و تمام همکلاسی ها دیگه علافه ای به ادامه تحصیل نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
هفت شهر عشق را عطار گشت / ما هنوز اندر خم يك كوچه ايم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
به تمام نظرات که نگاه کني نوعي افراط و تفريط را ميبيني براستي آيا به اين نتيجه رسيده ايم که چرا دنياي مدرن به لحاظ ثوت و امکانات آنهمه پيشرفت کرده ؟ نتيجه تمام تلاشها بايد در زنگي فردي به لحاظ اخلاقي ديانت اقتصادي و مدنيت مشخص بشه آقايان و خانمهاي محترم ما هنوز در سطح مرغ و تخم مرغ داريم برنامه ريزي ميکنيم و به واسطه همين بزرگ نمايي ها و سهل انگاري ها از يک جامعه واقع گرا خيلي عقب هستيم آقاي رئيس دانشگاه هم دچار هيجان گفتاري شده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
خیلی عالی است. این جدا سازی باید در همه جای مملکت انجام شود. حتی در کوچه و خیابان و اگر نشد باید از حضور خانمها در آن مکانها جلوگیری نمود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
وقتی خانمی تو کلاس به دلیل وجود آقایون نتونه کنفرانس بده تو جامعه چه طوری می خواد حرفشو بزنه؟؟؟؟؟ تا کی می خواهیم در جا بزنیم واقعا متاسفم
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
تا به کی کج فهمی ؟ تا به کی افکار دگم وبسته ؟ بیایید باروشن فکری مشکل را حل کنیم نه اینکه صورت مسئله را باک کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
مشكل از تفكر و زاويه ديده.
راحت ترين راه حل هميشه پاك كردن صورت مسئله است.
آمار هم كه تو ايران هييييييييييييييچ
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
به محسن
همین که یه مورد این چنینی تو دانشگاهی پیش بیاد، نشون از یه جوّ بد می ده که البته یکی از دلایل اصلی اون هم اختلاط دانشجوهای دختر وپسره.
عالم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
قریب به اتفاق متخصصین براین باور ند که دانشگاهها دارای کارکردهای متعددی هستند از تربیت نیروی انسانی متخصص به عنوان اولین کارکرد تا گسترش فرهنگ یا ارزشهای معنوی و فرهنگی همچون هنجارها / باورها نگرشها وگسترش تمدن
ودر نهایت اعتلای همه جانبه جامعه .حال با لحاظ آن کارکردها آیا میتوان بر مبنای مفروضات بدون کمترین آثار تحقیقاتی برخی اقدام به کاهش ویا حذف برخی کارکردهای دانشگاهها نمایند اگر باورهای غلط رایج در جامعه در محیطهای دانشگاهی امکان اصلاح وبهبود پیدا نکنند
بنظر تمام افراد معتقد به تفکیک جنسیتی در کجا این اعتلای فرهنگی باید اتفاق بیفتد در قصابیها در بوتیکها کجا .
سعی نمایید همواره تصمیمهایتان به اندازه پیامدهایش پشتوانه علمی تحقیاقتی داشته باشد نه از ذهنیتهای انفرادی و
سوگیرانه برخوردار وریشه گرفته باشد
Nima
SWITZERLAND
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
تمام گزینه ها روی میزه!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۶
لطفا کابینه دولت را هم تفکیک جنسیتی کنید تا راندمان کاری بالا رود واوضاع اقتصادی خوب شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
كسي كه اهل خلاف باشه كار خودشو ميكنه لازم نيست تو كلاس باشه ..
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
جناب شریعتی این تفکیک به منزله یک قرص مسکن است که در همان لحظه و همان زمان ممکن است فایدهای را محسوس سازد ولی دمل چرکی ناهنجاری های رفتاری تنها با درمان پیشنهادی جنابعالی برطرف نخواهد شد اینها در کوچه خیابان و اماکن عمومی همدیگر را می بینند و همه تدابیر نقش برآب خواهد شد امروز ترویج اباحی گری بلای بزرگ اجتماع است باید کاری کرد که جوان زشتی گناه را درک کند نه اینکه به تواعتراض کند چرا او را از برخی از انواع آن از جمله نگاه حرام منع میکنی امروز کجتابی های سیاسی و رقابتهای دور از اخلاق دینی بنیان اقبال به معارف دینی را میکند لذا هر کار حقی که با سلیقه آنها جور نمی اید به سخره میگیرند دوستانی که نظر مخالف آقای شریعتی داشتند توجه کنند اختلاط دختر و پسر کمکی به اجتماعی شدن زنان نخواهد کرد بلکه اندوختن علم و دانش و داشتن مهارتهای علمی به زن جرات حضور عالمانه خواهد داد و الا اگر چنین نشد زن هدف امیال و طعمه بیدفاع و احیانا مهیج شهوات مردان خواهد شد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
انصافا رفتار دانشجویان 10-15 سال قبل واقعا بهتر بود.دانشجویان دختر خانوم تر ، دانشجویان پسر جنتلمن بودند.اما حالا خیلی کم از این مورد ها پیدا میشه! پسرا با اون قدهای کوتاه و لاغر دخترا که افتضاح
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
واقعا از این همه کج فهمی متاسفم. این همه کج فهمی تا کی؟ به جای جداسازی دخترا و پسرا شرایط ارتباط سالم و درست بین دخترا و پسرا رو فراهم کنید. دلیل این که دخترا و پسرا نمیتونن تو دانشگاه جلوی هم کنفرانس بدن همین جداسازیه که از دوران دبستان ما شاهدش هستیم. به نظرم به جای پاک کردن صورت مساله باید تدابیر اساسی اندیشیده بشه باید تفریحات سالم برای دانشجویان در دانشگاه فراهم بشه باید زمینه رقابت سالم بین دو جنس مخالف در دانشگاه فراهم بشه. اتفاقا اگه ارتباط سالم بین دختر و پسر در دانشگاهها فرهنگ سازی بشه به پیشرفت تحصیلی اونا هم کمک میکنه و انگیزه جوونا رو برای درس خوندن و دانشگاه رفتن بیشتر میکنه . اگه تو دانشگاهها هم دختر و پسر جداشن که دیگه همه چی یکنواخت و کسل کننده میشه مثل دوران دبستان راهنمایی و دبیرستان و دیگه کسی تمایل به دانشگاه رفتن نداره.با جداسازی نه تنها وضع بهتر نمیشه بلکه بدتر هم میشه.اگه قرار باشه همیشه و همه جا دخترا و پسرا از هم جدا بشن پس دیگه کجا میتونن با هم آشنا بشن برای ازدواج.میل به جنس مخالف یک میل طبیعیست که خدا در وجود انسان نهاده و راه درست و شرعی آن ازدواجه. پس باید جایی باشه برای این امر همینجوریش که آمار ازدواج پایین اومده حالا به جای اینکه کاری کنن تا جوونارو به ازدواج تشویق کنن بدتر مانع ازدواجشون میشن همین میشه که جوونا رو میارن به طرق نادرست و ناسالم مثل فضای مجازی و طرق ناسالم دیگه برای آشنایی و دوست یابی که نتایج سویی رو هم به دنبال خواهد داشت. به نظرم این جدا سازی نتیجه عکس خواهد داشت و باید قبل از انجام این کار به آثار و تبعات آن فکر کنن. میدونید چندتا جوون از طریق همین دانشگاهها باهم آشنا شدن و منجر به ازدواشون شد. چرا نیمه پر لیوان و نگاه نمیکنید آقایون مدیر!!! فقط میتونم بگم متاسفم ...
حسین از مشهد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
مقدمه.انسان موجودی است ازاد...انسان دارای قدرت عقل و اختیار است که باعث میشود از دیگر موجودات تفکیک شود .
باید عرض کنم این ما هستیم که باید راه زندگی خود را مشخص نماییم .سوالی دارم
ایا به نظر شما اگر رابطه بسر ها و دخترها را در دانشگاه از هم جدا کنیم ایا این عمل در جامعه نیز امکان بذیر است؟
بس جوان ها کی به هم اشنا شوند ؟ کی ازدواج کنند؟
ایا این جدا سازی مختص جوان ها است ؟بس افاد 40 سال به بالا چی؟ بس اگه قرار است این جدا سازی انجام شود ما که از اعتماد به نفس کمی برخورداریم که ارائه یک کنفرانس برایمان مشکل است چگونه میتوانیم جوانانی تربیت کنیم که اینده کشور به دست انهاست ؟ چگونه زنانی را تربیت کنیم که میخواهندوزیر یا نماینده مردم در مجلس شوند یا شاید اگر شرایط اقتظا کند رییس جمهور
متشکرم.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
من در دانشگاه هنر اسلامی تبریز درس می خوانم... که یک دانشگاه تفکیک شده است...
متاسفانه در دانشگاه ما روابطی که ما بین دختران دانشجو در کلاس دیده می شود... چیزی جز زیرآی زدن یکدیگر نیست...
با این تفاوت که در صورت موجود بودن جنس مذکر تمام تلا صورت گرفته با آقایان می شد و سغی در جلو افتادن از آقایان نه صرف زیرآب زدن و چاپ لوسی دختران پیش اساتید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
خب معلومه امار مشروطی میاد پایین.. همه می خوان فرار کنن برن
حکیم
UNITED STATES
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
شما دانشگاه رو جدا کردید که بتونن راحت سوال کنن بعدش چی؟ مگه قراره تو آکواریم زندگی کنن که جدا باشن. مشکلات فرهنگی جامعه ما از جامعه نیست از مغز معیوب افرادی مثل شماست که این جوری تصمیم می گیرن. شما به خودت شک داری جلوی دختر پسر خودت رو بگیر. ما که می دونیم شما بچه ات رو می فرستی انگلیس درس بخونه
محمد از زاهدان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۷
مسئولان دانشگاه های خارجی بفکر تجهیز آزمایشگاه ها و کتابخانه های دانشگاه شون هستند و مسئولین وزارت علوم و دانشگاه های ما بفکر تفکیک جنسیتی آیا شما فکر میکنید با این کار ما میتوانیم قله های تکنولوژی دنیا رو فتح کنیم دختر و پسر باید مثل خواهر و برادر در کنار هم درس بخوانند و به کمک یکدیگر چرخ اقتصاد کشور را بچرخانند نباید تا لحظه ازدواج دو جنس مخالف از یکدیگر جدا باشند اصلا" من فکر میکنم که فکر جدا سازی یا تفکیک جنسیتی از ابتدای کودکی یعنی اول ابتدایی تا انتهای دوران تحصیلات دانشگاهی از سیاست های تفرقه افکن انگلیس است تا علاوه بر ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بین پسر و دختر هم تو ایران تفرقه و جدایی بیاندازند و چهره اسلام را در برابر جوانان ایرانی متهجرانه و عقب مانده نشان دهند و به ما بفهمانند که اسلام و مسلمان یعنی محدودیت و حصار.
مجله فرارو