bato-adv
کد خبر: ۲۰۷۴۳۷

(نظر شما) چرا «بی‌آبی» را جدی نمی‌گیریم؟

بحران کم آبی از سال ها قبل جدی تر شده، مدیران سیاسی و اقتصادی هر روز هشدار می‌دهند. دو سد مهم تهران تنها برای سه یا چهار روز آینده آب دارند. این‌بار اما بحران آب وارد فاز پیچیده‌ای شده است. دوازده کلانشهر ایران درگیر "تنش آب" هستند.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۳
فرارو- بحران کم آبی از سال‌های قبل جدی‌تر شده، مدیران سیاسی و اقتصادی هر روز هشدار می‌دهند. دو سد مهم تهران تنها برای سه یا چهار روز آینده آب دارند. این‌بار بحران آب وارد فاز پیچیده‌ای شده است. دوازده کلانشهر ایران درگیر "تنش آب" هستند.

همه اینها اما مانع از آن نشده است که نگاهی دوباره به نحوه استفاده از آب بیاندازیم. کار به جریمه نقدی و قطعی انشعاب هم کشیده شده است. اما باز هم می‌گویم: «مصرف می‌کنیم و پولش را می‌دهیم!» غافل از اینکه دیگر داستان "کم آبی" نیست، کار به "بی‌آبی" رسیده است.

اما چرا؟ چرا ما نمی‌توانیم "بی‌آبی" را که هر روز آژیر خطراش بیخ گوشمان شدیدتر می‌شود را جدی بگیریم؟


ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
اینجا اصفهان یک ماه پیش یه تانکر گازوئیل سقوط کرده تو آب آب رو به مدت 7-8 ساعت تو شهر قطع کردن. نمیدونید چه خبر بود . اولا آب معدنی اصلا پیدا نمیشد.اگه هم پیدا میشد بطری 5 هزار تومن. یعنی ملت به خودشون هم رحم نمیکردن بعد انتظار دارن دولت بهشون رحم کنه. به نظرم باید آب رو هر از گاهی 5-6 ساعت قطع کنن تا ملت قدر آب رو بیشتر بدونن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
بخاطر اینه که قشر متوسط و ضعیف جامعه که اکثریت جامعه ررا تشکیل میدن نقشی در کمبود آب ندارند فقط دودش به چشم ما میره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
منتشر کن فرارو ما ملت برعکس کاریم هروقت بگوییم فلان چیز را نخرید برعکس هجوم می آورند توی محله ما از زمانی که میگن کمبود آب جدی بیشتر ماشین شتستن رو انجام میدن
طعم بی آبی چشیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
نه قیمت آب کم هستش و نه مردم عزیز ما(حداقل بالای 80 درصد) طرز استفاده درست از آب رو بلد نیستن، بلکه درست دارن مصرف می کنن.
ولی ولی ولی، ما توبرنامه های تلویزیون مردممون رو مصرفی بار آوردیم. چندین سال هستش که بی فرهنگی رو ترویج کردیم مصرف گرایی رو تروبج کردیم. کی به فکر افتاد این تلویزیون ما؟؟؟ که با فیلم ها و سریال هاش چه تیشه ایی داره می زنه؟؟؟
ها؟؟
کی؟؟
وقتی نیروگاه های برق آبی رو تو جاهای خشک میزنیم، مثلا نیروگاه شهید مفتح همدان، ئاقعاً به فکر آینده و آیندگان هستیم؟؟؟
وقتی من به عنوان مسئول به فکر نیستم که این نروگاه باید و باید تعطیل بشه، مردم چطور بفکر باشن؟؟
مهری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
چون صدا و سیما به جای تبلیغات تن تاک و ماکارانی و هزار مورد بی اهمیت دیگه باید فیلم آموزشی و هشداری برای موضوع بی آبی تهیه و به مردم از طریق این رسانه اطلاع رسانی می کرد ، خیلی ها هستن که هنوز حتی نمیدونن برای آب ما در مرحله بحران هستیم . دلیلش عدم اطلاع رسانی درسته .
مجله خواندنی ها
انتشار یافته: ۲۲۲
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون فرهنگ نداریم و تا آب قطع نشه کسی توجهی نمیکنه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
میگم یه سرشاخه از کارون و دز بفرستید طرف تهران . هرچی باشه از بقیه جاهای کشور که غریبه تر نیستند . بقیه اش هم برای آبگیری دریاچه ارومیه بد نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
الان میفهمم که برخی روایت ها که میگن اگر برخی گناه ها زیاد بشه خشکسالی میشه یعنی چه
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چرا مسوولان بیکاری و بیماری و بیحالی و بی قانونی و بی پول و بی .... رو جدی نمیگیرن؟؟؟
ناشناس
CANADA
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به خاطر همین یک قلم مشکل آب هم که باشد، آقایان باید حداقل برای ۳۰ سال دست از شعار و تقابل با این و آن ٔبر دارند و کشور را نجات دهند.
yas
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون همه فکر میکنن دیگران باید رعایت کنند.هر فرد ایرانی فک کنه که خودش تنها تو ایران زندگی میکنه و خودش باید رعایت کنه نه اینکه بندازه گردن دیگران
لر بختياري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من با نظر محمد ( نظر پاييني ) بيشتر موافقم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
سوئ مدیریت است. در خرم آباد هرسال در روز عاشورا مردمی که خود وماشینهایشان را گل آلود می کنند و برای شتشوی آثار گل کف خیابانها هزاران لیتر آب مصرف می شود و کسی هم از این اصراف ناراحت نمی شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون اينقدر دروغ شنيديم فكر ميكنيم اينم دروغ و بزرگنماييه!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
طرف رفته توی قم مزرعه کشاورزی و گلخانه زده. میخواهید هیچ اتفاقی نیفته؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
هندونه و خربزه و خیار و بهترین میوه هامون را هم که میفرستند عراق و خلیج فارس. بدبختیاش برای ماست
موسا ایلامی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
آقا من به عنوان یه تاسیساتی قدیمی یکی از دلایل مصرف زیاد آب در ایران رو سیستم تاسیسات در ایران می دانم..الحق فرهنگمون هم بده و خیلی آب رو هدر میدیم
مازیار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
آب هم قطع بشه بازم همینه رفیق ، چن روز پیش به یه نفر تو خیابون گفتم آب و هدر نده ، بعدش فکر میکنی چی شد ؟! ... در رفتم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
جمعیت باید به 150 میلیون نفر برسه ما امکانات و استعدادشو داریم باید برسه ها !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
به همون دلیلی که با پراید با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت توی جاده می رونیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
بحث این حرفا نیست- به وجدانم قسم من تو روستا دیدم لوله اب ترکیده باور کنین من در جریان یک ماه هدر رفتن اب بودم که میریخت تو جاده - مردم دیگه از شرایط پر ابی تو جاده که نمیتونستن ماشیناشون کثیف بشه و یا رد بشن هر روز میرفتن که اقا بیاین این لوله رو درست کنین نیومدن خدا میدونه چند ماه بعد اودن شیر ابو بستن- نمیدونم چطور اب خونشون کثیف نمیشد.
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
در پاسخ به ناشناسی گفته که سرچشمه دز و کارون ببرن تهران باید بگم خوزستان یکی از جاهایی که قابلیت بسیار بالای کشاورزی داره بیش از 67 درصد درآمد نفتی کشور و محصولات کشاورزی بالایی رو برای کشور تولید میکنه همین الان هم سرچشمه های کارون و دز رو قسمت زیادی شو به شهرهای دیگه بردند که در طی مسیری که قبلا میرفتند باعث خشکسالی شده. الان تو همین خشکسالی از همین آبهایی که از این رودها بردند بجای صرف آب شرب صرف پرورش ماهی میشه و باغ پسته تو اصفهان که یه منطقه کویری برنج میکارن صنعت فولاد که یه صنعت آب بره استفاده میشه. یه کار کنیم بجای پرداختن به این استان کلا جمش کنیم بره. پول نفتی که نصیب ما نمیشه میاد تو تهران و اصفهان برج میشه رودهامون که البته ثروت ملی به شکل حریصانه و غیرکارشناسی برده میشه. با این توضیحات نظر این هموطنمون دوست دارم بدونم.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
از بس دروغ شنیدیم ناخداگاه اعتماد نداریم به حرفاشون!!!
ولی جدا بی آبی داره بی داد میکنه :(
منتقد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آمدم دقیقا همینو بنویسم دیدم محمد جان زحمتشو کشیده!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
محمد جان! گیرم اعتماد نداری، نباید در مصرف آب که نعمت خدادادیه اعتدال به خرج بدیم؟ ضمن اینکه اینجا دیگه صحبت از تفاوت در برداشت نیست، مواجهه با یک واقعیت تلخه، واقعیتی که داره اساس زندگی چند میلیون آدم رو تهدید می کنه.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اعتماد نداری دلیل نمی شه تلافیش رو تویه مصرف آب در بیاری. بنده خدا به ضرر خودته
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به نظرم حرف شما اشتباهه
چون همه الان قبول داریم کم آبیه و کسی منکر حرف دولت نیست. یعنی مردم به دولت اعتماد دارند. اما مساله اینه که مردم ایران عادت دارند که همه کارهاشون رو دولت انجام بده و اعتقاد دارند که دولت خودش آب رو تامین میکنه. اصلا توی همه چیز اینجوری فکر میکنیم. از طرفی پرتوقع و مدعی هستیم
نگران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
وقتی آمارها میگن از هر 100 لیتر 35 لیتر تا به دست ما برسه هدر میره، وقتی باید شیر آبو باز بذاری تا آب گرم شه ، معلومه که مصرف زیاد میشه. همه چی که دست مصرف کننده نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
کار کار اینگیلیساست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
"من به تو اعتماد ندارم، پس خودم را می کشم."
آخه این هم شد استدلال؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
ناشناس 10:49 جانم به استدلالت که اومدی جواب گوینده اصلی که گفته اونا دروغگون رو بدی-
دوست عزیز این چه استدلالی که میدی تو بهش اعتماد نداری تو باید خودتو بکشی چه ربطی تو خودتو بکشی-
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
يكي از دلايلش هم ميتونه اين باشه كه با وجود كم آبي، تا چند سال پيش به ما ميگفتن كم مصرف كنيم، از اونطرف آب رو به صادر مي كردن كشورهاي عربي. در هر صورت مشكل آب ديگر مشكلي اساسي است كه بايد با غيرت ملي با اون برخورد كرد.
شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون کلا ما ایرانی ها هیچ چیز رو جدی نمیگیریم!
اینم روش!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون از همه دروغ میشنویم اعتماد نداریم
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
ناشناس||17:07
چون اعتماد نداری، باید اصراف کنی؟!
قاتل آب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
آخ آخ به گمونم بزودی آب رو قطع میگنن. تا هنوز وصله بدوم برم تا میتونم مصرف کنم. جونمی جون آب شیرین. فقط برای ماشینم به اندازه یک دریا مصرف میکنم.
رامین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
باسلام،
باید بپذیریم که متاسفانه ملتی هستیم فاقد دوراندیشی . تا درگیر فاجعه نشویم ، به فکر نمی افتیم.
باتشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
حرف دل منو زدی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون مردم هر چی دولتشون بگه اعتماد بهش ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آسمون چند سالی است که نمی بارد ربطی به دولت داره.مردم خودشون چشم ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
احسنت به ناشناس 15:24
شاهین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون هنوز آبمون قطع نشده!
سارا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بله مثل همه موارد باید زور بالاسرمون باشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
مردم نسبت به خیلی مسایل بی تفاوت شدن
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
علت جدی نگرفتن بحران کم آبی، بی اعتمادیه. کلا در این سالهای گذشته هیچ آماری برای مردم قابل پذیرش نیست. وقتی 92 درصد مصرف آب کشور در بخش کشاورزیه و تمام فشار دولت بابت صرفه جویی روی 8 درصد باقیمانده است و هیچ تلاشی در جهت کاهش و مدیریت مصرف کشاورزان نمیشه به نظر شما پذیرش بحران آب باور پذیره؟
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
خواهشا از خودتون آمار ندید. لابد بعد از این کامنت قهرمانانه رفتی و حیاط خونه رو با آب آشامیدنی شستی؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
یعنی چون به دولت و صداوسیما اعتماد نداریم باید منابع ملیمونو نابود کنیم؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
دقیقا

مسئولان پاسخگو باشند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
عزیز دل برادر 92 ذرصد کشاورزی به آب تهران ارتباطی نداره یه آمار کشوریه
سد لار و لتیان فقط برای مصرف خانگی چند میلیون تهرانیه
شما تو همین آبی که مربوطه به مصرف خانگی تهرانیاست صرفه جویی کن کاری به بخش کشاورزی که آب چاه استفاده میکنند اونم تو بقیه استانها نداشته باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ناشناس عزيز 9:32، فرمايش شما كاملا متين. من به شخصه سالهاست كه دائم به همه تذكر ميدم و خيلي از مواقع هم برام گرون تموم شده ولي باور كنيد كه تاسيسات فرسوده شهري بيشتر آب رو قبل از اينكه به خونه من و شما برسه، ميفرسته زير زمين. دولت بايد اون قسمت رو هم اصلاح كنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
درست مصرف كردن از آب خودرو غذا نياز به فرهنگ سازي داره كاري نيست كه بشه يك شبه درستش كرد بايد طي چند سال با آنوزشهاي مكرر و پايه اي به مردم نحوه درست مصرف آب رو آموزش داد
نينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
متاسفانه در مورد نحوه مصرف،حفظ محيط زيست، ميراث فرهنگي، رفتار زشت يادگاري نوشتن روي بناهاي تاريخي،تفكيك زباله از مبدا و....هيچ رقم فرهنگسازي نشده وتنها مقوله فرهنگي مورد نظر مسوولين حجاب است و فيلتر و ساپورت و...
امير علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون قادر به مديريت منابع آبي نيستيم؟چرا بايد براي آب دادن باغچه از آب شرب استفاده كنيم؟چرا بايد آب شرب تصفيه شده را در سيفون توالت بريزيم؟چرا بايد كنتور اشتراكي آب داشته باشيم؟ چرا مردم سالهاست مزاحمت هاي سازمان فاضلاب را ميبينند ولي نتيجه اي مشاهده نشده است. چرا بايد مغازه دارها انشعاب آب داشته باشند كه دائم جلوي مغازه را شستشو بدند.چرا؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
احسنت اينهمه پول خرج شد. اي كاش بهره برداري از آب فاضلاب و تصفيه كردن و استفاده براي استحمام و توالت ها يا آبياري فضاي سبز انجام شده بود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون رسانه ملی هیچگونه هشداری نداد. وزارت نیرو هم که خواب است. 24 ساعت قطع سراسری انجام گیرد همه اماده باش خواهند بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون قبل از اینکه دچار بحران بشیم نیومدیم طعم بی آبی رو به مردم بچشونیم و فقط شعار دادیم که آب نیست ولی همیشه بود...
اگر به مدت یک ماه آب رو جیره بندی می کردن تا مردم چشمشون باز شه و مشترکان پرمصرف رو با قطعی آب مواجه می کردیم اونوقت جواب می گرفتیم...
فائزه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من هم در شرایط فعلی کاملا با جیره بندی آب موافقم. جماعت بی فکر بی فرهنگ و از خود راضی را باید با قطع آب ادب کرد. ولی قبول دارم که این راه چاره نیست. رسانه های ما در ترویج فرهنگ صحیح استفاده از منابع خدادادی کاری انجام نداده اند.
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
تا وقتی با این تفکر که بقیه رعایت نمیکنن منم روش جلو بریم وضع همینه
بانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون طعم بی آبی رو نچشیدیم
چه دلیلی داره که مردم بی ملاحظه تهران 24 ساعت آب تصفیه شده داشته باشند
اگه مسعولین دست از چشم و هم چشمی بردارند و آب تهران رو جیره بندی کنند همه چی حل میشه
البته این رو هم یادتون باشه که عمده هدر رفت آب توی بخش کشاورزی هست بیشتر از هشتاد درصد
باید یه فکر اساسی برای کشاورزی بی رویه کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
یعنی فقط تهران مشکل آب داره؟ عقده های درونی رو بیرون میریزی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون آب در ایران خیلی ارزان است اگر هر متر مکعب 10000 شود یعنی لیتری 10 تومن، اونوقت همه توجه بیشتری برای مصرف دارند. ضمنا میتوان با شیب پلکانی نسبت به جریمه افرادی که بیشتر مصرف میکنند اقدام کرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
راست میگه خب
چطوره گاز و برق و تلفن قیمتهای نجومی دارن اما آب ارزونه؟ برای ساختمونی که قبض گاز میاد 300-400 هزار تومن چرا قبض آب 20-30 هزار تومنی میاد؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
داداش شما مثل اینکه خیلی دوس داری قبض آب هم گرون بشه!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بنظر من بحث آموزش در این زمینه جدی گرفته نمیشود و رسان ملی که با پول این مردم سرپا نگه داشته شده و کاملا میتواند در این خصوص فرهنگ سازی نماید (بخصوص برای مخاطبان اصلی این موضوع که کشاورزان هستند و کاملا پایبند برنامه های صدا و سیما نیز میباشند!)تمام قد در فکر تبلیغ پفک و چیپس و...است
مهم نیست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون اکثریت مردم ککشان سالهاست که بی خیال شده و دیگر نمی گزدشان ؟! همانگونه که در مورد غارتهای اخیر 1000 و 2000 و 3000 و.9000.میلیارد تومانی و.... تیلیاری تومانی هم .........بی تفاوت شده اند ؟! جسما کرخ هستند و درد را احساس نمیکنند .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ما کشور کم ابی نیستیم
کم آب یعنی اسرائیل و اردن
ما مدیریت آب نداریم
که 99 درصد مقصر خود دولت هستش
دولت باید با وضع قوانینی چه در بخش کشاورزی و چه در بخش شرب بهره وری رو افزایش بده که متاسفانه چنین نیست
در بخش شرب با اقداماتی مانند
هوشمند کردن شیرهای اب در اماکن عمومی مثل مساجد مدارس ادارات-یا تدوین استاندارها و الزلنلتی برای تولید اجباری وصائل کم مصرف آب مثل دوش اب فلاش تانک میشه 15 درصد مصرف آب رو تو بخش شهری کاهش داد
در بخش کشاورزی هم با به کار بردن روشهای آبیاری نوین و استفاده از ابخیزداری و آبخوان داری بجای احداث سد که درصد بالایی از آب موجود در اون تبخیر میشه
میشه به راحتی مشکلات رو حل کرد
ناشناس
UNITED STATES
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ما هم کم آبیم، هم مدیریت آب نداریم و هم فرهنگ استفاده صحیح از آب را نداریم
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آبخيزداري و آبخوانداري كه از اين وضعيت پيشگيري مي كنه رو بها بديد
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
برای این که عادت به برنامه ریزی نداریم و تا بحران خودش رو جدی نشون نده به فکر راه حل نمی افتیم،ما ملت دقیقه نودیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
مسوولیت دولت سنگین است.نود درصد آب در زمینه ی کشاورزی مصرف می شودتعداد قابل توجهی چاه غیر مجاز در کشور وجود دارداز طرفی همه ی چاهها بیش از حد مجاز برذاشت می کنند.دولت باید جربزه به خرج داده وجلوی این نابسامانیها را بگیرد.
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
با سلام
افرادي كه در كشور مدير و مسئول هستند و ابزارهاي مختلف مالي ، قانوني و غيره را در دست دارند بايد به فكر حل يا پيشگيري از مسائل و مشكلات كشور باشند نه آدمهاي عادي كه هيچ امكاناتي اعم از مادي و معنوي در اختيار ندارند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به خاطر اینکه مردم اونقد دروغ شنیدن دیگه به حقایق هم شک میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به نظر من همه ميدانيم مشكل بي آبي جدي است اما اينكه چرا هيچ كس توجه نمي كند بدليل گسست اجتماعي وحشتناكي است كه در اين 9 سال اخير رخ داده و همه مي گويند (با عرض معذرت) به درك كه آب نيست اگه براي ما نيست براي ديگران هم نيست خوب به جهنم كه نيست!
وقتي نارضايتي عمومي بالا باشد و از طرفي ملت توان انجام هيچ كاري را هم نداشته باشد لاجرم در مقابل بدترين شرايط حتي بدتر از بي آبي بي تفاوت خواهد شد همانطور كه اين اتفاق هم اكنون رخ داده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
مرگ بر آمریکا و کانادا که پنجاه درصد آب شیرین دنیا بین مرز این دو کشور به اشغال درآمده.
آبتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
مرگ بر بی آبی، مرگ بر بی ابری، اصلن مرگ بر آب، دوره هم هستیم دیگه!!! شعار هم که مفته.
محمد امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
میخواستم یه جواب منطقی بهتون بدم ولی هر چی فکر کردم دیدم اینقدر بی منطق کامنت گذاشتی که نمیشه جوابی درست تنظیم کنم . و بهترین کار اینه که بذارم همینطوری فکر کنی .
بنده روسیاه خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
سلام یه چیزی بگم شاید بقیه بگن چی ربطی داره ولی باور کنید گناه مایه تمام بدبختی انسان است همه ی ما در کشور و شهر های محل زدگیمان بی امان در حال انجام گناه ریز و درشت هستیم بیایید توبه کنیم.
البته ما ایرانی ها نه جنبه استفاده از چیزی را داریم نه فرهنگ آن را.
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من هم حرف شما رو قبول دارم،«ظهر الفساد فی البر والبحر بما کسبت ایدی الناس»اگر آیه رو درست نوشته باشم.اما گناه فقط در حوزه خصوصی اتفاق نمیفته،گناهانی که جامعه رو دچار مشکل می کنه تاثیر بیشتری داره مثل سپردن کار به فرد غیر کاردان،پایمال کردن حقوق دیگران،ظلم و ستم و بسیاری گناهان که خودتون بهتر می دونید و توبه در صورتی پذیرفته است که کار اشتباهت رو تکرار نکنی و درصدد جبران اون بربیای
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آقا همه چیز رو به همه چیز نچسبونین. اروپا از منظری کلا غرق فساده ولی نه کم آبی دارن نه آب و هوای بد. در عوض مردم آفریقا از لحظه تولد دچار گرسنگی و قحطی هستند.
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
اروپايي ها ام الفساد يعني دروغ رو ترك كردند. و عموما باندازه ما حق الناس گردنشون نيست. بعبارتي دستشون در رانت و بيت المال باز نيست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
پس چرا بلاد کفر اینقدر سرسبز و وفور نعمت دارن؟!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به خاطر اینکه مردم نباید جدی بگیرند بلکه متولیان بخش کشاورزی باید جدی بگیرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
يكي از دلائلش اينه كه خيلي كم روي اين قضيه مانور داده ميشه . من شبها سه ساعت تلويزيون نگاه مي كنم جز يك برنامه كمدي به نام خندوانه در هيچ برنامه اي در مورد كم آبي صحبت نميشه فقط بعضي كانالها آنرا زيرنويس مي كنند فكر مي كنيد اينجوري چند درصد از مردم به خطر اين مساله واقف ميشن؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون قیمتش پایینه و برای همین برخی فکر میکنند فراوون یا بی ارزشه که ارزونه
تشنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون ما ایرانیان معنی زندگی اجتماعی رو نمیدونیم.
یه عده که اصلا که به معنای واقعی کلمه نمیفهمیم که کمبود آب یعنی چه و باور نمیکنیم یه روزی آب تموم بشه. چرا؟ چون آب آشامیدنیمون با آب تمیزی و طهارتمون یکیه!!!
یه عده مان کم خطر رو احساس میکنیم اما منتظریم بقیه صرفه جوئی کنند.چرا؟ چوم فکر میکنیم اگر ما کمتر مصرف کنیم حقمون رو بقیه مصرف میکنند!!!! و عمرا همچین گذشتی در حق همدیگه نمیکنیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
عجب صحبتي كردي به خصوص قسمت آخر حرفت كه هزارتا مثبت داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من احساس میکنیم که یک نوع سو تفاهم در اینجا وجود دارد.اول از همه اینکه کم ابی در بعد کوتاه مدت داریم و در بعد بلند مدت. بهد بلند مدت آن از سو مدیریت در لوله کسی سهری , نحوه مصرف آ؟ب در کشاورزی(70% از آب سفره های زیرزمینی) و خشکسالی ناشی میشود. سازمان زیبا سازی شهر تهران به زیبایی شهر تهران میاندیشد اما ذره ای به این نکته نپرداخته که کاشت چمن در تمامی بزرگراه ها خود دشمن اول سفره های آب زیرزمینی شهرمان است که صدها سال طول کشیده تا تشکیل شوند.خیلی وقتها در همت میبینم که آب شلنگها بیهوده به زمین میرود و چمن آب را میبلعد. نکته دیگر اینکه ما ایرانیها همیشه میگوییم ما ایرانیها این و آن...چرا اعتماد به نفس نداریم .مشکل اصلی از مدیران و سپس از فرهنگ ماست. هر دوی اینها با آموزش و همت مدیران حل میشود. آب شرب باید در همه منازل به درستی و اندازه در بلند مدت لوله کشی شود. دائم نگوییم ما ایرانیها , سطح آب سدهای کالیفرنیا هم پایین آمده . مردم هم باید مسئولیت قبول کنند اما این فقط مردم نیستند ...مدیران , شهرداری, سازمان آب و... نیز باید مسئولیت بپذیرند. امیدوارم ایندفعه حداقل منتشر بشه فرارو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1- دلیل وجود این همه پارک آبی چیست؟
2- چرا علیرغم نبودن آب، جیره بندی اجرا نمی شود؟
سازمخالف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
فقط از جیره بندی حرف میزنید مسئولین. واقعا انقدر سخته براتون که جیره بندی رو اجرا کنید؟ پس حرفش هم نزنید.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
جون صدا و سيما با اون همه بودجه و دستكاه عريض طويل به تذكر يك جمله اي در زيرنويس بعضي از كانالها كفايت مي كنه و دولت هم از توان رسانه اي كافي براي جا انداختن جديت خطر برخوردار نيست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
در اروپا با اون همه آب ، تقریبا محاله بتونی با آب تصفیه شده باغچه ی خونه رو آب بدی و ماشین بشوری و دستشویی بری و حمام کنی و ...
فرهنگ مصرف رو مردم با فرهنگ میفهمن نه ملت پرمدعا .
mammadreza
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون تا یه بلایی سرمون نیاد همه چیزو شوخی میگیریم.چون ۸ سال مدیریت جهانی کردیم و وقت نکردیم به کشور خودمون برسیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
این بحران از حداقل سی سال قبل شروع شده و حالا به تهران رسیده . سالهای سال است مردم جنوب کشور آب مناسب ندارند . دریاچه هامون خشک شده ، آب جنوب غرب کشور تا کویر مرکزی ایران کشانده شده و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
در اروپا با اون همه آب ، تقریبا محاله بتونی با آب تصفیه شده باغچه ی خونه رو آب بدی و ماشین بشوری و دستشویی بری و حمام کنی و ...
فرهنگ مصرف رو مردم با فرهنگ میفهمن نه ملت پرمدعا .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من علاوه بر رعایت شدید مصرف آب، در بیرون از منزل هم به شهروندان با کمال احترام و ادب، راجع به آب صحبت می کنم، یعنی اصلا باورنمی کنید طرز برخورد را، دریغ از فرهنگ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
واقعا درست میگید منم رعایت می کنم ولی امان از بی فرهنگی ولی دیر نیست با این اوصاف پی بی ابی به تنشان میخوره و می فهمند.
سینا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آب خیلی ارزان است... در کشوری که دچار خشکسالی است باید آب قیمتش چند برابر شود و از این طریق طرح های آبی اجرا شود.
دومی نظری که من دارم انتقال آب از دریاها و شیرین سازی آن است. کاری که الان عربستان سعودی داره میکنه. ما منابع انرژی بیشماری داریم. خیلی راحت میتونیم چندین تا نیروگاه تولید آب و برق همزمان بزنیم و از این طریق آب شیرین مورد استفاده مردم و یا صنعت را به دست بیاوریم.
ناشناس
UNITED KINGDOM
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چرا ایران دچار کم آبی شد با این همه سد بتونی و...سایر کارهای کارشناسی اساتیدی چون م.ا.ن. تقسیم یک دریاچه به دو قسمت و خشکانیدن آن ، خشکاندن و زباله دانی کردن تالاب ها، به اتش کشاندن جنگل ها، تعطیل اداره مبارزه با افات نباتی و اخراج کارشناسان و از بین رفتن بلوط های ایران، تعطیل سازمان برنامه برای نبود کنترل و نظارت بر تقسیم بیت المال بین دوستان....
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
هر لیتر آب لوله کشی را بکنید 100 تومان ببینید ملت چه جوری صرفه جویی میکنند!
البته به شرطی که کل درآمد حاصل از آن صرف طرح های آبی شود.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بسيار متاسفام كه برخي از هموطنان نسخه گراني اين يك قلم را هم خودشان مي پيچند بابا 92 درصد مصرف آب در بخش كشاورزيه فقط 8 دصد آب كشور در بخش صنعت و آب شربه از اين 8درصد فقط حدود 3 درصدش براي آب شرب و شستشو و ... و 5 درصدش برا صنعته آخه چرا نمي خواين منطقي حرف بزنين؟
نينا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
اگر كنتور آب ،تفكيك بشه برخي از مردم ناآگاه دست از لج و لجبازي در مصرف برمي دارند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون نوک دماغمون رو می بینیم و همه چیز رو سیاسی نگاه می کنیم. تضاد و شکاف دولت-ملت هم بر عمق فاجعه اضافه می کنه.
HEIL HITLER
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
عامل اصلی بی ابی بی حجابی و دروغ و ترویج فرهنگ فساد الود غربی است
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
شما حالت خوبه؟ ما بدحجاب داريم ولي بي حجاب نداريم
بي حجاب كشورهايي دارند كه از ٣٦٥ روز سال٣٦٠ روزشون بارونيه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
ايران بي آبه عزيز نه غرب!!! فكر كنم خبر رو اشتباهي خوندي!!! غرب هنوز از نعمت آب فراوان بهره منده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اگر مسئولین واقعیت کم آبی و نحوه تامین آب در زمان بحران را به صورت جدی برای مردم باز کنند بدون شک تبدیل به یک جنگ داخلی خواهد شد. بحران و جنگ سوریه شروعش به دلیل جنگ آب بود.
الف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آقایان و خانم ها چرا خودتان و مردم را مقصر معرفی میکنید !؟ مگر مردم برای مصرف خانگی چقدر آب هدر میدهند !؟ مشکل جای دیگری است که کسی نمیخواهد به آن توجه شود !
مشکل در مصرف بی رویه و 92 درصدی آب در مصارف کشاورزی و بعد صنعتی است !!! به این مهم توجه فرمایید که مردم تنها 8 درصد تولید آب را مصرف میکنند !
آقایان مسءول اگر مدیریت و کارآمدی صحیحی بر مصارف آب کشاورزی و صنعتی داشتند ! حال به این روز گرفتار نمیشدند!
در دولت قبل وقتی کارشناس ی اعلام خشکسالی و بی آبی در سالهای آینده را کرده بود او را به انواع اتهام ها متهم کردند !!!
ناشناس
UNITED STATES
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
آب پشت سد تهران که دیگه به مصرف کشاورزی نمیرسه!
ناشناس
UNITED STATES
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
جدی نمی گیریم چون دولت به هر ضرب و زوری هست آب را تا کنون تامین کرده و ما فقط وقتی می فهمیم مشکل جدی است که شیر آب را باز کنیم و آبی در آن نباشد. ای کاش دولت از ابتدای تابستان جیره بندی را اجرا می کرد تا بیشتر مردم واقعا به مشکل پی می بردند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
جیره بندی جواب نمی ده چون مردم کلی آب ذخیره می کنند بعد می ریزند دور.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
1-چرا بی آبی را جدی نمیگیریم ؟
2 - چرا آلودگی هوارا جدی نمیگیریم .
3-چرا افزایش سرطان را جدی نمیگیریم ؟
4- چرا آلودگی غذایی را جدی نمیگیریم .
5 - چرا قطع درختان و ساختن ویلا را جدی نمیگیریم ؟
6- چرا آلوده کردن محیط زیست را جدی نمیگیریم ؟
7- چرا کاهش رشد جمعیت را جدی نمیگیریم ؟
8- چرا بیکاری 18 میلیون ایرانی را جدی نمیگیریم ؟
9 - چرا افزایش بی حساب و کتاب شهریه دبیرستانها و دانشگاهها را جدی نمیگیریم ؟
10- چرا افزایش آمار طلاق را جدی نمیگیریم ؟
11 - چرا کاهش قدرت خرید و گرسنگی مردم را جدی نمیگیریم ؟
12 - چرا ام اس جوانان زیر 25 ساله کشور را جدی نمیگیریم ؟
13 - چرا زمانیکه اعلام میشود 35 درصد ایرانیها دارای بیماری روانی هستند جدی نمیگیریم ؟
14 - چرا تعداد کشته ها و مجروحین حوادث رانندگی را جدی نمیگیریم ؟
15 - چرا دستمزد 600 هزار تومانی کارگران در یکماه را جدی نمیگیریم ؟
16 - چرا افزایش اجاره خانه ها و قیمت خانه ها را بدون هیچ قانونی جدی نمیگیریم ؟
17 - چرا تورم و افزایش لجام کسیخته قیمتها را جدی نمیگیریم ؟
18-...
مریم
GERMANY
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
عالی بود
++++++++++++++++++++++
سام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
دمت گرم...............................
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
لذت برم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون صدا و سیما ترجیح می دهد که برنامه های پول ساز را پخش کند مگر آنکه پولی در میان باشد تا به مردم گفته شود که با آب ماشین نشویید ، حیاط نشویید ، .....
مثل خیلی سال قبل که صدا و سیما ادعای رسانه ملی بودن نداشتند و به امور اجتماعی می پرداختند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون هميشه توي بحران زندگي كرديم اين هم روي بقيه!
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
عزیزان مصرف بدتوسط شهروندان تنها یکی ازعوامل است
عامل مهم دیگر ساخت و سازهای بی رویه و بدون برنامه در شهرها که علاوه بر استفاده از آب شرب برای خانه سازی بدون توجه به ظرفیت منابع آبی انجام می‌شود
عامل مهم دیگر شبکه فرسوده آبی است که 30 درصد آب شرب از همین طریق هدر می‌رود
درضمن این مطلب که مدام تکرار میشود که عمده مصرف آب در بخش کشاورزی است صحیح نیست کشاورزی آب را هدر نمیدهد بلکهقسمت عمده ای از مازاد آب به چرخه طبیعی آب مانند سفره های زیر زمینی باز میگردد
بنابر این تنها یک مدیریت جامع میتواند جلوی این فاجه را بگیرد که در کشور ما این امر به خاطر حفظ منافع کوتاه مدت بخشهای مختلف هیچ گاه محقق نخواهد شد
ندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون خسته ايم خسته

خسته از همه چيز

و شايد منتظر مرگيم

خيليهامون البته
ناشناس
GERMANY
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
++++++++++++++++
کیمیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
این حرفها یعنی فرار از مسئولیت،مرگ اون هم بر اثر بیعرضگی و بی لیاقتی خودمون حتما شایسته چنین مرگی هستیم وگرنه منتظرش نبودیم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
منهم موافقم. سالهاست كه خسته ام. خسته از نشنيدن حتي يك خبر خوش. سالها دست و پا زدن به دنبال تامين مايحتاج و رسيدن به يك زندگي عادي و بي دقدقه خسته از فكر كردن دائم به آينده نامعلوم فرزندان فكر كردن به آينده كشورم و عمري دويدن و نرسيدن.
تاريخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
كم آبي يا بي آبي يا خشكسالي...هر چه باشد. ما با يك مشكل جدي مواجه ايم.
مديريت صحيح و علمي منابع موجود.ما به طور طبيعي از جمله مناطق كم آب جهان هستيم لاجرم كم چاره است اين. اما واقعا مسئله مديريت درست آنچه كه داريم مسبب مشكل و بحران آب است. ما از داشته هامان و از سرمايه ملي خرج كرده ايم براي اينكه وضعيت را حفظ كنيم. سعي نشده است و يا بسيار كم سعي شده كه به روش هاي علمي روي آوريم. كشاورزي پرمصرف و كم بازده،آب ارزان و تقربياً مجاني...آب بايد به قيمت آزاد و با نرخ تمام شده عرضه شود. البته شرايط كشور از لحاظ اقتصادي نيز بايد به سمت ايجاد رابطه با جهان خارج و عادي سازي وضعيت كشور پيش رود.
- كشاورزي بايد مكانيزه،علمي و با تناسب بين مصرف آب و ميزان توليد همراه شود.....
-
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
فرهنگ سازی ریشه در آموزش و پرورش داره. در حالیکه هیچ کتاب دبستانی که به بچه ها درست مصرف کردن و صرفه جویی نداریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون همیشه ما از مسولان با التماس و خواهش می خواهیم کاری که وظیفه اصلی آنهاست انجام دهند ولی هیچ وقت انجام نمی دهند به طبع ما هم از آنها آموختیم هر وقت آنها چیزی از ما خواستند انجام ندهیم تا آنها هم لذت بی توجهی را حس کنند.
پس تا زمانی که به همدیگر ارزش نمی گذاریم از همدیگر چیزی نخواهیم
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون مسئولان کاری کرده اند که هیچ حرف آنها را جدی نگیریم ... مهار تورم ، خروج از رکود ، ارتقا سطح بیمه ، ارتقای سطح رفاه ... کدامشان را قول دادند و عملی کردند که مردم بخواهند باور کنند.
یکی هم اینکه تا مردم چیزی را لمس نکنند باور نمی کنند . من جای مسئولان بودم همان روزهای اولشروع کم آبی طرح جیره بندی و قطع آب را اجرایی می کردم که به این روز نیفتیم که بخواهیم برای اثبات کم آبی قسم بخوریم
mahdi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون ما ایرانیا خیلی خوش گذرونیم
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
دوستان عزیز اگه به گفته شما فرهنگ خیلی چیزارو نداریم (که من هم قبول دارم) ولی بالفطره که کسی بی فرهنگ به دنیا نمیاد بی فرهنگمون کردن ، مگه کسی آموزش داده که الان توقع فرهنگ داره ، ایستادن در مقابل پدیده های اینچنینی نیازمند روحیه جمعی و دید گروهی آدمهای جامعه است وقتی تو کشور ما هیچ فعایلت گروهی مجاز نیست هیچ سندیکایی اجازه فعالیت نداره هیچ NGOها فعال نیستند، حزب و فعالیت حزبی برچیده شده دیگه انسانهای این جامعه اصلاً قادر نیستند جمعی فکر کنند و همبستگی داشته باشند و خودشون و برای منافع جمع محدود کنند ، مردم ما در حال حاضر فقط به فکر منافع شخصی اند هر کسی کلاهش را گرفته که باد آنرا نبرد ، در چنین ملتی هیچ طرح و برنامه ای به سرانجام صد درصد نخواهد رسید برای اینکه این مردم سختی و محدودیت بودن و باید نباید را در راستای منافع بلند مدت گروهی بر نمی تابند و به این نقطه تمایز انسانها با سایر مخلوقات بی توجهند ، نتیجش می شه عدم موفقیت طرح های اقتصادی نابودیه منابع طبیعی عدم اطمینان به یکدیگر و مسایل پیچیده اجتماعی عدم توفیق ورزشهای گروهی در مسابقات بین المللی و رفتن شادی از بین مردم آیا کسی به فکر تقویت روحیه همکاری و جمع نگری و آموزش این امر از دوران ابتدایی و حتی قبل از اون بوده است ؟؟؟
آریا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
احسنت آقا میثم
تاريخ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
كم آبي يا بي آبي يا خشكسالي...هر چه باشد. ما با يك مشكل جدي مواجه ايم.
مديريت صحيح و علمي منابع موجود.ما به طور طبيعي از جمله مناطق كم آب جهان هستيم لاجرم كم چاره است اين. اما واقعا مسئله مديريت درست آنچه كه داريم مسبب مشكل و بحران آب است. ما از داشته هامان و از سرمايه ملي خرج كرده ايم براي اينكه وضعيت را حفظ كنيم. سعي نشده است و يا بسيار كم سعي شده كه به روش هاي علمي روي آوريم. كشاورزي پرمصرف و كم بازده،آب ارزان و تقربياً مجاني...آب بايد به قيمت آزاد و با نرخ تمام شده عرضه شود. البته شرايط كشور از لحاظ اقتصادي نيز بايد به سمت ايجاد رابطه با جهان خارج و عادي سازي وضعيت كشور پيش رود.
- كشاورزي بايد مكانيزه،علمي و با تناسب بين مصرف آب و ميزان توليد همراه شود.....
-
امير
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
موافق نظر رضا هستم
مديريت علمي و درست وجود نداشته ،
نظارت بر برداشت از آب زيرزميني نيست.
300 هزار حلقه چاه غير مجاز در كشور وجود داره،
حدود 10 ميليارد مترمكعب سالانه اضاف بر ظرفيت سفره ها داره برداشت ميشه. اينه كه ما الان هنوز آبي داري
م غير عاديه
قطعا با اينگونه مديريت منابع بايد آب نداشته باشيم .
لطفا بي تدبيري و برخورد ناعالمانه با منابع طبيعي رو گردن مصرف كننده و كشاورز تنها نيندازيد.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
در نظرات به همه چی اشاره شد جز تناقض سیاستها. آخه وقتی سیاست افزایش جمعیت اعلام میشه مشکلی وجود نداره دیگه.مردم کدوم رو باور کنند این هشدارهای کم آبی یا اصرار به افزایش جمعیت؟ آب که نباشه چه جوری زندگی کنند؟ کشاورزی و بهداشت و خیلی از صنایع و محیط زیست وابسته به آبه.تو همه سیاستها این تناقضها هست و دلیل جدی نگرفتن مردمه.چرا نظراتم منتشر نمیشه فرارو؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون نان که نداریم بخوریم آب هم روش
عرفان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
طبق آمار، حدود 93 درصد آب در بخش كشاورزي و 7 درصد در بخش خانگي مصرف مي شود. با توجه به مصرف بالا در بخش كشاورزي دولت بايد با مكانيزه و مدرن كردن صنعت كشاورزي مصرف را به حداقل برساند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
بیشترین مصرف کننده و هدر دهنده آب در تهران ، “شهرداری تهران” است . ؛
ساخت دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس در غرب تهران روزانه میلیونها لیتر آب را تبخیر می کند و به هدر می دهد.
کاشت چمن در اطراف بزرگراهها ، پارکها که برای زنده نگاه داشتن این چمن ها مجبورا روزانه میلیونها لیتر آب مصرف کنند که اکثر آن تبخیر شده و از دست می رود .
شهرداری تهران باید بجای چمن از کاشت درخت استفاده کند که یک صدم چمن نیاز به آب دارد و اکسیژن هم تولید کرده و در رفع آلودگی هوای شهر هم مفید است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون رسانه ها بطور جد روي بي آبي و کم مصرف کردن مانور ندادن مثلا همين سايت هاي خبري از بي آبي به عنوان يک خبر هيجان انگيز و تفريحي استفاده ميکنند !!!بايد در سطح شهر تهران تابلو هاي زيادي زده شود بنر زده شود با پر مصرف ها بشدت برخورد شود
ناشناس
SINGAPORE
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون بدبختانه ما گمان می کنیم تأمین آب به عهده دولت است و مشکل بی آبی هم مشکل دولت است که بالاخره به گونه ای باید آن را حل کند ولی ما وظیفه ای نداریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اکثریت و شاید 100% متولی امور آب دولت است . در خیلی از کشورهای دنیا سال زراعی دارند و روی منابع آب برنامه ریزی می کنند . جالبه که اعلام می شود تنها 5 % ذخایر آب کل کشور برای شرب و بهداشت استفاده می شود و سهم عمده ای از آن صرف آبیاری غرقابی شده و در نهایت تبخیر می شود . حالا مسئولین جواب بدهند : مردم کجای این سوء مدیریت هستند ؟
سعيد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به طور مشخص، كشور ما از مشكلات پايه اي در زمينه الگوي مصرف آب، به ويژه در بخش كشاورزي، رنج مي برد. تا وقتي كه مسئولين اين بخش با افتخار از افزايش عملكرد در هكتار محصولات توليدي اين بخش ياد مي كنند، اين موضوع به معناي اين است كه ميزان محصول در واحد سطح و نه يزان مصرف آب، بالاترين اهميت را دارد. عملكرد در هكتار شاخصي مختص كشورهاي پر آب و كوچك است كه مهمترين محدوديتشان زمين كشاورزي است و نه آب.
در بخش آب شرب نيز بايستي موضوع به صورت اساسي و با جداسازي شبكه آب شرب از مصارف بهداشتي و تكميل شبكه فاضلاب جهت بازگشت دوباره آب به چرخه مصارف بهداشتي پيگيري شود كه همه اين موارد كارهايي بلند مدت است و در كوتاه مدت و در كشوري كه درگير تحريم و مسئله هسته اي است، رخ نخواهد داد.
همشهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اولا اعلام دقيقه 90 تمام شدن اب بيشتر مديريت متوليان را زيرسوال ميبره تامصرف كنندگان رابنظرميرسداين بزرگ نمايي كردن به درست موضوع حداقل بايد ازسه سال قبل صورت ميگرفته كه نگرفته پس خيلي انگشت اتهام به مردم نشان ندهيد. دوما مردم بي اعتمادن هربجراني درذهن مردم به منزله بهانه اي براي گران كردن آن موضوع است نه بمنزله وخامت اوضاع /غم انگيزه كه مردم با شيلنگ اب درب منازل را جاروميكنن الان فرصت فرهنكسازي نيست بايد ضربتي عمل بشه بجاي گراني اب اين نوع پديده هاي ماشين شوري و.... جريمه سنگين لازم داره و هزاران راه ديگره كه قطعات مسئولين ميدانند!!!
يغما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
تو نظرات مربوط به كم آبى هـم فرارو سانسور مى كنى !!!
يا خود خدا ..
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
با سلام
سازمان هواشناسی اعلام کرده میزان بارش متوسط در کشور طی پارسال نسبت به دراز مدت فقط 10 درصد،درسته فقط 10% کاهش داشته است.
یعنی ما خشک سالی نداریم بلکه کاهش بارش آنهم فقط 10 % بوده است. سوال من این است عامل خشک شدن رودخانه ها و دریاچه ها چیست؟

محاسبه زیر می تواند جواب علمی برای بحران آب در کشورمان باشد:

طبق آمار های جهانی و داخلی در ایران حدود 120 میلیون تن محصول کشاورزی تولید می شود که ابتدای انقلاب 25 میلیون تن بود.
برای تولید هر کیلوگرم محصولات باغی و زراعی به طور متوسط 1500کیلوگرم (1.5 متر مکعب) آب مصرف می شود. با این حساب میزان آب مصرفی در بخش کشاورزی حدود 180 میلیارد متر مکعب می شود

کل آب شیرین قابل استحصال کشور 150 میلیارد متر مکعب است.( آمار وزارت کشاورزی و دیگر مراجع)
با این حساب سالانه حدود 30 میلیارد متر مکعب از سفره ها و دریاچه ها مصرف کرده ایم. 30 میلیارد متر مکعب 150 برابر سد کرج و برابر کل آب دریاچه ارومیه است.

حالا می توان پی برد کرد که اضافه برداشت 30 میلیارد متر مکعب طی 15-20 سال اخیر چه بلایی سر دریاچه ها و مخازن زیر زمینی و منابع آب کشور آورده است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
با این حساب کتابهای شما که تا حالا باید چند باره کل کشور خشک می‌شد!!! منابع آب کشاورزی مجزا از آب شهری است و اگر چرخه تولید کشاورزی به چرخه تولید صنعتی و مصارف خانگی تغییر کند، اکوسیستم بیشتر تهدید خواهد شد؛ چون ما به ازای آب مصرفی پوشش گیاهی توسعه نیافته تا شرایط برای بارش‌های بعدی فراهم باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون جمعیت باید 150 میلیون بشه
همشهري
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ناشناس گل گفتي كلي خنديديم واقعا خوب گفتي مرسيييييييييييييييييييي
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
عالی بود
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
برخلاف مطالب گفته شده در رابطه با تمام شدن آب سدها که حدود 1 ماه هست صحبت می شود ولی قطع آب پر مصرف ها ظاهرا هفته قبل انجام شده است. از طرف دیگر هیچ گونه جیره بندی اعمال نشده است که با کم آبی مطرح شده مغایرت دارد (مگر آنکه دولتمردان منتظر اتمام آب و بحران واقعی باشند). با توجه به بی اعتمادی مردم می بایست خیلی زودتر بحث جیره بندی شروع می شد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
غذا که نداریم آبم نداشته باشیم شاید تکلیفمان روشن شود!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
مرگ بر آمریکا؟!!!!
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
امریکا به شما گفت یک رئیس جمهور بیسواد و وزیر و مدیر بیسواد و دزد را انتخاب کنی ؟
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون عمق فاجعه برای مردم (یعنی اکثریت و قاطبه‌ی مردم) روشن نشده است. یک راه بسیار موثر برنامه‌سازی‌های هدفمند توسط صداوسیما و پخش آن در ساعات پربیننده است. کار جدی صداوسیما بسیار می‌تواند اثرگذار باشد.
خرم ابادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
طرف داره اپارتمان می سازه زیر زمینش خورده به یه لایه اب بیست وچهار ساعته داره چهار اینچ ابو پمپ میکنه تو جوب اب فاصله پروژه با سه اداره ونهاد مربوطه .شهرداری منطقه امور اب منطقه شورای شهر. به پانصد متر نمیرسه خدا وکلی به جورایی انگار همه رو سحر کرده تو این یکسال انگار نه انگار حالاا شما از صرفه جویی بگید. این اتفاق در یکی از اصلی تزین خیابونای خرم اباد هنوز هم ادامه داره اقایون اگه دوست دارن برن ببینند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
فرارو لطفاً اين مورد رو پيگيري كنيد. به نظر بسيار مهم مياد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
حالا بچه بیاریم یا کم ابی رو جدی بگیری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
یک دلیل هم که من زیاد میشنوم این هست که هشدارهای کم آبی جدی گرفته نمیشه چون دولتها رویه صادقانه ای با افکار عمومی نداشتن و به باور عامه "اینم از اون دروغاست"!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
لازمه صرفه جویی ومصرف بهینه اب استفاده از تجهیزاتی که باتکنولوژی روز که به همین منظور تولید شده وهم اکنون در کشورهایی که بعضآ مشکل اب ندارن سالهاست درحال استفاده است شامل :شیرالات چشمی-زمانی -اهرمی- با قابلیت میکس هوا واب و همچنین سیستم های تصفیه پک لذا بجای اینکه مسئولین طبق معمول همه مشکلات ناشی از عدم دور اندیشی و مدیریت خود را گردن مردم بیا ندازند برنامه ریزی لازم جهت اصلاح ساختار وروشها هم از نظر ورود تکنولوژِی روز اموزش از مقطع مهد کودک انجام اجرایی نمایند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
تا زمانی که تعرفه آب ارزش اقتصادی و ذاتی آب را شامل نشه عملاً هیچ اتفاقی در خصوص کاهش مصرف رخ نخواهد داد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
آقای محترم آب نداریم چرا اینقدر تراکم میفروشید
که باعث مهاجرت بیشتر به شهرهای بزرگ میشود درآمد زائی برای خودتان ایجاد میکنید ملت هزینه اش را پرداخت کنند همین شب عید آب بها را افزایش دادید چرا ...........؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به گفته آمارگرهای دولتی ، هر سال 700 تا 800 هزار مهاجر ساکن تهران می شوند و طبق معمول پیدا کنید پرتغال فروش را !!!!!!!!!!!!
خسته از اينجا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به نظر من دليلش اينكه تا حالا بصورت جدي براي مصرف آب ياحامل هاي انرژي هيچ فرهنگ سازي نشده.
فرهنگ بنيان يك ملته. كه متاسفانه تو كشور ما هيچ توجه بهش نميشه.
با اجازه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
سایت محترم فرارو در تاریخ 16 شهریور 1393 تحت عنوان "
صادرات و واردات پنهان آب در ایران " از قول آقای محمدحسین کریمی‌پور، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی اتاق بازرگانی ایران نوشته : «با توجه به میزان آب مورد نیاز برای برخی محصولات کشاورزی از جمله گندم، کشت و تولید این کالاها در کشور مقرون به‌صرفه نیست.»
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
مملکتی خرید تضمینی گندم از کشاورز بدبختشو 740ت اعلام و در همان سال گندم 1000ت وارد می کنه بهتر از این نمی شه دیگه
ناشناس
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به خاطر اینکه ایرانی ها اصولا از بقیه توقع دارند....میدونیم آب کمه و بهم دیگه میگیم صرفه جویی کنید ولی به عمل که برسه از بقیه انتظار داریم...عملمون از حرفامون فاصله داره!
معلم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون صدا وسیما رسانه ها ومخابرات فقط پول مشناسند روزی چند تا پیامک از همراه اول وغیره چه اندازه تبلیغ از تلویزیون میلی پخش میشود فقط برای پول اما برای این جور مسایل هیچ کی اقدام نمی کند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
اسم اين بي كفايتي ها سوء مديريت است يا ناداني يا خيانت؟
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
همین الان همه ما که داریم نظر می گذاریم هم جدی نگرفتیم واقعا باور نداریم اب ته کشیده
بارانی
UNITED STATES
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
شهر ما (کرمان)مشکل آب نداره!!
ماموران شهرداری و اداره پارکها می دانند!!
مثلا پارک محله ما
از صبح ساعت 7 تا 9 شب یک لوله 1 اینچ مشغول آبیاری می باشد.
شب هنگام هم تا صبح شیراب باز است تا بچه ها بازی کنند
صدها بار هم گفتیم ولی میگویند ما ماموریم آبیاری کنیم
وقتی مقامات شهرداری اهمیت نمیدهند چرا مردم معمولی اهمیت بدهند؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
واقعا بعضی نظرات مبنی بر افزایش قیمت آب جهت کاهش مصرف عجیبه؟ آخه مگه دولت آبو تولید میکنه که بخواهد به هر قیمتی انو بفروشه؟ من مطمئنم هزینه تصفیه و انتقال آب بطور کامل رو قبض کشیده می‌شود و هزینه آن از مصرف کننده دریافت می‌شود لذا افزایش قیمت آب کار جالبی نخواهد بود. آب مال کسی نیست که بخواهد برای اون نرخ تعیین کنه. در ثانی مگه افزایش چند برابری قیمت بنزین که اتفاقا یکی از توجیهاتشم کاهش مصرف بود، سبب کاهش مصرف شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون اعتماد در این مملکت وجود نداره ما به صداقت این موضوع اعتماد نداریم . اگر کم آبی هست پس صادرات آب چیست؟
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چرا صرفه چویی کنیم؟
فقط 2 درصد آب کشور به آب شرب اختصاص داره و این در حالی است که 92 درصد در بخش کشاورزی مصرف می شود و بهتر است فکری به حال آن بخش کنند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
وقتی به جای درسهای میهن دوستی در کتابهای درسی کلوخ مالیدن آدمهای ۲۰۰۰ سال پیش رو آموزش میدیم و میخوایم با روشهای قرون وسطایی مملکت رو اداره کنیم،‌ همینه و باید در انتظار نابودی ایران عزیز باشیم. شاید اینجوری کمتر حرص بخوریم.

هزاران حمله به این کشور نتونست اونو از پای دربیاره و حالا ما خودمون داریم نابودش میکنیم.
lمحمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
به خیال خودشون میان با ابیاری قطره ای بخش کشاورزی صرفه حویی میکنن در صورتی که فقط سطح زیر کشتو بالا میبرن مثلا با یه چاه اب ۲۰ هکتار ابیاری قرقابی انجام میشد با ابیازی تحت قشار ۴۰ هکتارو زیر کشت میبرن در صورتی که ابیاری قطرهای برای کمتر برداشت کردن ابهای زیر زمینیه نه افزایش زمینهای زیر کشت
عزيزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
والا كه فرهنگ سازي خيلي چيز مهميه، طرف اون ور دنيا براي كمك به افراد مبتلا به نوعي بيماري مفصلي يه كمپين راه ميندازه كه مردم يا مبلغ صد دلار كمك كنن يا يه سطل آب يخ روي خودشون خالي كنن ، كه در واقع هدفشون جمع كردن اون پوله چرا كه ملتشون بجاي دور ريختن آب مبلغ درخواستي رو ميپردازن، اين طرف توي كشور ما يه سري به اصطلاح هنرمند و ورزشكار زن و مرد ميشينن روبه روي دوربين و فقط بخاطر اينكه پُز روشنفكري بدن يه سطل آب يخ خالي ميكنن روي خودشون كه بگن اهل كار خير و انسان دوستي هستن!!! و فيلمشو ميذارن توي صد تا شبكه اجتماعي تا لايك بشن، حالا شما حساب كنين توي اين جنبش كذايي چقدر آب حيف و ميل ميشه!!!به خدا قسم كه اسراف، اسرافه چه يه قطره چه يه سطل ! هيچكدوم از اين افراد هم فكر نميكنن كه كاري كه انجام ميدن چقدر ميتونه روي ساير اقشار مردم اثر بذاره. در حاليكه جلوي همون دوربين ميتونن بجاي خالي كردن آب روي خودشون بگن : مردم عزيز براي تشكر از خداوند و به احترام نعمت بي بديل آب و به دليل شرايط كم آبي كه الان در كشور حاكمه من يه كمك صد دلاري به اين كمپين ميكنم و آب رو دور نميريزم. اين يك سطل آب مثلا معادل بيست بطري يك ليتريه كه ميتونه عطش چند نفر تشنه رو از بين ببره ، پس من هنرمند من ورزشكار من سياستمدار به نام انسان دوستي اين آب رو هدر نميدم چون هموطنم رو دوست دارم ؛ اينكار باعث احترام و گسترش فرهنگ استفاده درست از منابع آب ميشه ولي عزيزان هنرمند و ورزشكار نما كلي آب هدر ميدن و حسابي احساس هنر و فرهيختگي و مردانگي هم ميكنن كه چقدر انساندوستند؛ صداي هيچ اعتراضي از هيچ مسئولي هم درنمياد كه بابا جمع كنين اين ادا و اصولا رو !!!خب معلومه كه فرهنگ با اينجور برنامه ها عكس جواب ميده و مردم كم آبي رو جدي نميگيرن
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
با سلام
به نظر اینجانب تا کسی تشنه نباشد نمی تواند تشنگی را درک کند. بنده پیشنهاد دارم همانند مانور مقابله با زلزله، مانور مقابله با کم آبی در استانهایی که با این بحرام مواجه هستند به مرحله اجرا در آید. هفته ای از ماههای پر مصرف آب، هفته استفاده بهینه از آب نامگذاری شده و از طریق ارایه آموزش های کاربردی، زندگی در شرایط کم آبی بصورت عملی به مردم آموزش داده شود. معتقدم اگر فرهنگ سازی شود و ابزار لازم در اختیار مصرف کنندگان قرار داده شود مصرف بهینه آب و عبور از این بحران راحتتر خواهد بود. باید بدانیم این یک ضرورت است نه انتخاب. متشکرم که نظرم رو منتشر میکنید.
ناشناس
UNITED STATES
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
یک کلمه دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ دروغ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
خوبه تو چیزای منفی جزو نفرات برتریم
گرانترین سیستم فیلترینگ اینترنت در دنیا
بیشترین مصرف آب آشامیدنی
بیشترین تولید آلاینده
کمترین میزان ورزش همگانی
کمترین میزان مطالعه
تعداد بی سواد یا کم سواد موجود در جامعه
فقر فرهنگی
کمترین نرخ انتشار روزنامه
کمترین اعتبار پاسپورت
بیشترین محرومیتهای جهانی
خوبه دیگه تو همه اینا جزو 10 کشور اولیم
fatemeh az alman
GERMANY
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
agha ya khanumi ke goftan hamechiz ro be hamechiz rabt nadim va urupa gharghe fesade man khodam az bachegi tu urupa bozorg shodam benazaram az iraniha imaneshun behtare shayad hejab nadashte bashan albate man khodam bahejabam vali inha tori bozorg shodan ke dast be kare khalaf nemizanan chera mojazate ghatl tu iran be dar avikhtane ama tu urapa faghat chand sal zendane chon az in karha ya nemkonan ya kheyli kam mikonan chera iraniha enghad durugh migan ama urupayi ha durrugh nemigan ? chera hamechizeshun bejast hata khoda bishtar dusteshun dare tahala nadidam shabe christmaseshun barf nabare in bekhatere ine ke khoda dusteshun dare vali tu iran enghad mardom gonah mikonan ke be chesheshun nemiad va barashun kamelan mamulie man nemigam ma badim ama agar shoma kheyli khub behesh fek konid hadaghalesh ineke 10% in moshkelat male hamine
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون صدا و سیما میگه اینجا همه چی آرومه
ما در بهتر کشور دنیا هستیم مملکت گل و بلبل است و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
تا وقتی که عزم جدی از سمت دولت برای حل بحران آب وجود ندارد وضعیت آب هر روز بدتر از این خواهد بود.
با سر زدن به دشت های پرآب سالهای قبل می بینیم که چا ه های غیر مجاز که با آگاهی شرکت آب و فاضلاب آب های زیر زمینی را از دل زمین بیرون کشیده و بر اثر کاهش شدید بارندگی و خشکسالی دراز مدت سفره های زیر زمینی در حال نابودیست.
به دلیل افزایش میانگین دمای کشور سرعت تبخیر آبهای سرزمینی افزایش پیدا کرده.
متاسفانه کشاورزی های سنتی بزرگترین معضل آب است. مثلا در آبیاری یک هکتار باغ انگور به سبک سنتی تقریبا آبی معادل آبیاری 10 هکتار مورد مصرف قرار میگیرد واین نشان از فاجعه است.
تنها راه نجات و خروج از این وضعیت کنترل مصرف و بهبود و تغییر سیستم آبیاری است. در مصارف شهری نیز باید هر چه زودتر طرح جداسازی آب برای نوشیدن و مصارف بهداشتی انجام پذیرد. اولویت مصرف بودجه های مصوب استانها در امر آب قرار گیرد .
وقت بسیار محدود است.
وقت بسیار محدود است.
وقت بسیار محدود است.
در کنار اینها باید دستهایمان را به آسمان بلند کنیم و از خداوند مهربان طلب بارش رحمتهایش را داشته باشیم
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
تا چند وقت دیگه مجبور میشیم آب دهنمون رو جمع کنیم و قورت بدیم ...!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
از یس که کفر و دروغ و فساد تو این سرزمین بیداد میکنه خدا قهرش اومده.
لطفا چاپ کن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
چون کشور قانون و مدیریت اجرایی ندارد. فقط باجگیری بلدند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
برای اینکه دروغ تمومی بنیان زندگی مون شده.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
ما که چابکسر و گردنه حیران دو دستگاه ویلای فسقلی داریم هر دو هم الحمدالله چاه و پمپ و تانکر دارند

اما خدایش باحال میشه برویم بیاییم مثل فیلم های آمریکایی شهر ساکت و جنگ زده و بحرانی شده و باد گرد و خاک و بوته های کنده شده را این سو و آنسو می برد

خیلی باحال میشه !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
خدا اول ظرفيت بده به همه.
ناشناس
SINGAPORE
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
صدا و سیما باید با برد و نفوذی که داره خیلی قوی تر از اینا کارکنه. اما چرا این کارو نمیکنه؟ میخواد آب تموم شه و اونو گردن روحانی بندازه و بگه حاح حسن مدیریت نداره. به همین سادگی
asad
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
سلام خبر بی آبی برای ما مثل خبر زلزله در نقاط دیگر است فکر میکنیم مرگ برای همسایه است متاسفانه ما تا لحظه اخر هیچ چیزی را جدی نمیگیریم کار فرهنگی هم نمیشه هروقت ما بین خطوط رانندگی کنیم شاید بی آبی را جدی بگیریم و رعایت کنیم ببخشید در مثل مناقشه نیست این ضربالمثل ایرانی است که میگه: به شتر میگن چرا شاشت پسه ؟ میگه چیم مثه همه کسه ؟! باز هم عذرخواهی میکنم
amir
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
agar ab nist chra bazham trakom miforoshid.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
من بحران آب رو جدی گرفتم در تمام مصارف اب هم در خانه وبیرون رعایت می کنم ولی آیا با یک گل بهار میشه متاسفانه تر وخشک با هم میسوزند ولی برای مردم بی فرهنگ اسراف کار دعا می کنم و از خدا میخوام با اینکه اکثر مردم شایدجاهل باشند به اون اقلیت خوب رحم کند .
ناشناس
NETHERLANDS
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
90 درصد آب مملکت داره پای کشاورزی غیر اصولی حرام میشه. اون 10 درصد هرچه هم رعایت بشه باز هم جلوی فاجعه رو نمیتونه بگیره.
اون روزی که در کشور خشک ما جشن خودکفایی تولید گندم گرفتن حضرات باید فکرش رو میکردن! اینها بودن که ممکلت رو به بی ابی کشیدند واقعا سزاوار محاکمه و بدترین مجازاتها هستند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
تا دو هفته دیگه فکر کنم ارومیه کاملا خشک بشه...
هم وطن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
اگر بي ابي راست است جريمه كردن سود بردن هدف دولت نيست از بسيج كمك بگيرد هي به دولت تكرار ميكند دستور پر كردن چاه هاي غير مجاز را صادر كند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
کم آبی رو که باور داریم ولی ناتوانی دولت در رفع بحران رو باور نداریم. بالاخره یک طرحی میریزن و مشکل رو رفع رجوع می کنند.
حداقل اینه که مثل 10 12 سال پیش آب رو جیره بندی می کنند. پس تا وقتی که جیره بندی نکرده اند یعنی مشکل قابل حله
البته ما هم نباید اسراف کار باشیم
چه آب زیاد باشه چه کم!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
روایتی از ائمه داریم که دروغگویی حاکمان باعث قحطی می شود! قضاوت با من و شما؟
حسین جعفری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
ما چه چیزی را جدی می گیریم؟
به قول آقای زیبا کلام در کشور ما تا موضوعی وجه سیاسی،ایدئولوژیک یا امنیتی نداشته باشد مورد توجه جدی قرار نمی گیرد.وقتی انسان که موضوع اصلی جامعه است فراموش شده طبعا فضای زندگی او که محیط زیست است نیز اهمیتی ندارد.حال اگر مٍثلا گفته شود فلا نویسنده در مورد فلان چیز فلان مطلب را گفته کشور را تا مرز فروپاشی پیش می برند.
آب،هوا،محیط زیست و...همه و همه جزو امور مربوط به حاکمیت است و مردم قطع یقین در صورت سیاستگزاری درست تمکین می کنند.بایست برنامه ریزی درست کرد و مردم را در مسیر درست قرار داد.بنده معتقدم ما مسیر توسعه را اشتباه رفته ایم و در صورت ادامه این روند روزهای سختی در پیش داریم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
وقتی شهرداری تهران شهر تهران رو از شهرهای شمال هم سرسبز تر کرده انتظار دارین مردم صرفه جویی کنن چه نیازی هست که کل شهر چمن کاری بشه و در صورتی که همه میدونن که چمن بیشترین آب رو برای سرسبزی نیاز داره
دلسوز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
مشکل ما سوء مدیریت است کشورهایی با آب به مراتب کمتراز این نه تنها بی آبی تهدیدشون نمی کنه بلکه محصول کشاورزی هم تولید و هم صادر می کنند فقط مسئولین محترم اگه مردم و مملکت مارو هم مهم و درخور توجه بدونن و برای روش های جدید آبیاری پول خرج کنن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
دولت باید تعرقه مصرف اب شرب رو بالا و بالا تر ببره،تا من شهروند حشاب کار دستم بیاد
تا با اب شرب گلها رو اب ندم
تا با اب شرب ماشین نشورم
تا با اب شرب استخر و پر نکنم
تا با اب شرب پارکینگ و نشورم
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
انصافا اقای روحانی به وعده ای که در مورد دریاچه ارومیه داده بود کاملا عمل کرد و آنرا صدرصد خشکاند
مچکریم روحانی
کارمند دانشگاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
اعضای خا نواده ما 5نفر است ودر ماه بین 8تا 12 متر مربع آب طی سال گذشته مصرف کرده ایم در اصل ما صر فه جوئی نمی کنیم در ست مصرف می کنیم بخشی از کار هائی که انجام می دهیم به شرح ذیل می با شد 1- هنگام شستشوی دستها در دستشوئی ابتدا با کمی آب دست را خیس می کنیم وشیر را می بندیم صا بون ما یع را حد اقل 30 ثانیه کف می کنیم وسپس 30 ثانیه با آب با فشار کم تا متوسط دست را می شوئیم
2- هنگام شستشوی سبزی آب را در سینگ جمع می کنیم وداخل بطری های آب معدنی می ریزیم تا در آبیاری گلدانها وشستشوی کف پار کینگ از آن استفاده کنیم
3- ظرفها را برای شستشو از بزرگتر به کوچک در سینگ می چینیم وابتدا قاشقها وظروف کوچک را کف مالی می کنیم وانها را آب می کشیم وبد ینوسیله ظروف بزرگ را بدون هدر دادن آب خیس می کنیم 4- در حمام از تشت برای جمع آوری آب استفاده کرده ودر انتها از دوش استفاده می کنیم و....
ایران بانو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون مدتهاست در هیچ موردی با هم همدلی نداریم. سالهای جنگ رو بخاطر بیاورید. چطور مردم از همه چی شون می گذشتند برای همدیگر و برای رسیدن به هدف اما حالا نه
این فرهنگ رو همه با هم درست کردیم! بی اعتنایی به همه چیز! نه فقط کم آبی. مگر این بنزین ها و هوای آلوده حساسیت ش کمتر از بی آبی ست یا آسیب های پارازیت...اما در همه این موارد ما صرفا ترحیج میدهیم هیچ کار نکنیم
صالح
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون تنها 5 درصد آب مصرفی در بخش خانگی هست و ما هر چقدر هم که جدی بگیریم نیاز است بخش صنعت و کشاورزی جدی بگیرند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
شکاف دولت و ملت. بی اعتمادی. بی خردی مردم. فرار حکومت از بحران. ترس حکومت از اتخاذ تصمیمات دشوار.
بهمن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
یکی از دوستام تو استرالیا برای اینکه بتونه یه خونه بسازه مجبور شده تو ماه های بارونی سال، آب بارونو تو یه منبع جمع آوری و نگه داری کنه تا بتونه خونشو بسازه. شنیدم برای ساخت و ساز فقط مجاز به استفاده از آب بارون هستند.
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
اولاً این مشکل رو ما بوجود نیاوردیم از وقتی که دولتها شروع به صادرات آب کردن این مشکل بوجود اومد درواقع بی آبی امروز تهران از بی فکری و بی تدبیری آقایون نشأت میگیره نه مصرف مردم چراکه مردم که مصرفشون از اون چیزی که بوده بیشتر نشده که یه خونه 50 متری با 3 یا 4 نفر ساکن که بیشتر از نیازشون استفاده نمیکنن
دوماً وقتی مترو میزدین باید به فکر منابع زیرزمینی هم می بودین که این چشمه های خودجوش رو کور نکنین
سوماً هم میدونم که باز فرارو نظرات منو چاپ نمیکنه
احمد جوان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون صرفه جویی در بخش شرب و خانگی هیچ تاثیری در جبران کم آبی ندارد در مقایسه با آبی که به دلیل فرسوده بودن خطوط هرز میرود و یا آبی که در بخش کشاورزی هدر میرود پس بهتر است دولت عزیز به جای برای دو موضوع اشاره شده هرچه سرعتر راه حل بیندیشد و بودجه تخصیص دهد جدا سازی آب خام و آب شرب هم باید در دستور کار قرارگیرد حالا من یک سوال از شما دارم: چرا هیچ وقت به موضوع ازدیاد سرطانی وار آپارتمان در تهران نمیپردازید ایا با وجود کمبود منابع شهر تهران اینهمه ساخت و ساز لازم است چه کسانی در پشت این ماجرا قرار دارند لطفا جهت تنویر افکار عمومی به این موضوعات هم بپردازید
محمد امین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
همه کامنتها رو خوندم و به این نتیجه رسیدم که هم مردم میدونن مشکل کم آبی دارن و هم دولت کاملا" مطلع بوده و هست . اما تعجب میکنم که هیچکس دنیال حل مشکل نیست و فقط نظاره گر صحنه تبخیر و از دست دادن آب هستند . جالبه ! نه ؟ روحیه توجه به منافع ملی و عشق به هموطنان در بین ملت باید تقویت شود .
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
بی فرهنگی در همه زمینه ها مخصوصا مصرف صحیح فقط داریم به گذشته و فرهنگ چند هزار سالمون افتخار میکنیم و تمدن آیندمون رو نابود میکنیم ...خدا به داد ایران برسه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون برای هیچکس دیگر مهم نیست...انقدر همه درگیر خودشونن که هیچ فرد و اینده ای برای این مردم اهمیت ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
باید فرهنگ سازی کرد که تحت هر شرایطی درست مصرف کنیم وگرنه مثل بنزین میشه که با لیتری هزار تومن هم ترافیک ماشینها پلیس رو مجبور می کنه که هی پیام بدن که از مسافرت زود برگردید که جاده ها شلوغه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
فرارو تو که نظر منتشر نمیکنی چرا نظر میخوای ؟!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
مملکت مدیریت ندارد ، زیر ساخت ندارد

خدا رو شکر که زلزله نمیاد وگرنه بدبخت میشیم

دیگه هیچی گیرمون نمیاد حتی نون خشک
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
خدا ازت نگذره فرارو که حتی در مورد این مسئله که هیچ مورد سیاسی و یا توهین به نظام !! هم در ان نیست نظرات درست را سانسور میکنی و نمیگذاری بحث منجر به آگاهی بشه و فقط در پی دور کردن اذهان از اصل ماجرایی!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون کسانی که به منابع آبی دست درازی می کنند ، آدم های معمولی نبوده و از خلافکاران یقه سفیدند
آنها اگر از مردم بودند ، هیچوقت این کار را نمی کردند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
ملت ايران مصرف گرا هستند، چون ياد نگرفتند از امكاناتي كه دارند بهينه استفاده كنند. مصرف آب هم در همين راستا هستش، خلاصه اينكه بلد نيستيم و نميخواهيم ياد بگيريم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
تیتر زدید تو خبرها که 95 درصد آب کشور در بخش کشاورزی استفاده میشه، اسراف مردم به کنار، مسئولین چطور 95 درصد آبو هدر دادن! حالا گیر دادن به مردم.مسئولین مقصرن. مردم هم جای خود.از دست مدیران بی کفایت به ستوه اومدیم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
چون 93 درصد آب داره در کشاورزی هدر می رود اونوقت چسبیدن به 1 درصد شرب.
وقتی کارخانه فولاد را به جای کنار سواحل جنوب می بریم اصفهان و یزد و چهارمحال و وقتی کشاورزی ما سنتی هست و نمی رویم به سمت قطره ای کردن کشاورزی و باغداری و وقتی بیش از 1 میلیون چاه آب کشاورزی غیرمجاز در کشور داریم و هیچکس نمی رود آنها را پلمپ کند ... آقایان گیر دادند به مختصر آب شرب... بروید اول آن مسائل را حل کنید و گرنه آب شرب که مقدار ناچیزی هست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
والله تو خونه ما هم خیلی آب مصرف میکنن !هر چی بهشون فحش میدم و تذکر میدم حالیشون نمیشه و میگن مگه پولش رو تو میدی ? به تو ربطی نداره ،،،، ای کاش از دست این احمق ها نجات پیدا کنم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
وقتی چیزای دیگه برامون مهم نیست
حیاتی ترین چیزی که نیازمون هم هست مهم نیست
کلا ادم های تنبلی هستیم و تحت هر شرایطی صدامون در نمیاد تا وقتی قحطی یا سیل و زلزله پیش بیاد میشیم داعش کله هم رو میکنیم!
سامان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
عمده ترین بخش مصرف در ایران کشاورزی ست در حالی که در رسانه ها بیشتر بر روی مصرف آب شهری تمرکز شده و می شود..مصرف هشتاد درصدی آب در کشاورزی سفره های زیر زمینی را در کشاورزی که میانگین بارندگیش یک سوم دنیاست کاهش داده، به اینها 75 هزار حلقه چاه غیر مجاز هم اضافه کنید...تا زمانی که برای بخش کشاورزی فکر نشود اتفاقی در بحران آب نمی افتد..در بخش آب شهری مشکل ارزان فروشی آب و سیستم انتقال آب قدیمی و هدرده است..باید صرفه جویی در مصرف آب به قانون تبدیل شود..
قاسم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
عمده اش بخاطر مدیریت بد است . کاهش مصرف فرهنگ سازی می خواهد مثلا چرا صدا و سیما در یک برنامه مذهبی شیوه صحیح غسل و پاک کردن نجاست رو یاد آوری نمی کنین و جسبیدین به حجاب . تا حالا دقت کرده اید که خانواده های مذهبی و مقید به نجس و پاکی پر مصرف ترند . چرا مراجع اینگونه مسائل رو ساده تر نمی کنن تا مثلا بخاطر یک قطره خون چسبیده به پای خیس مجبور نباشی کل فرشات رو آب بکشی و ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
شاید چون معنی بی آبی را نمی دانیم! شا اینکه شاید تجربه بی آبی را نداشته ایم!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
در اینکه ما به لحاظ فکری نه تنها در مقوله آب بلکه در بسیاری از زمینه ها مشکل اساسی داریم حرفی نیست اما حاکمیت جامعه وظایفی دارد که به دلیل فساد بوروکراتیکش قادر به انجام صحیحه این وظایف نیست مثلا مگر ما تولید کننده کاغذ هستیم که در روز اینقدر تراکت و تبلیغات و کپی شناسنامه و...مصرف میشه که اغلب در ارتباط با ارگانهای دولتی است یا ما کاغذ عکس تولید میکنیم؟ یا در همین معضل آب خود وزارت نیرو بخاطر عدم مدیریت صحیح انرژی مردم را به دوری از کولرهای گازی و روی آوردن به کولرهای آبی میکند بیش از 30 درصد آب ورودی به شهرها در اثر پوسیدگی خطوط لوله پرت میشه در حالی که با هزینه بسیار نازل با استفاده از لوله های پلیمری انعطاف پذیر میتوان درون همین خط لوله های موجود آب را ایزوله کرد ازطرفی کشاورزان به تولید انبوه و خودکفایی به قیمت مصرف بیش از 90 درصد آب مملکت تشویق میشن و....میبینیم که فرهنگ سازی در این کشور یک مسیر از بالا به پایین است البته در این میان نباید از میان بردن ملی گرایی را فراموش کرد
مجله فرارو
bato-adv
bato-adv
bato-adv
bato-adv
پرطرفدارترین عناوین