bato-adv
bato-adv
کد خبر: ۱۲۰۶۵۲
دکتر سیدکاظم فروتن:

"ارضای جنسی چسب زندگی است"

وقتی نیاز جنسی در انسان ارضا شود، تحملش در برابر مشکلات بالا می‌رود، بدون این که آن مشکل از بین برود. وقتی نیازهای ما ارضا نمی‌شود از کاه، کوه می‌سازیم و تصمیم‌های غلط می‌گیریم، درست مثل فردی که خیلی گرسنه است و تحمل کوچک‌ترین ناملایمتی را ندارد، اما وقتی سیر می‌شود راحت‌تر به حرف‌ها گوش می‌دهد و دیرتر جوش می‌آورد.
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۶ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۱
جام جم آنلاین: دیوار سردی بین زن و مرد، آجر به آجر چیده می‌شود و آنقدر قد می‌کشد که آنها دیگر نه همدیگر را می‌بینند و نه صدای هم را می‌شنوند. این دیوار در زندگی هر زن و شوهری کشیده شود، آخرش به طلاق می‌رسد. طلاق مختص زن و مردهایی است که ازدواج‌های غلط داشته‌اند و به جای تکیه بر «عقل همسرداری» شیفته امتیازات ظاهری شده‌اند.

دکتر سیدکاظم فروتن معتقد است ازدواج، اولین تجربه‌اش، آخرین تجربه است، پس تنها تیر زندگی را باید به درست‌ترین هدف زد. او می‌گوید: «قرار نیست زن و مرد فتوکپی هم باشند. بلکه باید به درک همسر بودن و همسر داشتن برسند تا آن وقت با ارضای نیازهای جنسی‌شان در این بستر عقلانی، به اوج لذت و آرامش برسند.»

به باور دکتر فروتن، نیازهای جنسی هرگز نباید قربانی سایر مشکلات زندگی شود، چون ارضای این نیازها اگر اصل نباشد حتما نقش چسب زندگی را بازی می‌کند.

آمارهایی وجود دارد که نشان می‌دهد نزدیک به نیمی از طلاق‌ها در کشور به علت مشکلات جنسی اتفاق می‌افتد. توضیح دهید که این مشکلات به چه نحوی به طلاق ختم می‌شود.

ابتدا باید توضیح بدهم که نحوه ارضای جنسی در زنان و مردان کاملا با هم فرق دارد. آقایانی که از سردمزاجی همسرانشان گله دارند باید بدانند که ریشه این سردمزاجی، در خود آقایان است. وقتی مرد به نیازهای عاطفی همسرش توجه نمی‌کند، طبیعی است که زن با سردمزاجی پاسخ او را می‌دهد. از آن طرف، وقتی به نیازهای مرد توجه نشود، اگر او ظرفیت کمی داشته باشد و وسوسه شیطان هم در میان باشد، زمینه فسادش فراهم می‌شود.

به نظر می‌رسد میان صمیمیت عاطفی زن و شوهر و صمیمیت جنسی آنها رابطه معناداری وجود دارد. در این باره بیشتر توضیح می‌دهید؟

انسان‌ها نیازهای فطری گوناگونی دارند که وقتی به آنها پاسخ داده می‌شود سبک می‌شوند. یکی از این نیازها، غرایز جنسی است. وقتی نیازهای جنسی، توسط همسر ارضا شد، فرد احساس آرامش می‌کند برای حرکت و زندگی، انرژی می‌گیرد. وقتی نیازهای جنسی ارضا شود، ما زندگی را از دریچه مثبت می‌بینیم و برعکس وقتی نیازهایمان معطل می‌ماند، نیمه خالی لیوان زندگی را می‌بینیم. همین می‌شود که صمیمیت‌ها رنگ می‌بازد و به‌تدریج روان زن و مرد از هم فاصله می‌گیرد و فقط جسم آنها کنار هم باقی می‌ماند. البته قسمت خوب ماجرا این است که وقتی مشکلات ریشه‌یابی شود رفع نیازها مورد توجه قرار گیرد روابط به حالت عادی بازمی‌گردد.

به اعتقاد من، ارضای نیاز جنسی اگر اصل زندگی نباشد، چسب زندگی است، چون غزیزه جنسی می‌تواند زن و مرد را به هم نزدیک کند. البته نکته مهم این است که ما نباید آنقدر صبر کنیم که ارضای غرایز جنسی‌مان دچار اختلال شود و بعد آن را درمان کنیم و به حالت اول برگردانیم بلکه باید یاد بگیریم چطور پیشگیری کنیم و مانع بروز اختلال شویم.

خیلی‌ها می‌گویند مشکلات زندگی بویژه مسائل اقتصادی، سبب می‌شود تا ارضای نیازهای جنسی‌شان به موضوعی دست‌چندم تبدیل شود. آیا به حاشیه راندن نیازهای جنسی به صلاح خانواده است؟

ما زندگی بدون مشکل نداریم و اگر کسی فکر می‌کند چنین زندگی‌ای هست، اشتباه می‌کند. ما باید در زندگی یاد بگیریم که سوار مشکلات شویم و آنها را مدیریت کنیم، یعنی اگر مشکل اقتصادی، تربیت فرزندان و ... داریم، مراقب باشیم با بی‌برنامگی، این مشکل تبدیل به دو مشکل نشود. در واقع ما باید روش‌های حل مساله را یاد بگیریم، و اگر می‌توانیم خودمان دست به حل مشکل بزنیم و در غیر اینصورت با افراد صاحب‌نظر مشورت کنیم. نکته مهم این است که مسائل داخل خانه به هیچ وجه نباید از چاردیواری آن خارج شود ما حتی نباید مشکلات را با پدر و مادرها در میان بگذاریم، چون عمده مشکلات زن و شوهرها با نصیحت و کوتاه آمدن حل نمی‌شود. برای همین، آنها باید برای حل مشکل به درمان و مشاوره با افراد متخصص و متعهد رو بیاورند.

سوالم این است که در چنین شرایطی باز هم ارضای نیاز جنسی باید در اولویت باشد؟

وقتی نیاز جنسی در انسان ارضا شود، تحملش در برابر مشکلات بالا می‌رود، بدون این که آن مشکل از بین برود. وقتی نیازهای ما ارضا نمی‌شود از کاه، کوه می‌سازیم و تصمیم‌های غلط می‌گیریم، درست مثل فردی که خیلی گرسنه است و تحمل کوچک‌ترین ناملایمتی را ندارد، اما وقتی سیر می‌شود راحت‌تر به حرف‌ها گوش می‌دهد و دیرتر جوش می‌آورد. پس وقتی نیازهای زن و مرد در خانواده تامین نشود مشکلات تشدید خواهد شد.

حتی این اصل در مورد مردانی که به هر شکل به همسرانشان خیانت می‌کنند هم صادق است؟ یعنی همسری که خیانت دیده باز هم باید برای ارضای نیازهای جنسی شوهر بکوشد؟

می‌خواهم جواب این سوال را با یک سوال بدهم. وقتی مردی نیازهای جنسی‌اش به طور کامل ارضا شود آیا فضاهای بیرون از کانون خانواده می‌تواند تحریک‌های جدی در او ایجاد کند؟

به اعتقاد من شانس خیانت در چنین شرایطی صفر نیست اما احتمالش خیلی کم است. نکته بعد این که بسیاری از این خیانت‌ها به ازدواج‌های غلط برمی‌گردد، یعنی به جای این که مبنای ازدواج بر معیارها و ارزش‌های انسانی و ویژگی‌های ماندگار دو طرف باشد، براساس معیارهای دنیوی مثل خانه، خودرو، پول، زیبایی چهره و ... بنا می‌شود.

خب معلوم است، وقتی مردی عاشق محسنات ظاهری زنی شده باشد بعد از مدتی دیگر با آنها ارضا نمی‌شود در حالی که اگر او با عقل همسرش ازدواج می‌کرد و زیبایی‌های وجودی‌اش را می‌دید همیشه این جسم برایش تازگی داشت. حالا اگر در این شرایط نیاز جنسی مرد به طور کامل ارضا شود دیگر اصلا جایی برای بدن‌نمایی دیگران باقی نمی‌ماند.

مسلما تحمل مردی که خیانت کرده کار مشکلی است. به اعتقاد شما خانم‌ها چطور چنین شوهری را در خانه بپذیرند؟

وقتی چنین مشکلی پیش آمد می‌توان به دو نحو برخورد کرد. یکی این که زن مقابله کند و مدام حرف‌های کنایه‌آمیز و نیش‌دار بزند که قطعا نتیجه‌ای عایدش نمی‌شود و دوم این که زن این انحراف را مدیریت کند و نظر شوهر را به سمت خودش جلب کند.

در واقع بهترین واکنش این است که زن بپذیرد بحرانی در زندگی‌اش اتفاق افتاده و حالا باید دنبال راه حل باشد و حتما از نظر مشاوران باتجربه استفاده کند. البته این نکته هم قابل تامل است که خیلی وقت‌ها خود خانم‌ها در شروع انحراف مردان نقش دارند. وقتی زن با همسرش ماهواره تماشا می‌کند و هر تصویری از جلوی چشم‌شان می‌گذرد، نتیجه‌ای جز انحراف اخلاقی، متلاشی شدن کانون خانواده و متزلزل شدن زن و مرد ندارد.

حالا این را هم اضافه کنید که برخی زن‌ها در خانه آراستگی ندارند و به شوهر محبت نمی‌کنند و حرف‌های قشنگ به او نمی‌زنند، همین‌طور برخی مردان. پس طبیعی است که آن وقت، گوش زن به دنبال صداهای محبت‌آمیز دیگران می‌رود و چشم مرد به دنبال زیبایی‌های دیگران.

گاهی برخی از زوجین برای رفع مشکلات جنسی خود، فیلم‌های مستهجن تماشا می‌کنند تا مثلا میل جنسی‌شان افزایش یابد، پس طبق گفته‌های شما این مساله کاملا مردود است.

بله، کاملا. متاسفانه این باور غلط در بسیاری از زوج‌های جوان حتی میانسال وجود دارد و موجب بروز مشکلات بعدی می‌شود. این فیلم‌ها صرفا با نگاه تجاری تولید می‌شود و کاملا غیرعلمی است و نه‌تنها هیچ کمکی به افزایش میل جنسی زوجین نمی‌کند؛ بلکه زمینه را برای ایجاد شکاف بزرگ‌تر در کانون خانواده فراهم می‌کند. مدتی قبل زن و شوهری به خاطر بی‌میلی شدید جنسی به کلینک ما آمدند و پس از بررسی‌ها مشخص شد که فیلم‌های ماهواره‌ای کم‌کم موجب کاهش میل جنسی‌شان شده، به طوری که دیگر از روابط زناشویی لذت نمی‌برند، البته این زن و شوهر با حذف تماشای فیلم‌های غیراخلاقی توانستند به زندگی خوب و سالم برگردند.

نظرتان در مورد داروها و لوازم تقویت جنسی چیست؟

بله. این هم یک مشکل دیگر است که متاسفانه به وفور تبلیغات آن در ماهواره‌ها حتی در داروخانه‌های کشور هم وجود دارد. ما به هیچ وجه استفاده از اینها را توصیه نمی‌کنیم، مگر این‌که یک متخصص عالم به رشته که دلسوز خانواده باشد، استفاده از این داروها یا لوازم را توصیه کند. بسیاری از این داروها در کتاب‌های علمی معتبر وجود ندارد و بسیاری از این لوازم فقط برای برخی افراد کاربرد دارد. شک نکنید که تولیدکنندگان این محصولات فقط به فکر سودهای میلیادی خود هستند و دلشان برای سلامت خانواده‌ها نمی‌سوزد.

پس دیگر شکی باقی نمی‌ماند که زن و شوهرهای مبتلا به اختلالات جنسی حتما باید به کلینیک‌های تخصصی مراجعه کنند.

بله، دقیقا. وقتی ما ترمز خودرویمان ‌ خراب می‌شود آن را در اختیار هر تعمیرکاری قرار نمی‌دهیم، چطور حاضریم مسائل جنسی‌مان که خصوصی‌ترین موضوع بین زن و شوهر است را با هر کسی در میان بگذاریم و راه‌حلش را در فیلم‌های ماهواره‌ای پیدا کنیم. خواهش من این است که زن و شوهرها هرگز گول این تبلیغات را نخورند. البته همیشه هم نمی‌شود به زن و مردها خرده گرفت، چون همه مسئولان در ناکام ماندن خانواده‌ها به نوعی مقصرند و اگر آنها راهکارهایی برای ازدواج‌های درست ارائه می‌دادند و مراکزی در کشور وجود داشت که همسران می‌توانستند براحتی به افراد متخصص، امین و عالم به مشکلات رجوع کنند هرگز خانواده‌ها تا این حد به بن‌بست نمی‌رسیدند.

ما باید در هر استانی زیر نظر دانشگاه آن استان، کلینیک سلامت خانواده داشته باشیم و افراد صاحب‌نظر در حوزه‌های تخصصی روانپزشکی، روان شناسی، ارولوژی، زنان و مامایی را در آن به کار بگیریم تا مردم با خیال راحت مشکلاتشان را با آنها در میان بگذارند و البته مسوولان هم روی این مراکز، نظارت مستمر داشته باشند. اما در حال حاضر تعداد افراد متخصص برای آموزش و درمان اختلالات جنسی بسیار کم است. بسیاری از افرادی که در رابطه با مسائل جنسی در کشور فعالیت می‌کنند نیز اطلاعاتی از درمان و نحوه برخورد با مشکلات جنسی ندارند.

به همین علت وظیفه وزارت علوم و بهداشت است که با ایجاد رشته تخصصی خانواده و سلامت جنسی، افراد خاصی را برای این مشکل جدی ولی به ظاهر پنهان جامعه تربیت کنند. همین طور ما نیاز داریم که در کشور، شورای عالی خانواده تشکیل شود و در حوزه مسائل تربیتی و فرهنگی خانواده از جمله مسائل مرتبط با سلامت جنسی و ارتقای آن برنامه‌ریزی کند تا خلأ موجود در این زمینه برطرف شود.
برچسب ها: ارضای جنسی طلاق
bato-adv
ماهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
اخر. من زن بگیرم یا نه
ماهی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
اخر. من زن بگیرم یا نه
رفیق خوب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
عجب بحثی داغی شد این قضیه هه !!! نظر من اینه که عشق کامل و درست می تونه مثل چرخای بزرگ یه ماشین از هر دست اندازی سالم بیرون بیاد و برعکس عشقای زود گذر و از سر هوس و به خاطر زیبایی عینهو زیر و بند پراید میمونه که تو اولین دست انداز به فنا می ره !!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
بهتره یادمون نره که در زمان خوده حضرت محمد و علی که حکومت اسلامی بر قرار بود و حجاب خانومها در شدیدترین حالت برقرار بود و همه نقاب میزدن ولی همین چشم قشنگ قطام باعث شد علی کشته شه! مشکل از زن نیست . مشکل از قلب بیمار و ایمان ضعیف مردهاست. عجب عقیده خرفتی که ای جماعت زن از خونه بیرون نیاین . حرف نزنین. عطر نزنین مبادا ایمان کاهی و نمازهای مردها به باد بره !
علی جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
سلام
ارضا و شهوت و.. رو ولش کن کی یارانه ها رو میریزن ؟
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۱۰۶
نام من هيچكس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
همه توجيه شدن كه عدم استفاده از ماهواره رو تبليغ كنن.
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
لطفا به اصل مطلب گفته شده دقت کنید. بیایید یاد بگیریم که از هر کلامی آن چه را مفید و درست است برای سلامت روان خود برداشت کنیم. این حقیقت را اگر هرکس دیگری هم می گفت باید پذیرفت دوست عزیز که دیدن ماهواره بدون کنترل شخصی و اراده ی بیننده نتایج خوبی ندارد مانند هر رسانه ی دیگری.
ناشناس
MALAYSIA
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
کانال های اونطوری همگی کارتی اند و کارتش در ایران گیر نمی آید.
سوسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
والا ما هرچی ماهواره دیدیم نفهمیدیم کجاش خوبه ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
اصل مطلب را نگرفتی داداش
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
من چهار ساله ماهواره دارم از هزار کانال تقریبا 50 تاش خوبه بقیش مفت نمی ارزه و فقط وقت تلف کردن و گول زدنه سیاسی و اقتصادی است این 50 تا هم کانالهای اسلامی است که از اینجا هم نتیجه می گیریم اسلام کامل ترین دین دنیاست.هرچه تو کانالهای ماهواره بررسی کردم غیر ازاین چیزی ندیدم به خدا اگه ماهواره آزاد بشه هیچکی نگاه نمیکنه
كوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
به نظر من دليل 95 درصد طلاقها در كشور ما برميگرده به عدم رضايت جنسي زن و شوهر از همديگر....
بقيه مسايل مثل فقر و بيكاري و مشكلات اقتصادي و مسكن و.... همش بهانست
سک سک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
برا ماهایی که زیر بار قرض روزی سه بار می زاییم نیاز جنسی چه کشکی شوهرم تا می خواد بگه شب به خیر خوابش برده شبا براش گریه می کنم چون می دونم خیلی گرمه ولی از خستگی نا نداره 14 ساعت کار اونم تو شهرداری و با چندرغاز حقوق و ماهانه بالای 1.5ملیون قسط اون رو از پای درآورده یه جای این حرفها به ما یاد بدین چه جوری از پس این اقساط بربیاییم
داریوش
CANADA
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
کوروش. برو بگیر بخواب. با این کامنت گذاشتنت. تو هم آمار و ارقامت مثل آمارهای بعضی هاست. ۹۵ درصد !!؟؟
وطن پرست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
برای مجردها که توان مالی ازدواج را ندارند ولی قطعا نیاز جنسی دارند باید چه کرد؟ خواهشا نگوئید کمک مالی کنیم تا ازدواج کنند!!!!!!!!
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
یک زن بگیرند که کم توقع باشد و با نداری آنها بسازد.نگویید نمی شود که من خانواده هایی دیدم که با پول یارانه زندگی می کنند یعنی زنده اند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
عجیبه بعضی از برادران و خواهران "صیغه" رو به عنوان راه حل پیشنهاد نکردن!!!!!!
ناشناس
GERMANY
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
میشه از خانواده خودتان یکی از این دختر ها به ما معرفی کنید؟
میشه بگید با پول یارانه زیر کدوم سقف باید زندگی کنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
تا چه حد کم توقع؟؟!!
منم ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
آقای دکتر شما که در مقابل خیانت مرد به زن نسخه تحمل و مدارا می پیچید، آیا مردان هم همچین کاری رو تو جامعه ما انجام میدن و بجای مقابله، مدارا میکنن؟ کمی منطقی تر و بدور از فرهنگ دیرینه مردسالاری این مسئله رو بررسی کنید.
مردی که خیانت میکنه مرد نیست فقط نر هست و برعکس زنی هم که خیانت میکنه زن نیست فقط ماده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
متاسفانه وقتی بعضی از زنها خرشون از پل میگذره دیگه وظیفشون رو در مقابل مرد فراموش میکنند
فرارو ممنون ازت که این گفتگوی علمی رو که خیلیها به این مشکل مبتلا هستند رو گذاشتی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
خدا رو شکر مشکل شما حل شد!
ناشناس
GERMANY
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
وظیفه مردا چی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
منظورت از "وظیفه شون" در مقابل مرد چیه؟!؟! و در مقابل مردها "وظائفی" در قبال همسرشون ندارند؟!!؟؟!؟!
ماهواره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
نتیجه اینکه همه مشکلات ناشی از دیدن ماهوارا است !!!! آخه بیکارید میشینید ماهواره میبینید تا این همه مشکل واسه خودتون و جامعه درست کنید ؟ !!!!!!!!!!! این همه برنامه آّ دوغ خیاری داره صدا سیمای خودمون . ای بابا
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
جالبه... "خیانت ِ آقایون" رو اینجا کامل موجه جلوه دادن و باز هم 100% تقصیر رو انداختن گردن خانم ها! من نمیفهمم این چه توجیه بچگانه ای ِ که اگه خانم آرایش نکنه یا به خودش نرسه حقِ مردِ که نیازش رو در بیرون از محیطِ خونه جستجو و ارضا کنه! اگه برعکشم باشه آقایون همین حق رو برای خانم ها قائل میشن؟!؟! که اگه مردی ذره ای به خودش نرسه، کیثف و شلخته باشه، و فکر کنه تمیزی و بهداشت و زیبایی ظاهری فقط مختصِ زنِ، اون وقت خانمش حق داره بهش خیانت کنه؟!؟!؟!؟! هروقت کسی جواب این سوال رو بدونِ مغلطه و سفسطه به دور از جنسیت بینی جواب بدن ما خانم ها قانع میشیم!!! تا وقتی دلیلِ خیانتِ مردان رو در رفتار و ظاهر خانم ها جستجو میکنین خیلی راحت این حق رو به آقایون دادین که به راحتی و بدونِ کوچکترین مانع و مشکلی راه رو برای خیانت باز ببینن....(این همه حرف زدم میدونم که چاپم نمیشه!)
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
سلام سارای عزیز.
من هم یک زنم و با تو هم دل و هم راهم . اما باور دارم که باید حقیقت را پذیرفت. خدایی که نیاز شدید جنسی را در وجود مرد نهاده در مقابل نیز موجود نازنین و اغواگری همچون زن را آفریده تا بدین وسیله ارتباط این دو را کامل کند. ازدواج تنها برای رفع نیاز جنسی نیست اما یک اهرم مهم و تاثیر گذار در ایجاد ارتباط صمیمانه و عاطفی میان زن و شوهر است. خداوند مهربان در کتاب مقدس می فرماید زن هیچ وظیفه ای در خانه ندارد مگر تمکین از همسر در رابطه ی زناشویی. آیا خداوندی که من و تو را آفریده بهتر می شناسدمان یا خودمان؟
او یکی از محکم ترین ابزار ارتباط را به زن سپرده زیرا می داند زن چندان به نیاز جنسی فکر نمی کند بلکه زن نیاز عاطفی دارد و راه رفع این نیاز در تصاحب قلب مرد است و یکی از ابزارهای تصاحب این قلب، ارضای جنسی مرد است.
تعارف نکنیم؛ یک زن اگر تدبیر داشته باشد هرگز راه خیانت را برای مردش باز نمی کند...اما اگر مردی با وجود چنین زنی باز هم منحرف بود این مسأله قانون خداوند را نقض نمی کند بلکه دل بیمار آن مرد را نشان می دهد که لایق چنین همسری نیست.
در انتها نیز بد نیست یادآوری کنم که زنان رنگارنگی که خارج از خانه خود را می آرایند و در خیابان ها رژه می روند به راحتی به زنان دیگر و خانواده های دیگر و خلنواده های خودشان خیانت می کنند. اگر زن ایرانی مسلمان نیمی از این عشوه گری و خودآرایی را که در خیابان می کند در خانه اش و برای همسرش داشت، چه بسیار طلاق ها که رخ نمی داد و چه بسیار زندگی ها که از هم نمی پاشید.
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
ایران خانم، فرمایشات شما نشون میده که تو 1000 سال قبل زندگی میکنی. من یک زندگی محکم، یک همسر زیبا و بچه های ناز دارم. همسر من مثل یک فرشته است چون من مثل یک آدم هستم!!!همسر من آزاد است که هر طور دلش بخواهد آرایش کند (آرایش ادب زن است) با هر کس که دلش بخواهد حرف بزند، ارتباط برقرار کند و در یک کلام من او را یک انسان میدانم دقیقا مثل خودم با تمام اختیارات. در این نقطه میرسم به حرف شما که او هم این مطلب را درک میکند (چون انسان است) و آدم چون آدم است و مثلا قناری نیست، میفهمد که مردی که دوستش دارد برایش بهتر است تا مردی که میگوید دوستت دارم. نه این ریسمان میبرد با منش که احسان کمندی است در گردنش (تمامی مطالب در مورد من هم مصداق دارد البته. یعنی من هم در زندگی اختیار تام دارم و ...)
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
با تمام احترامی که برای نظراتی با این لحن گفته میشه قائلم باید بگم با نظرتون کاملا مخالفم! من با این مسئله که زن در خانه وظیفه ای ندارد مگر تمکین از مرد از بیخ و بن مخالفم و مشکل دارم. این مسئله اول از همه توهین به خودتون به عنوان یک زن به حساب میاد! یعنی به عنوان یک وسیله برای برطرف کردنِ نیاز جنسی مردتون به خودتون نگاه میکننین. به همون اندازه که مرد نیاز حنسی رو احساس میکنه زن هم احساس میکنه و بهش نیاز داره. این فقط در جوامع سنتی و شرقیِ که به زبون آوردنِ این نیاز زشت و قبیحه! در کل بحث سرِ اینه که مرد اگر مرد باشه و دنبالِ بهونه برای خیانت نگرده، آسمون هم به زمین بیاد این کار رو نمیکنه. مرد اگه چشم و دلش پاک باشه با دیدن زنانِ به قول ِ شما "رنگارنگ و هفت قلم آرایش کرده" دست و پاش نمی لرزه و دچار وسوسه نمیشه! بد نیست به آمار طلاق و خیانت هایی که از طرفِ مردان صورت گرفته دقتی کنین تا ببینین چند درصدشون به خاظر عدم توجه ِ همسر به زیبایی ظاهری و ... بهش خیانت کردن...!! تا زمانی که ما زنانِ ایرانی به خودمون به چشمِ یه وسیله برای رفع نیاز مردان و نه چیزی بیشتر فکر کتیم و این حق رو بهشون بدیم که در صورتِ عدم تمکین اونها میتونن این نیاز رو در جایی دیگه برطرف کنن، وضع به همین منوال خواهد بود.....
عاطفه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
ایران جان کی گفته که زن چندان به نیاز جنسی فکر نمیکنه؟ فکر نمیکنی یک زن وقتی قلبش تصاحب نشده باشه نمیتونه کاملا قلب مردی رو تصاحب کنه؟ چطور میتونه قلب مردی که راضیش نمیکنه رو تصاحب کنه. بنظرت اصلا دلش میخواد اینکارو بکنه؟ همونقدر که برای یک مرد رسیدن روبرو شدن با زیبایی و ظاهر دلپسند خوشاینده برای یک زن هم هست. باور نداری برو بین دخترای جوون و ببین چرا عاشق بازیگرا و فوتبالیست ها و کلا ستاره های خوش بر و رو و تر و تمیز و شیک و خوش تیپ هستند. حرفای شما درست اما من با سارا جان موافقم. بسیاری از مواقع خیانت مردها موجه جلوه داده میشه در صورتی که هیچ وقت از یک مرد خواسته نمیشه برای زنش ظاهر زیبا بسازه.
ناشناس
GERMANY
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
ایران جان شما یک زن هستی اما یک زن بدون اعتماد به نفس
ناشناس
GERMANY
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
خانم ایران شما زن هستی اما از ون زنها که وضیفه خودشو فقط تو خونه و اشظزخانه میبینه.. زای امروز در برابر خیلی چیزهای دیگه مسیولن و خیلی دانا ترن.. متاسفم که با فردی مثل شما همجنسم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
نه ایران جان من یک زنم و با تو موافق نیستم. به نظر من این مسئله که نیاز جنسی زن از مرد کمتره یا اینکه مسائل عاطفی از ارضای جنسی برای زن مهمتره ریشه علمی نداره و تو نباید تجربیات خودت رو به بقیه زن ها نسبت بدی. مسلما همه زن هایی که در این کره خاکی زندگی می کنن مثل تو احساساتی نیستن و اینطور فکر نمی کنن. خیلی از زن ها همونقدر که مردها به ظاهر خانوم ها اهمیت می دن به ظاهر آقایون اهمیت می دن. این مسئله ارتباط مستقیم به روابط جنسی داره. این مسئله فقط مربوط به خارجی ها نیست. خیلی از زن های ایرانی هم امروز همینطور فکر می کنن. برای زن ایرانی دیگه حرف زدن از مسائل جنسی خجالت آور نیست. این یک نیاز طبیعیه که باید توسط مرد به بهترین نحو برآورده بشه. نیازهای عاطفی به جای خود. اگه مرد توان برآورده کردن نیازهای جنسی زن رو نداشته باشه مسلما زندگی روال عادی خودش رو از دست می ده. ایران جان زن ها خیلی پیچیده تر این حرف ها هستن که فقط به یک رابطه عاطفی ساده و دوتا دوستت دارم گفتن عادی قانع بشن. یک رابطه جنسی کامل بین زن و مرد مسلما در رابطه عاطفی اونها هم تأثیر می ذاره. مسلماً بدون یک رابطه جنسی خوب رابطه عاطفی خوبی هم وجود نخواهد داشت. زن ها به رابطه جنسی نیاز دارن. همانطور که مردها نیاز دارن. و مردها هم خواهان محبت زن ها هستن. همانطور که زن ها به محبت نیاز دارن. زندگی زناشویی یک رابطه پیچیده هست. و کاملا ساده انگاریه که ما اون رو به رابطه مردان بی اراده با دختران بزک کرده شوخ و شنگ سر کوچه تقلیل بدیم. امیدوارم فرارو اینو حذف نکنه.
ملی
TURKEY
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
ایران عزیز سلام
توجه ام به چند نکته در جوابیه شما جلب شد :
1-ایا تحقیقاتی مد نظر شماست که نیاز جنسی خانمها کمتر از آقایان است.
2- اگر مردی پیمانی را که با همسرش بسته زیر پا بگذارد خلاف قانون خدا و اوامر الهی عمل کرده که خداوند کرارا در کتاب مقدسمان پیمان شکنان را تقبیح کرده است .
3- بسیاری از مردانی که خیانت می کنند بخاطر زیاد بودن نیاز جنسیشان که توسط زنان ارضا نمی شود نیست بلکه بخاطر بیماریهای جنسی خودشان است که چون ارضا نمی شوند فکر میکنند مشکل از همسرشان است و باید جای دیگری مسئله رو امتحان کنن.
4- چرا باید خودمان رو گول بزنیم و فکر کنیم که آمار خیانت (پیمان شکنی) در جامعه ما که به هر حال یک پوشش نسبس رعایت می شود کمتر از جوتمعی است که این پوشش را ندارند .5- بهتر است ما خانمها بازیچه دست مردانی نشویم که فقط یک آیه از ایات الهی را مکررا در گوش همه میخوانند که آن هم شرایط بسیار سختی دارد که خداوند به مرد اجازه هر نوع خیانت و هوسرانی را داده و کل آیات و تفسیر تمام این آیات را مطالعه کنیم که خداوند مسلما عادلتر از ان هست که حقوق بخشی از آفریده های خودش را نادیده بگیره
سوسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
سوالت جواب نداره ! وظیفه زن آرایش است و وظیفه مرد استفاده کردن ! من می دونم با روزی 8 ساعت کارو ظرف و بچه آدم حال نداره ببخشید آروغ بزنه وای به حال آرایش و کارهای دیگه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
نظر ایران کاملا موافق با دین ماست
ممنونم ایران
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
این خانم ایران چقدر خودشو کوچیک دونسته.... عزیزم تو زنی .. مادری.. مدیری..سروری.. نه وسیله
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
این افکار پوسیده خودتان را دور بریزید خانم ایران کی گفته زن به رابطه جنسی فکر نمیکنه؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
نظر خانم ایران بسیار نزدیک و منطبق بر دیدگاه دین و دستورات خدای بزرگ است.1
-1 اینکه در دین وظیفه اصلی زن اهتمام به پاسگویی به نیاز های جسمی همسر است به معنای نبود این حس در خانم ها نیست بلکه نشان دهنده شدت این حس در مردان می باشد.
2- شکی در این نیست که زن منبع عواطف و احساسات است و باز این موضوع به معنای عدم نیاز های جنسی در او نیست.
3- تا زمانی که تفاوت زن و مرد در این دو حوزه ( عواطف و نیاز های جسمی) مورد توجه قرار نگیرد ، ریشه یابی نواقص مربوط به هر یک میسر نخاهد بود.
4- این تصور که دوستان دارند که شدت و ضعف نیاز های جسمی و روحی را در زن و مرد یکسان تلقی میکنند این موضوع را به ذهن متبادر میکند که گویا این دو موجود در واقع یکی هستند! و به نظر میرسد خلقت یکی از ان دو بیهوده بوده است و در واقع با کمی دستکاری فیزیکی میشد از خلقت دیگری صرف نظر کرد!
5- احکام و فرامین الهی چون بر مبنای فطرت و سرشت موجودات استوار و بیان شده و ذات و سرشت انسانها هرگز در گذر تاریخ موجب دستخوش و تغییر نمیشود تا همیشه بر آنان نافذ است. چه هزار سال پیش و چه ده هزار سال بعد.شاهد قضیه هم همین بحث ( تمایل مردان به زنی غیر از همسر خود- چند همسری -خیانت و ....) است که تقریبا از ابتدای خلقت ادم وجود داشته و تا پایان هم ادامه خواهد داشت!
6- خدای مهربان برای همه موجودات لوازم و شرایطی ایجاد کرده که به بهترین وجه مدیریت حیات فیزیکی و تعالی روحی ( برای انسان) را در دست بگیرد و به نظر بنده به زنان با اعطای خصوصیات خاص و توام جسمی و عاطفی، موثر ترین ابزار کنترل شریک زندگی اش را داده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
ميبينم كه همتون ايران خانوم رو محكوم كرديد. لطفاً چاپ كن فرارو جان ميخوام حقيقتي رو بنويسم. در جهان هستي كه ما نيز جرئي از اونيم پستانداران تيره اي هستند كه هر جا بصورت اجتماعي زندگي ميكنند، پديده چند همسري ديده ميشود و اين موجود نر است كه اين عمل را انجام ميدهد(در گله شيران، گوزنها و ...... در تمدنهاي باستاني نيز در بسياري از ملل اين پديده وجود داشته و در همه آنها نيز چند همسري زن خيانت محسوب ميشده همينطور در دين مبين اسلام. در مورد موجودات هستي اين امر جزئي از طبيعت و بخاطر بقاي نسل ميباشد چرا كه موجود نر ميتواند در يك دوره بارآوري تعداد نا محدودي موجود ماده را بارور نمايد ولي موجود ماده نميتواند در يك دوره از چند موجود نر حامله شود. حالا حتماً ميگوييد كه ما انسانيم و اين مقايسه خطاست يادمان باشد كه ما در مورد نيازهاي اوليه صحبت ميكنيم كه در مورد همه موجودات مصداق دارد و در نهاد ما انسانها نيز به خاطر تعلق به تيره پستانداران اين امر در نهاد وجود دارد كه ما به خاطز قدرت درك و شعور، اين امر را در نهادمان سركوب ميكنيم به جرات ميگويم كه تمامي مردان در حال مبارزه با اين نيرو هستند و بسياري نيز وا ميدهند و دنبال غريزه حيواني مي روند خداوند متعال دقيقاً از اين خصلت آگاهي دارد روشهاي برخورد با آن را نيز در دين مبين اسلام آورده. من موافق چند همسري نيستم و تا كنون نيز فكر خيانت به سرم نزده و با نظر ايران عزيز هم كاملاً موافقم.شما كه اين تئوري ها را عنوان ميكنيد ميدانيد كه نتيجه نفوذ اين تئوري در جامعه ما تا كنون چه بوده؟ آمار طلاق وحشتناك بالا از همين موضوع نشات گرفته. خانمها بايد بدانند كه سرشت مرد بسيار متفاوت با زن است زن در يك رابطه تنها وقتي ارضا ميشود كه به طرف مقابل دل سپرده باشد حتي براي زمان اندكي ولي مرد بدون دلسپردن ميتوان ارضا شود البته استثنا حتماً وجود دارد ولي من در مورد اكثريت سالم صحبت ميكنم زن تنها ميتواند به يك مرد دل ببندد ولي مرد در آن واحد ميتواند چندين زن را البته با نسبتهاي متفاوت دوست بدارد لطفاً آقايان نگويند نه و .... كه اگر موافق نيستيد موقعيت برايتان پيش نيامده و خودتان را خوب نمي شناسيد البته بازهم ميگويم كه استثنا حتماً وجود داردولي من در مورد اكثريت سالم صحبت ميكنم بانوان با تلفيق جسم و روح به ارضا كامل جنسي ميرسند ولي آقايان خير البته بهتراست كه بگوييم درصد جسم و روح در رابطه براي آقايان و خانها كاملاً معكوس است مثلاً 90% و 10%. آن دوستي كه عنوان ميكند كه آرايش ادب زن است بايد آرايش را تعريف كند. اين كه ما ميبينيم از گريم آنورتر است . به صورت زشتي درآمده است. در هيج كشور متمدني آرايش به اين صورت وجود ندارد. در مورد آزادي طرفين نيز من كاملاً متوجه منظور ايشان نشدم آيا شما و همسرتان آزاديد كه با هر كس خواستيد رابطه برقرار كنيد؟ لطفاً روشنتر بيان كنيد بسيار مشتاق شنيدن نظرتان هستم تا ببينم در 2000 سال بعد از خانم ايران تفكرات چگونه است. در مورد پاسخ شما، حق با شماست و مرد نيز ميبايست كمال آراستگي رو براي همسرش داشته باشه كما اينكه خود من بخاطر همسرم در خانه بسيار به خودم ميرسم تا آنجا كه ايشان به شك مي افتند كه شايد من براي كس ديگري خودم را مرتب ميكنم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
شما همون طور که تاکید کردید جزءتیره ای از پستانداران هستید اما انسان ها چیزی دارن که اونهارو از حیوانات متمایز میکنه و اون انسانیت شرافت و مهم تر از همه اخلاق هستش. امید وارم زودتر این بعد وجودتون رو کشف کنید شاید اونوقت متوجه بشید که زن و مرد با هم برابر هستن و احترام جنس مادرتون رو حفظ کنید. از مادرتون بپرسید اگر پدرتون بعد چند سال زندگی یه خوشگله رو(نگید که مردا برای یه زن عادی آبروشونو میبرن) میاورد خونه مادرتون چه حالی میشد. ما انسانیم و باید متعالی تر از حیوانات و غرایز عمل کنیم حتی اگر زورمون برسه که قانونشو تصویب کنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
آقای محمد عقاید شما درباره خانم ها نشاندهنده دیدگاه مرد سالار شماست. آقای ناشناس 11:27 - 1391 /05/12 ما انسان های متمدن در قرن بیست و یک زندگی می کنیم. شما در اسرع وقت خودتون رو به یک روانکاو معرفی کنید.
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
ناشناس جان، تعریف آرایش دقیقا بستگی به خود خانم داره. اگر احساس کنه که به هر دلیلی نیاز داره که خودش رو گریم کنه به خودش مربوطه (چون انسانه و من از اون انسان تر نیستم) و تشخیص زشت بودن آن هم با کمال ادب با جنابعالی و همنوعان من نیست (اگر صحبت قانون و چماق و اینها در بین نباشه و صحبت از جامعه مدنی باشه البته). هر آینه من جلوی اون رو بگیرم بهش حق میدم که مخفیانه اون کار رو انجام بده. در مورد رابطه هم جواب شما بله است. میدونم هضمش برای خیلی ها سخته ولی بله!!!!! در گاوداری، صاحب گاوداری تعیین میکند که گاو نر شماره یک با گاو ماده شماره 2 جفتگیری کند و .... . ولی انسان که گاو نیست! مطمئن باش اگر این آزادی به زنان داده شود به ما مردان اثبات میکنند که بسیار بسیار از ما مردان به اصول اخلاقی پایبندتر هستند شک نکن. لیکن قانون باید جلوی مردان هوسران را بگیرد!! همان کشورهای غربی که مثال زدی، مصداق عینی این مطلب هستند. در کشورهای غربی قانون جلوی ظالم را میگیرد و برای اتفاق نیفتادن ظلم مظلوم احتمالی را زندانی نمیکنند. هیچ مردی جرئت تعرض به هیچ زنی را ندارد، همچنین هیچ انسان بالغی جرئت تعرض (به هر عنوان) به هیچ کودکی را ندارد (واقعا اگر ثابت شود سر و کارش با کرام الکاتبین است، میتونی تحقیق کنی). شاد باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
دکتر فروتن عزیز شما دیگه چرا به جای توجیهات علمی توجیه جنسیتی می کنی؟ اینکه شما گفتی یعنی همه مردها توی جامعه ما حق خیانت و ... دارند به محض نارضایتی از زندگی مشترک بپرن برا زن دوم یا یه دوست دختر فاب. پس خانم ها هم حق دارند هر وقت همسرشون شلخته، بداخلاق، بی شعور شد سریعاً یه دوست فاب پیدا کنند و باقی ماجرا!!!آخه این چه طرز راهکار دادنه. آقایون رو شما با این حرفاتون پررو کردید که هر کدوم نفری 5 تا دوست دختر دارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
اصلاً به حرفهاي دكتر اهميت نده بيا و واقعيت رو ببين حق دارند و يا دارند، اين اتفاق دارد ميافتد حالا يا ما حق بدهيم يا ندهيم. واقعيت اينست كه اين حرفها درستند چه شما بخواهيد چه نخواهيد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
"مسلما تحمل مردی که خیانت کرده کار مشکلی است. به اعتقاد شما خانم‌ها چطور چنین شوهری را در خانه بپذیرند؟

وقتی چنین مشکلی پیش آمد می‌توان به دو نحو برخورد کرد. یکی این که زن مقابله کند و مدام حرف‌های کنایه‌آمیز و نیش‌دار بزند که قطعا نتیجه‌ای عایدش نمی‌شود و دوم این که زن این انحراف را مدیریت کند و نظر شوهر را به سمت خودش جلب کند.

در واقع بهترین واکنش این است که زن بپذیرد بحرانی در زندگی‌اش اتفاق افتاده و حالا باید دنبال راه حل باشد و حتما از نظر مشاوران باتجربه استفاده کند. البته این نکته هم قابل تامل است که خیلی وقت‌ها خود خانم‌ها در شروع انحراف مردان نقش دارند. وقتی زن با همسرش ماهواره تماشا می‌کند و هر تصویری از جلوی چشم‌شان می‌گذرد، نتیجه‌ای جز انحراف اخلاقی، متلاشی شدن کانون خانواده و متزلزل شدن زن و مرد ندارد."
خجالت بکشین با این تفسیراتون، اونوقت اگر زن خیانت کرد مشکل از کجاست؟!
ناشناس
GERMANY
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
که مرد هم گمون کنید اگه باز هم خیانت کند میتواند برگردد
ناشناس
UNITED STATES
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
اونم از نوع 123
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
سلام با تشكر از اين تحليل خوب و پاسخ خوب ايران خانم به سارا خانم
يك سوال هم من دارم: اگر يك زن به شوهرش خيانت كرد چه، چگونه بايد آن را مديريت كرد و مدارا؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
ببخشيد پاسخ مثبت يا منفي به اين سوال يعني چي اونوقت؟ جواب سوال رو بديد
سودابه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
گل های من این حرفها رو نزنید .. زنی که مادر شده برای آرامش بچه ها و اینکه یه بابای نصفه و نیمه بالا سرشون باشه ( خاک بر سر شده ) و چاره ای نداره بسازه جالبه تو کتابهای خارجی مثل کتابهای باربارا هم همینو نوشته ( شاید هم اینجوری ترجمه شده )
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
خب راست میگه چرا این همه منفی دادید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
این جناب دکتر بهتره خودشون به یه مشاور و روانشناس مراجعه کنن! این واقعاً روش توجیه خیانت مردان بود؟!!! تازه فرمودن که زن وقتی دید شوهرش بهش خیانت کرده برای جلب رضایت شوهر خائن تلاش هم بکنه!!! ان شا الله مردان هم همینطور برای جلب رضایت همسر خائن خودشون تلاش میکنن!!!
جمشید
GERMANY
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
ارضای جنسی چسب زندگی است . در مورد ارضای جنسی حرف های زیادی زده شده است که به نظر بنده این زیاده گوئی ها تا کنون نتوانسته اند پاسخ محکمی به این نیاز بدهند . این درست است که نیاز جنسی نبازمند آرامش و تفاهم در زندگی است . اما امروزه حتی در صورت تفاهم در زندگی باز این نیاز ( جنسی ) هنوز موضوعی بی پاسخ گردیده است . در این مورد دلایل گوناگون وجود دارد اما یکی از این دلایل مهم ، بواقع نگاه افراد به رابطه جنسی و ارضاء جنسی است . متاسفانه رابطه ی جنسی بین زن و مرد تنها بصورت وسیله ی برای ارضاء جنسی تبدیل شده است . یعنی هر وقت که یک طرف از افراد ( چه زن و یا مرد ) میل ش بر این نیاز غلبه می کند بدون اینکه طرف مقابل آمادگی و میل آنرا داشته باشد خود را ارضاء می کند ، و به دیگری کاری ندارد و به کناری می رود . طوری که حتی خود فرد ارضاء شده ، خود از عمل خویش با احساسی کاملا نا راضی ، به کناری کشیده می شود . به نظر من این نوع رابطه ی جنسی هیچ گونه ارتباط و رابطه ی حسی ، با رفع نیاز جنسی که انسان ها واقعا شایسته ی آنند ندارد . در حقیقت این طوری بایستی عرض بکنم که نیاز جنسی در کنار تفاهم و نگاه مشترک در اصلی ترین لایه های زندگی ، نیاز جنسی نیازمند ترحم و یا به زبانی تنها با ارضاء جنسی که همانا ترحم جنسی می باشد ، پاسخ خود را بطوری واقعی و معقول از زندگی نمی تواند بگیرد . بلکه در کنار تمامی اشتراکاتی که یک زندگی بعنوان اصل زندگی بدان نیازمند است ، رابطه ی جنسی بین زن و مرد ، نیازمند تشریفات و احترامی متقابل در این رابطه است . یعنی به جای اینکه میل جنسی در زن و یا در مرد یک سویه و یا یک طرف باشد ، این میل و حس انسانی ارزشمند ، بایستی دو سویه و با تشریفات خودش در زندگی تقسیم بشود . اساسا رابطه ی جنسی بین زن و مرد با ارزش ترین رابطه ای است که می تواند در زندگی در کنار سایر ارزش ها آنرا تعریف کرد . موضوعی دیگر اینکه بایستی از خود سئوال بکنم که چند درصد از ما با این رابطه بطوری حقیقی و درست آشنا هستیم . دوستان من ؛ من در بالا گفتم که میل رابطه جنسی مرد و زن دو سویه است . اما این دو سویه بودن را بایستی شناخت . سئوال این است که از رابطه ی جنسی چه می دانیم ؟ و چگونه بدان پاسخ میدهیم ؟ رابطه و یا عمل بسیار زیبای اجتماعی و شخصی جنسی بین مرد و زن ، اساسا چرا اجرا می شود ؟ مخاطب خوب ؛ به نظر من به رابطه ی جنسی طوری می بایست پاسخ داد ، که لحظه ی اول و یا تجربه ی اول جنسی ، تجربه ای برای همیشه بشود ، و هر بار رابطه ی جنسی ، بمانند بار اول برای همیشه حفظ گردد . شناخت جنسی مستلزم مطالعه کتاب و فیلم نیست . بلکه رابطه و شناخت جنسی ( بین مرد و زن ) مستلزم شناخت حسی دو طرف در کنار رابطه و شناخت در دیگر مشترکات زندگی است . در پایان باز سئوال این است که چند درصد از ما در رابطه ی جنسی خود موفق هستیم ؟ و توانسته ایم بر اساس نیاز دو طرف عمل به کنیم . ؟ این عمل با کدام نگاه انجام می شود ؟ نظم دو سویه جنسی در زندگی سوپاپ اطمینان زندگی ست . از آلمان .
پریا
GERMANY
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
نه ارضای جنسی بلکه نیاز جنسی . شناخت صحیح استفاده از نیاز جنسی در زندگی بمعنی شناخت صحیح خود زندگی ست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
احسنت
اشکان
GERMANY
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
گزینه های جدی و مهمی که در زندگی زن و مرد منجر به بیتفاوتی در زندگی می شود . 1 - عدم شناخت از روابط جنسی است . 2 - استفاده و رابطه ی بی رویه از این رابطه ی ( جنسی ) ناشناخته است . رابطه ی جنسی زن و مرد وسیله زندگی نیست ،! بلکه امکان زندگی است .
توران
GERMANY
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
تبلیغ چند همسری و قانونی کردن آن در جامعه در هر شکلی از اشکال ، خود کشانیدن آگاهانه ی انحراف در زندگی ست .
پویان
GERMANY
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
زنان در ایران چه باید بکنند تا ( بلکه ) بخت یار به شوند !؟ مخاطبین محترم ؛ چرا در کشور مان ایران مردان چند همسری را در انحصار خود گرفته اند .؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
از اسمت معلومه جنسيتت نره اما چرا به فكر چند همسري خانمها هستي خدا داند. فكر كنم مجردي . ولي بدان كه ارتباط با زن شوهر دار مكافاتي دارد در حد ارتباط ديگران با همسرت در آينده. لطفاً چاپ كن فرارو.
زیبا
GERMANY
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
لغو صیغه و...... در کشور عزیزمان ایران ضامن ادامه و سلامتی زندگی زن و مرد در ابعاد گوناگون است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
خوبه حداقل خانوما یه حسابی از صیغه میبرند و اگه اینهم نباشه آقایون رو ... هم حساب نمیکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
تا خانمها هر طور كه خواستند بتازانند و مردان بينوا را به خاطر نيازشان به هر سمتي خواستند ببرند؟ نه خير عزيزم مردي كه به خاطر اين نياز از همسرش گدايي كند مرد نيست. متاسفانه در زمانه ما اين مورد باعث استثمار مردان شده و همين امر باعث بسياري از طلاقها. چون خانمها ميدانند كه شوهران به همين سادگي نميتوانند براي رفع اين نياز كاري كنند، سوء استفاده كرده و مردان را بازي ميدهند و همانها تا بفهمند كه ممكن است زن ديگري جايشان را بگيرد قشقرق به پا ميكنند. لطفاً چاپ كن.
فرشید
GERMANY
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
نقش اصلاحات حقوقی در قانون اساسی در مورد زنان و مردان و روابط بر خواسته از آن در ایران راهی ست که مسئولین قانون گذار ، الزما باید در مورد این معضل اجتماعی بدان بیندیشند .
محمود
GERMANY
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
چرا زنان مانند مردان اجازه ی چند همسری را ندارند ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
شما بیشتر سر در میاری یا دین اسلام؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
چون سرشت زن اينگونه آفريده نشده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
چون در اعراب آن زمان مردا چند همسر بودن به اقتضای فرهمگ و جامعه شون. اما چند همسری واجب نیست و آنقدر به رعایت عدالت تاکید شده که هر کسی نمی تونه چند تا همسر داشته باشه.
خسرو
GERMANY
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
آیا چند زنی ( قانونی ،!) در ایران دل بر لغو حقوق قانونی و طبیعی زن در ایران نیست ؟
پروانه
GERMANY
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
اگر رضا شاه جبار و دیکتاتور چادر را از سر زنان ایرانی در آورد . انقلاب اسلامی ایران در موضوع بویژه زنان چه ارمغانی با خود ببار آورده است ؟
مریم
GERMANY
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
چادر حجاب زنان ایران است . می خواهم بدانم که چه چیزی حجاب مردان ایران است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
حرفهای کلیشه ای و شعاری
ناشناس
UNITED STATES
۰۶:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
مریم جان تو رو خدا ول کن! از فردا ما آقایون هم مجبور می کنن با چادر بیایم تو خیابون!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
این مطلبی که چاپ کردیدفقط به نفع مرداصحبت میکنه هرغلطی که مرداانجام بدن قطعا یه دلیلی داره واونم بی کفایتیه زناس!خاک توسرتون بااین سایت مسخرتون میدونم چاپ نمی کنید.
مختار سپهری
GERMANY
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
کدام موانع و موارد قانونی منجر به بحران در جامعه ی زنان و مردان ایرانی در ایران شده است !؟
پریوش
GERMANY
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
نگاه قانون اساسی به حقوق زنان در ایران چگونه است ؟
فرشید
GERMANY
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
اصلاح طلبان تنها پیشکسوتان و جریاناتی هستند که می توانند در ایران تبعض جنسیتی را حل نمایند .
مهشید
GERMANY
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
مسئولان ، قانوگذار ، روانشاسان ، جامعه شناسان و صاحب نظران منصف ؛ دلیل گرایش دختران و پسران جوان به پدیده ی همجنس گرائی در ایران ، در چیست ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
با سلام جای تاسف داره این آقایان در این مملکت زندگی نمی کنند مرد خانواده با توجه به دو جا کار کردنشب خسته کوفته به منزل می رسه حال حمام رفتن نداره چه برسه .... برای همین خانم داخل منزل صبح تا ظهر به امور منزل می رسه وبعداظهرها هم در خیابان شما فکر می کنید مشکل کجاس بهتر واقع بین باشید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۰
دقیقا اینترنت و ماهواره منشا فسادند.مخصوصاvpnوسیله ای است برای فساد.ما ایرانیها چند مشکل داریم.ظاهر بینی در اولویته و خودش منشا فساده.غرور و عدم مطالعه صحیح کتابهایی برای زندگی کردن.این همه مجلات مفید مثل هفته نامه سلامت-ایده آل-خانواده سبز-همشهری مثبت و...هستند که فروش هم دارن ولی مردم بیشتر اتفاقات حاشیه ای مثل زندگی بازیگرانند و حاضر نیستن چیزی از این مجلات یاد بگیرن.عدم یادگیری و اطلاع و کلا اصلاح رفتار خود باعث سردی محیط خانواده و کلا جامعه ناسالم میشه
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
امان از دست زنهای بزک شده تو خیابون
و اف بر مردهایی که غیرت رو خوردن و چون دیدن به مذاقشون سازگار نیست تفش کردن
مردی که زنش تو خیابون خودشو به معرض نمایش میذاره مرد نیست فقط قیافه مردونه داره
زن مسلمان باید الگوی حجابشو از سوره نور در قرآن بگیره نه از ماهواره
تو سوره نور کامل اینو گفته
البته اگه ماهواره اجازه بده و این خانما وقت کنن یه سر به قرآن بزنن و معنیشو بخونن
زن اصولا دوست داره که خودشو نشون بده این مرد هست که باید کنترلش کنه
البته اگه زن تو خونه کامل ارضا بشه نیازی به رژه رفتن تو خیابون نداره
مشکل جامعه ما کمبود ایمان هست و بس
چه تو مردا چه تو زنها
تو تمام مسائل نه فقط مسئله جنسی
اللهم عجل لولیک الفرج
یلدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
آفرین ! بهترین نظر رو دادی از بی غیرتی و بی محبتی مرد در منزل زن منحرف میشه ...
شايان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
به ايزد كه ما گر خرد داشتيم؛ كجا اينچنين روز بد داشتيم.
مشكل ازبي خردي است. تعصب است و همه را به يك چوب راندن. هر كي كه آرايش كرد و تو خيابان تردد كرد كه فاحشه نيست
برخی از اين فاحشه هاي خياباني از خانواده هاي سنتي و كنترل گر هستند.
به واقعيت ها توجه كنيد.
به تفاوت زن و مرد. به انسانيت...
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
بي پولي پدر عاشقي است
در اين شرايط بحراني كشور كه كل مايحتاج زندگي گران شده چه كسي به اين مسائل توجه ميكند بس كنيد اين چرنديات را
222
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
آخه اگه به نتیجه هم میرسید یه چیزی ولی واقعا نظرات بعضی از افراد خیلی مزخرفه مخصوصا اون مرتیکه که انسانهای با شعور و عقل در را با حیونهای پستاندار یکی میدونه و هم نظرهاش
واقعیت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
مثل قضیه مهریه که طنابشو اونقدر سفت کشیدند که در نهایت پاره شد.این قضیه هم عاقبتش پیداست.آیا زن بی حمایت مرد ارامش را می یابد.اسایش و اآرامش امروز را با نگاهی به گذشته قدر بدانید مبادا طناب این قضیه هم پاره بشه .اینقدر به مردها حمله نکنید که در سایه حمایت اینان زبانتان گویا شده.
یک جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
نظرات رو کوتاه و خلاصه بنویسین لطفا تا منه جوان لیسانس لا کارت سربازی اما بیکار و بدون پارتی یه چیزی یاد بگیرم از بزرگترا
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
خوشا بحالتان وقت و حوصله بحث كردن به اين مسائل اونم تو سايت فرارو رو داريد
بعضا بيكار هم هستيد ا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
1- نیاز جنسی افراد باهم فرق می کند یکی هفته ای یک بار شاید دیگری ماهی یک بار نیاز جنسی پیدا کند بنابرین هنگام انتخاب همسر حتما منطبق بودن جنسی خیلی مهمه اگر اینگونه نباشد حتما در زندگی به مشکل برخورد می کنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
برادر یا خواهر عزیز کسی که تا قبل از ازدواج هیچگونه ارتباط جنسی نداشته از کجا باید بدونه که هفته ای یکبار یا ماهی یکبار یا هر وقت دیگه نیاز روابط جنسی داره .. حرفا میزنین ها
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
اگر انسانی بیش از حد غرق در سنت و یا مدرنیته بشود قطعا دچار سردر گمی خواهد شد.وقتی انسانی که راهنما ندارد و برای خودش چارچوب نداشته باشد قطعا باری به هر جهت خواهد شد و تند تند مسیر عوض می کند. من با نظر ایران خانم موافقم چون برای خودش چارچوب دارد. به قول یونگ انسانهای بی دین بیمار روان خواهند شد و البته نقطه مقابل این نظریه نظریه فروید است که انسانهای دیندار را به بیماران وسواسی می خواند.که صد البته نظریه فروید با قدرت تمام رد شد.چه خوب است که با احترام صحبت کنیم و نظر بدهیم حتی اگر نظری (به نظر ما) غلط باشد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
اگه مردی خیانت میکنه که مسلما نکوهیده است باید اون طرف رو هم ببینیم که همیشه یه زنی وجود داره که به خواسته نابجای اون پاسخ مثبت میده و زمینه خیانت اونو فراهم میکنه پس خیانت هم از طرف مردها انجام میشه هم از طرف زن ها
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
بلخره این دکتر هم یک مرده نمی شه ازش انتظار بیشتر داشت
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
مقصر تلویزیونه خودمونه که فیلمایی که میزاره مردای پولدارو نشون میده که زن دوم یا رابطه دیگه ای دارن و در جامعه ماکه بیشتر افراد توان مالی خوبی برای اداره زندگیشون ندارن.این مردم بیشتر الگوهایی رو برا خودشون انتخاب میکنن که پولدارن و اونا میشن الگوی بدست اوردن اعتماد به نفس در مردان.ماهواره رابطه ازاد رو ترویج میکنه تلویزیون ما چند زنی رو!کم نیستن این فیلما در مقایسه با فیلمایی که به موضوعات دیگه اجتماع میپردازن.
تقصیر خانم هایی هم هست که به انحراف کشیده شدن مرد رو پای بانو نبودن زنهای این مردان گذاشتن
درد آشنا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
ضمن تشکر از مقاله بسیار عالی و قابل بحثی که درج فرمودید تجربه شخصی من اینه که : واقعا" دیوار سردی روابط زن و مرد آجر به آجر ساخته میشه و هر دو نفر در ساختن این دیوار به هم کمک میکنن ! البته هر کدوم هم مشاورانی دارند که مصالح را میرسونن و نقشه دیوار را میکشند مثل دوست های مغرض ، فامیل های نادان ، همکاران حسود و این قبیل عمله جات ساختمانی ، در مجموع افرادی که در زندگی خود شکست را تجربه کرده اند حالا میخواهند تئوری و یا سناریوی جدید خود را که میتواند باعث انتقام از مرد جماعت و یا زن جماعت بشود در زندگی زن و شوهر بی تجربه ای به اجرا در بیاورند . با اجرای اینگونه سناریوهای نوشته شده در پستوهای تنهائی شکست خوردگان ، کم کم طلاق های عاطفی ایجاد میشود و نتیجه آن سرد مزاجی و حذف روابط جنسی زن و شوهر هاست . رابطه جنسی با همسری که شخصیت و اقتدار طرف مقابل را خدشه دار میکند امکانپذیر نیست . همین مسایل باعث میشود افرادی پس از سالها زندگی مشترک و صادقانه ، رو به شرکای جنسی خیابانی و محفلی بیاورند زیرا از سالها زندگی صادقانه خود احساس پشیمانی و باخت میکنند و در صدد جبران روزهای از دست رفته میباشند .
دختر ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
وقتی مردی نیازهای جنسی‌اش به طور کامل ارضا شود آیا فضاهای بیرون از کانون خانواده می‌تواند تحریک‌های جدی در او ایجاد کند؟
اینا یعنی چی؟؟؟؟آخه این خانومای بدبخت ایرانی دیگه به چه ساز شوهراشون برقصن،که البته بازم راه خیانت بازه،فرارو چه قدر سانسور میکنی؟خوب بزار ما هم حرفمون رو بزنیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
میشه بفرمایید مردهای که خیانت می کنند با چه کسی رابطه برقرار می کنند ایا غیر از این است که هرخیانتی دو طرف دارد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
چرا نظر من رو نذاشتین ؟
این نظرات مثل امانته , نباید بهش خیانت کرد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
با این حرفا فکر کنم همتون مشکل... داریدا
زن چهل ساله
JAPAN
۰۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
من و شوهرم بندرت رابطه جنسی داریم چون ایشان علاقه چندانی نداره ولی رابطه عاطفی مان بحدی است که همه عشق ما را تحسین می کنند. راستش برای من گاهی سخت است و رویای تجربه مردی با علاقه جنسی بیشتر در ذهنم شکل می گیرد ولی واقع بینم و به هیچوجه خیانت نمی کنم. همسرم هم گاهی متوجه است و می گوید که از اینکه در وظایف همسری کوتاهی می کند متاسف است. خواستم نمونه متفاوتی هم در این بحث آورده شود تا خواننده ها تفاوت های انسان ها و زوجها را درک کنند و همه موارد را یکسان نپندارند.
کوروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
بابا حالا کی تو این جامعه پر از مشکلات میتونه زن بگیره که شما این همه داد و فریاد میکنین اخه کی مییاد شما بچه قرقرو هارو بگیره و یک عمری خودش رو تو دست شما خانوم ها اسیر کنه
ali
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
بابا هميشه كه نميشه ته چين و باقالي پلوخورد يه وقتي هم نون پنير ميزني ، آب گوشت ميزني ، با فلافل تنوري خودت ميسازي ، حوس گريل برگر ميكني كه قدر اون ته چين و باقلي پلو دستت بياد...اين جنگ از اول بين زن و مرد بوده ..جنس نر تو همه موجودات تنوع طلب، آروم قرارم نداره ،ذاتش حمله كننده و بازيگوش نو ماده ها هم پيدا ميشه اين اخلاق زنا بايد قبول كنند كه مردا حقشون سالي ماهي هفته اي يه بار مسافرتي برن
saba
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
تو این گرونی و تورم کسی وقت نمیکنه به این چیزا فکر کنه همه از صبح تا شب دنبال یه لقمه نون میدون شبم که میان خوابشو میبینن...خدا لعنت کنه باعث و بانی گرونی رو چند وقت دیگه مردم ایران ازجمله من کارتن خواب میشن از این گرونی خونه و...
ناشناس
UNITED STATES
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
به قول همشهری ترک ما که گفت روسپی خونه ها رو بار کنین نیمی از مشکلات مملکت حل میشه
به امید آن روز
یک بسیجی مجرد کف کرده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
خدارو شکر که جامعه ما دیگه ظرفیت پذیرش چنین دیدگاههای دگم ومردسالارانه ای رو نداره بهتر بود نویسنده بنویسه:
مسلما تحمل مرد یا زنی که خیانت کرده "یاچطور چنین زن یا شوهری را در خانه بپذیرند؟"
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۲
اقای فروتن دست از عقاید مردسالارانه وحمایت وتوجیه رفتارهای حیوان سانانه برداشته و با واقعیت روبرو شوید و جملاتتان را با حال وهوای امروز مطابق کنید مثلا بگویید:
"بهترین واکنش این است که زن یا-مرد- بپذیرد بحرانی در زندگی‌اش...
یا
"..خیلی وقت‌ها خود-اقایان- وخانم‌ها در شروع انحراف زن یا مرد خود نقش دارند
دیگه گذشت اون زمان که به نام دین یا غریزه خودتون رو محق میدونستید
مجله فرارو